Fotó: Action Images (archív)
Mosley sürgeti a csapatokat
Fotó: Action Images (archív)
Mosley sürgeti a csapatokat
Mosley azt tanácsolta az eddig csak feltételes jelentkezést benyújtó nyolc istállónak, hogy haladéktalanul nevezzenek be a jövő évre, mert csak ebben az esetben lehet beleszólásuk a tervezett szabálymódosításokba.
„Azonnal elkezdhetjük a megbeszéléseket, de csak akkor, ha az FIA tisztában van azzal, hogy melyek azok a csapatok, amelyekkel tárgyalóasztalhoz ülhet – írja Mosley. – Amennyiben a kezünkben van az összes istálló feltételek nélküli nevezése, lehetőségünk nyílik a tervezett szabályok módosítására. Ez csak önökön múlik, de a legegyszerűbb módja annak, hogy a résztvevők azonos esélyekkel induljanak, az, ha minden induló beleegyezik a költségvetési sapka bevezetésébe, majd a csapatok egyetértésével kialakítjuk azokat a módosításokat, amelyekben az összes istálló egyetért.”
A jelenleg is versenyző alakulatok közül eddig csak a Williams és a Force India adta be végleges nevezését a jövő évre, amiért a FOTA ideiglenesen felfüggesztette mindkét team szervezetbeli tagságát.
A többiek (Ferrari, Renault, McLaren, Brawn GP, Toyota, Red Bull, Toro Rosso, BMW) feltételes jelentkezésükben azt kérték a nemzetközi szövetségtől, hogy péntekig dőljön el minden lényeges kérdés, leginkább úgy, hogy 2010-ben maradjanak érvényben az idei szabályok, s a Mosley által "megálmodott" költségvetési limitet csak alapos egyeztetések után, 2011-ben vezessék be. Ezenkívül ezek az istállók a részvétel feltételeit rögzítő új egyezmény aláírását is kérték az FIA-tól, Mosley szerint azonban ezt az összes, 2010-ben versenyezni kívánó csapatnak szignálnia szükséges, így először azt kell tudni, hogy mely istállók állhatnak rajthoz jövőre.
A nemzetközi szövetség pénteken hozza nyilvánosságra a 2010-es rajtlistát, amelyen 13 csapat kap helyet. Sajtóértesülések szerint eddig kilenc új gárda jelentkezett, például a Brabham, a March, a Lola, a Prodrive, vagy a teljes egészében amerikai USF1.
Először tavaly októberben jelentették be, hogy szükségessé vált a nagy mértékű költségcsökkentés az autósport elitkategóriájában. Áprilisban az FIA közölte, hogy tervei szerint jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok az F1-es csapatok, amelyek vállalják, hogy 2010-ben nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség világtanácsa által meghatározott 40 millió font. Április végén a Ferrari – az egyetlen istálló, amely 1950 óta megszakítás nélkül részt vesz a sorozatban – azzal fenyegetődzött, hogy megvétózza a költségvetési sapka bevezetését. Májusban a maranellói csapat már azt is kilátásba helyezte, hogy véglegesen kilép a Formula–1-ből, amennyiben a szabályváltoztatások életbe lépnek. Az olasz gárdához csatlakozott a Renault, a Toyota, a Red Bull és a Toro Rosso is, majd egyeztetések kezdődtek a FOTA és a FIA vezetői között.
Az első tanácskozáson nem született egyezség, ezt követően a Ferrari egy párizsi bíróságon szerette volna elérni a tervezett intézkedések felfüggesztését, ám az istálló kérelmét elutasították.