Fotó: Action Images (archív)
Mosleyra még sok tárgyalás van
Fotó: Action Images (archív)
Mosleyra még sok tárgyalás van
„Vagy megemeljük a plafon összegét, vagy szinten tartjuk, de több kiadást is függetlenítünk tőle; vagy nem lesz határ, csak sokkal szigorúbb szabályok. Bármi lehet jövőre, ám az azt követő évben mindenképpen megvalósítjuk eredeti tervünket” – mondta Mosley.
A sportvezető hozzátette, szerinte egy-két gyár mindenképpen eltekint a nevezéstől (vélhetően a Toyota és a Renault), de ennek nincs köze a szabályokhoz. Az FIA-elnök megérti, ha a gazdasági válságot megsínylő gyárak megszüntetik F1-es csapatukat annak érdekében, hogy a költségeket átcsoportosítsák, s rámutatott, éppen ezért van szükségük privát alakulatokra, amelyek kifejezetten a versenyzés miatt jöttek létre.
Emiatt tehát – egyelőre nem ismert – engedményeket kínál azoknak az istállóknak, amelyek 2010-ben mutatkoznak be a száguldó cirkuszban.
Mindemellett a csapatok még a vasárnapi versenyt megelőzően egy közösen aláírt levelet jutattak el a Nemzetközi Automobil-szövetséghez, amelyben határozottan követelik, hogy a jövő évre tervezett szabályokat ne vezessék be a 2010-es szakasz előtt.
Cserébe a csapatok azt ígérik, hogy hosszú távra, legalább 2012-ig elkötelezik magukat a sportág mellett.
Hogy milyen hamar születhet kompromisszum, nem lehet egyértelműen eldönteni, mert míg egyes források szerint valóban közel a megállapodás, olyannyira, hogy az egészen a 2011-es szezonig érvényes volna, mások úgy vélik, nem történt előrelépés az ügyben.