Fotó: Action Images (archív)
Briatore tulajdonába kerülhet a Renault csapata
Fotó: Action Images (archív)
Briatore tulajdonába kerülhet a Renault csapata
A tervek szerint a csapatok jövőre csak 100 millió eurót (87 millió fontot) költhetnének, majd a 2011-es idényben érnék el az FIA által már jövőre bevezetni tervezett 40 millió fontos plafont.
A Formula–1-es csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) ezt a megoldást egységesen támogatja, hiszen sikerült meggyőzniük a Ferrarit és a Toyotát is, amelyek korábban semmilyen költségvetési határt nem akartak.
Mindez tehát azt jelenti, hogy tényleg karnyújtásnyira kerülhet a megállapodás az FIA-val a jövő évi szabályokkal kapcsolatos mizériában – igaz, hivatalosan ezt senki nem erősítette meg. Ahogy azt sem, hogy a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore megvásárolná a franciáktól a csapatot.
Az olasz Autosprint magazin és a holland Formule 1 Race Report információi szerint ugyanis a Renault az idény végén kivonul a sportágból, miután a gyár eladásai folyamatosan csökkennek, az utóbbi három év átlagos eredményei nem felelnek meg az elvárásoknak.
Ráadásul a szezon végén kiszáll a csapat főszponzora, az ING, és minden bizonnyal Fernando Alonso is távozik az istállótól – mindezek együttvéve pedig arra ösztönözhetik a Renault-t, hogy az idény végén elérkezettnek lássa az időt a távozáshoz.
Az Autosprint szerint ugyan csapatként kiszáll a Renault, ám motorszállítóként továbbra is megmarad a cirkuszban – jelenleg például a Red Bull Racing csapata is a franciák erőforrását használja.
Az olasz szaklap egyébként már azt is tudni véli, hogy ha valóban kivonul a Renault, és távozik Alonso is, akkor a jelenleg a csapatnál tesztpilótaként dolgozó Romain Grosjean ülhet a helyére.
Az egész Briatore-üzletnek mindössze egyetlen apróság vethet gátat. Maga Briatore. Az olasz csapatfőnök ugyanis tavaly december közepén még úgy nyilatkozott, hogy a 2010-es szezon végén befejezi karrierjét.