„Olyan F1-re van szükségünk, ahol a versenyzéshez nem kell annyi pénz, mint eddig – mondta szerdán a Jomiuri napilapnak a japán istálló elnöke, Jamasina Tadasi. – Minden szempontból meg kell vizsgálnunk a feltételeket, mielőtt az autógyárral egyetértésben végleges döntést hozunk."
A Toyota 2002-ben mutatkozott be önálló csapatként az autósport elitkategóriájában, s annak ellenére, hogy évente 300 millió dollárból gazdálkodik, futamot még nem sikerült nyernie – igaz, pilótái a hét év alatt 12 alkalommal állhattak dobogóra. A team már korábban benevezett a 2010-es idényre.
Ha a Toyota elhagyja az F1-et, két esztendőn belül a harmadik nagy autógyár távozhat, miután múlt év végén a Honda búcsúzott, idén júliusban pedig a BMW jelentette be, hogy jövőre kiszáll a sorozatból.
Úgy tűnik azonban, hogy Timo Glock, az istálló német pilótája folytathatja a pályafutását a Formula–1-ben, mivel többen is bejelentkeztek érte.
„Három olyan csapat vette fel velünk a kapcsolatot, amely élénken érdeklődik Timo iránt" – jelentette ki Glock menedzsere a hétvégi Japán Nagydíj előtt.
Hans-Bernd Kamps azt is elmondta, hogy a három érdeklődő közül kettő idén is a száguldó cirkusz mezőnyének tagja, egy pedig a jövőre csatlakozó újonc istállók egyike.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a Toyota vezetői nem szándékoznak meghosszabbítani Glock szerződését. A pilóta egyébként a második helyen zárta a Szingapúri GP-t.