Fotók: Reuters
Fotók: Reuters
KÉPGALÉRIA
A képgaléria megnyitásához kattintson a képre!
TÖRÖK NAGYDYÍJ KÖRRŐL KÖRREA világbajnok Lewis Hamilton úgy gondolja, hogy talán jobb lett volna, ha a McLaren az idény során korábban úgy dönt, hogy kidobja a szemétbe a 2009-es évadra fejlesztett MP4-24-es kódjelű autóját és épít egy újat – ahelyett, hogy folyamatosan a félresikerült konstrukció javításán dolgozzon.
A Török Nagydíj tökéletesen bebizonyította, hogy a McLaren totális tévúton jár: a gyors kanyarokkal tarkított pályán még inkább kidomborodtak a kocsi nyilvánvaló gyengeségei.
„Most már túl késő volna kidobni, és egy új autót építeni. Ki tudja, lehet, hogy sokkal korábban meg lehetett volna ezt tenni. Most már persze könnyen beszélek, de lehet, hogy éppen ezen a versenyre, netán a következőre sikerült volna olyan mértékű fejlődést produkálni, ami eredményre vezetett volna” – elmélkedett Hamilton a török futam után.
„Egy új autó kifejlesztése, és felépítése öt-hat hónap, és lehet, hogy ugyanezt az eredményt értük volna csak el vele” – mondta Hamilton, aki hozzátette, még nem értik, hogy miért nem működik rendesen az autójuk, szemben a rivális, Ferrari konstrukciójával.
„A Ferrari már a kezdetektől fogva csak a leszorítóerő hiányával küzdött, és szemmel láthatóan rájöttek, hogy mi okozta náluk a problémát. Nekünk is meg van a lehető legtöbb leszorítóerő, a gyors kanyarokban mégis elvészni látszik” – fogalmazott a tavalyi világbajnok.
ÍRÁSAINK A TÖRÖK NAGYDÍJRÓL
Nos, valóban igaza lehet a brit pilótának, mert a Török Nagydíj időmérőjének elemzése során kiderült: a Force Indiától eltekintve, a két McLaren volt a leglassabb a 8-as kanyarban, amely a pálya legkeményebb kanyarja.
Ami a versenyt illeti, Hamilton azt mondta, hogy jól érezte magát a számára a 13. helyet hozó futamon, hiszen mindent beleadva versenyzett és élvezte az autóvezetést.
„Meglehetősen eseménytelen versenyem volt, de én mégis elégedett lehetek, hiszen nem rajtam, hanem a kocsin múlt, hogy nem tudtam előrébb végezni. Mostantól fogva az a dolgom, hogy segítsem a csapatot abban, hogy jövőre a lehető legjobb autót sikerüljön kifejlesztenünk” – jelentette ki Hamilton az isztambuli futam után a brit pilóta, aki egy kis sportszerűségért sem ment a szomszédba.
„Jenson Buttonnak szívemből kívánom a legjobbakat Silverstone-ra, ma is fantasztikus munkát végzett, megérdemelten nyert. Ami engem illett, bízom benne, hogy hazai pályán úgy sikerül majd két hét múlva a versenyem, hogy a hazai közönség elégedett lesz a teljesítményemmel” – mondta Hamilton.
TÖRÖK NAGYDYÍJ KÖRRŐL KÖRRE5. TÖRÖK NAGYDÍJ – EMLÉKEZTETŐ
NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. Button | Brawn-Mercedes | 1:26:24.848 óra |
2. Webber | Red Bull-Renault | +6.714 mp hátrány |
3. Vettel | Red Bull-Renault | +7.461 |
4. Trulli | Toyota | +27.843 |
5. Rosberg | Williams-Toyota | +31.539 |
6. Massa | Ferrari | +39.996 |
7. Kubica | BMW | +46.247 |
8. Glock | Toyota | +46.959 |
9. Räikkönen | Ferrari | +50.246 |
10. Alonso | Renault | +1:02.420 perc hátrány |
11. Heidfeld | BMW | +1:04.327 |
12. Nakajima | Williams-Toyota | +1:06.376 |
13. Hamilton | McLaren-Mercedes | +1:20.454 |
14. Kovalainen | McLaren-Mercedes | +1 kör |
15. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
16. Piquet | Renault | +1 kör |
17. Sutil | Force India-Mercedes | +1 kör |
18. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
NEM FEJEZTÉK BE Barrichello | Brawn-Mercedes |
Fisichella | Force India-Mercedes |
AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA 1. Button | 61 pont |
2. Barrichello | 35 |
3. Vettel | 29 |
4. Webber | 27.5 |
5. Trulli | 19.5 |
6. Glock | 13 |
7. Rosberg | 11.5 |
8. Massa | 11 |
9. Alonso | 11 |
10. Hamilton | 9 |
11. Raikkonen | 9 |
12. Heidfeld | 6 |
13. Kovalainen | 4 |
14. Buemi | 3 |
15. Kubica | 2 |
16. Bourdais | 2 |
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA 1. Brawn-Mercedes | 96 pont |
2. Red Bull-Renault | 56.5 |
3. Toyota | 32.5 |
4. Ferrari | 20 |
5. McLaren-Mercedes | 13 |
6. Williams-Toyota | 11.5 |
7. Renault | 11 |
8. BMW Sauber | 8 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 5 |