Heikki Kovalainen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen
Vágólapra másolva!
2009.06.05. 10:45
Megosztás
Vágólapra másolva!
Címkék
A finn Heikki Kovalainen volt a leggyorsabb a Török Nagydíj második szabadedzésén. A második legjobb időt Fernando Alonso, a harmadikat Robert Kubica autózta. A délelőtti gyakorlást még a szabadedzések „koronázatlan királya”, Nico Rosberg nyerte meg.
Fotó: Action Image (archív)
Délután Kovalainen volt a leggyorsabb
Fotó: Action Image (archív)
Délután Kovalainen volt a leggyorsabb
1. SZABADEDZÉS
ÜRES LELÁTÓK ELŐTT?
Különös érdektelenség övezi a Török Nagydíjat – péntek délig mindössze 9000 (!) jegyet értékesítettek a vasárnapi futamra. A szervezők maximum 20 000 helyszíni nézővel számolnak, pedig az isztambuli pálya lelátói 130 000 ember befogadására alkalmasak.
Délelőtt, magyar idő szerint 9 óra után néhány perccel elkezdődött a Török Nagydíj első szabadedzése Isztambulban. A versenyzők Nick Heidfeld vezetésével futottak ki a bemelegítő körökre, melyek után hamar vissza is mentek a boxokba, hogy a mérnökök ellenőrizhessék az autóikat.
Az első fél órában senki sem futott mért kört a 34 Celsius-fokos aszfaltcsíkon, majd 35 perc elteltével Lewis Hamilton vállalkozott az első éles menetre, melyet 1:33.992 perc alatt teljesített.
A brit pilóta nem sokkal később megjavította a saját idejét, majd néhány perccel később már a többi pilóta is gyors köröket autózott. Heikki Kovalainen a másik McLarennel hamar meg is előzte Hamiltont, de nem sokkal később Jarno Trulli 1:30 perc alá ment az 1:29.983 perces idejével.
Eközben Felipe Massának gondja akadt a tapadással, megpördült az egyik kanyarban, ám 52 perc elteltével már az élre állt, hátrébb szorítva Jenson Button néhány pillanattal korábban futott idejét.
Bő félórával a gyakorlás vége előtt Rubens Barrichello került a lista tetejére 1:29.678 perces idejével, de a Brawn-istálló versenyzőjére szorosan tapadt Sebastian Vettel a Red Bullal. Nico Rosberg pedig feljött a harmadik helyre.
Húsz perc volt hátra, amikor aztán Hamilton megszerezte a vezetést egy nagyszerű kör után, 1:29.319 perces idővel. Barrichello a második pozícióba szorult, mögötte pedig Rosberg következett. A további sorrend Vettel, Massa, Trulli volt.
Hamilton a szabadedzés utolsó pillanatáig az élen állt, csakhogy az utolsó mért körökben szinte mindenki javított. A tréningen végül Nico Rosberg volt a leggyorsabb 1:28.952 perccel, megelőzve a brit világbajnokot, míg a harmadik időt Jarno Trulli érte el.
A Brawn-istálló nem zárt jó edzést: Barrichello kilencedik, Jenson Button pedig a 11. lett a délelőtti gyakorláson.
2. SZABADEDZÉS
A délutáni gyakorláson az első edzéssel ellentétben nem kellett sokat várni az első mért körre, Sébastien Buemi már a negyedik percben „repesztett” egy 1:38.417-es időt, amelyet Nico Rosberg szinte azonnal 1:30.615-re javított.
A köridők folyamatosan javultak, ahogy a sokak által használt keményebb gumik melegedtek a 44 Celsius-fokos aszfaltcsíkon – az első félóra vége felé már 1:29 alatti eredményt is feljegyezhettünk, a finn Heikki Kovalainennek köszönhetően.
Egyébként a McLaren-pilóta 1:28.841-es eredménye időtállónak bizonyult, ugyanis a többiek csak megközelíteni tudták ezt a teljesítményt – így végül a finn zárta az élen a délutáni gyakorlást. A második legjobb időt a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, a harmadikat a BMW-s Robert Kubica autózta.
Ha már a legjobb időt nem sikerült megjavítani, Nakadzsima és Fisichella gondoskodott némi izgalomról: a két pilóta összekoccantotta az autóját – ami, valljuk meg, eléggé ritkán szokott előfordulni szabadedzésen. Érdekesség, hogy a tavalyi Török Nagydíj rajtja után éppen ők ketten ütköztek össze – bár az lényegesen durvább találkozás volt, ahogy az a mellékelt képen is látható.
De vissza a mostani szabadedzéshez: a Brawn pilótái a délelőtthöz hasonlóan ezúttal sem értek el jó eredményt, a világbajnoki pontversenyben éllovas Jenson Button a tizenkettedik, csapattársa, Rubens Barrichello a nyolcadik időt autózta. A szombati időmérőn azért valószínűleg előkelőbb pozíciókat szereznek majd meg…
VETTEL BALSZERENCSÉJE
Sebastian Vettel alatt megállt a Red Bull az első félóra végéhez közeledve – a pilóta ezt látva kiszállt az autóból, majd komótosan körbejárta a gépet a hiba okát keresve. A német versenyzőnek egyébként lehet már némi gyakorlatal ezt illetően, ugyanis az idei szezonban ez volt a hetedik alkalom, hogy műszaki problémái adódtak a szabadedzéseken.