Mark Webber hotelszobája helyett a pole pozícióban kötött ki

Vágólapra másolva!
2009.07.11. 19:39
A formula–1-es Német Nagydíjat megelőző időmérő edzés Mark Webber első pole pozíciója és az eső következtében megpezsdülő kvalifikáció miatt marad emlékezetes. Az első helyről induló ausztrál megkönnyebbüléssel vette tudomásul, hogy megszerezte élete első pole-ját, és az edzést követően arról beszélt, hogy immár első futamgyőzelmére készül.
Mark Webber remekül ment szombaton a Nürburgringen
Fotó: Reuters
Mark Webber remekül ment szombaton a Nürburgringen
Mark Webber remekül ment szombaton a Nürburgringen
Fotó: Reuters
Mark Webber remekül ment szombaton a Nürburgringen

„Ez egy nagyon különleges nap számomra. Az elmúlt időszakban többször is közel voltam a pole pozícióhoz, és most végre meg is szereztem. A csapat nagyon jó munkát végzett, eddig minden edzésen gyors voltam, de ma különösen jól ment az autó” – dicsérte szerelőit a 32 éves ausztrál pilóta.

„Fantasztikus pozícióból rajtolhatok, hogy megszerezzem az első győzelmemet. Természetesen a futamon a Brawn lehet rám a legveszélyesebb, hiszen az egész idényben remekül mennek pilótái, de készen állunk felvenni a harcot, és azon leszek, hogy megszerezzem az első futamgyőzelmemet” – tekintett a futam elé Webber.

Az ausztrál az időmérő második részében is jól ment, pedig akkor már slick gumikon próbálkozott minél jobb időt elérni, végül a negyedik idő lett az övé. „A pálya minden egyes pontján más helyen voltam, mint ahol kellett volna lennem. Néha már-már úgy éreztem, hogy a hotelszobámban kötök ki a következő kanyar után. Azt gondoltam, úgy a 18. leszek végül, így alig hittem el, mikor negyedik lettem.”

A Red Bull pilótája 1:32.230-as eredményével néhány perccel az időmérő vége előtt állt élre, és végül 127 ezreddel előzte meg a gyorsabbik brawnos versenyzőt, Rubens Barrichellót, akit csapattársa, Jenson Button követett.

„Volt már néhány őrült köröm a múltban, de a legutóbbi van mindig a legnagyobb hatással az emberre. Amikor elindultam, úgy éreztem, hogy egyszerűen nem jutok levegőhöz, és csak a legvégén tudtam ismét újra normálisan lélegezni” – értékelte a történteket a sokat tapasztalt Barrichello.

A RED BULL BÜNTETÉSE

A Német Nagydíj versenybizottsága 10 ezer euróra megbüntette a Red Bullt, mivel az időmérőn Sebastian Vettelt egy alkalommal szabálytalanul engedték ki a boxból.
A világbajnoki pontversenyt vezető Button szintén elképesztőnek vélte a történteket. „A kvalifikáció második része egészen őrült, de jó móka volt…” – ecsetelte érzéseit az edzés után viccesen a brit pilóta.

„Küzdöttünk a gumikkal mindenáron, ám amikor szinte kacsáztunk a vízen, elég nehéz volt eleget tenni a kihívásnak. Ennek ellenére örülhetünk, ugyanis az első háromból indulhatunk ketten Rubensszel, és Mark megszerezte élete első pole pozícióját, szóval jár a gratuláció neki” – nyilatkozta szimpatikusan a vb-éllovas.

Beszámolónkat az időmérőről és a rajtsorrendet itt tekintheti meg.

SUTIL „TÚLSÚLLYAL” IS A FERRARIK ELŐTT

A Brawn-Mercedes két pilótája, azaz Jenson Button és Rubens Barrichello autója mutatta a legkisebb súlyt a mérlegen a szombati időmérő edzést követően a Német Nagydíjon. Barichello 644, Button 647 kilogrammal „mérlegelt”. Érdekesség, hogy Adrian Sutil, a mezőny egyik legnehezebb autójával induló pilóta az időmérőn több, nála jóval könnyebb kocsival rajtoló riválisát is maga mögé utasította.

AZ AUTÓK SÚLYAI A NÉMET NAGYDÍJ ELŐTT
1. Webber Red Bull-Renault 661.0
2. Barrichello Brawn-Mercedes 647.0
3. Button Brawn-Mercedes 644.0
4. Vettel Red Bull-Renault 661.0
5. Hamilton McLaren-Mercedes 654.5
6. Kovalainen McLaren-Mercedes 664.0
7. Sutil Force India-Mercedes 678.5
8. Massa Ferrari 673.5
9. Räikkönen Ferrari 674.0
10. Piquet Renault 676.0
11. Heidfeld BMW 681.0
12. Alonso Renault 668.2
13. Nakadzsima Williams-Toyota 683.6
14. Trulli Toyota 683.7
15. Rosberg Williams-Toyota 689.6
16. Kubica BMW 673.5
17. Buemi Toro Rosso-Ferrari 674.5
18. Fisichella Force India-Mercedes 662.5
19. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 689.5
20. Glock Toyota 662.3
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik