McLaren: a tesztek alapján csoda lenne Lewis Hamilton címvédése

Vágólapra másolva!
2009.03.27. 18:04
Címkék
Március 29-én megkezdődik Ausztráliában a 60. Formula–1-es idény, amelyet a korábbi évektől eltérően látványos szabálymódosítások előztek meg. A mezőny megmaradt tízcsapatosnak, igaz, nem sokon múlott, hogy a gazdasági világválság miatt csak kilenc istálló autói vágjanak neki az idei 17 versenynek. Beharangozó sorozatunkban egyesével nézzük végig, melyik csapatnál hogyan telt a téli szünet. Eseményekben sehol sem volt hiány. Sorozatunk tizedik, utolsó részében a McLaren Mercedesszel foglalkozunk.

INFOGRAFIKA

KATTINTSON A KÉPRE!
KATTINTSON A KÉPRE!

INFOGRAFIKA

KATTINTSON A KÉPRE!
KATTINTSON A KÉPRE!

Töltse le szurkolói szoftverünket!

A brit licenccel induló wokingi istálló Mika Häkkinen két világbajnoki címe óta nem alkotott két egymást követő évben olyan autót, amellyel versenyben lehetett volna a világbajnoki címért. Először 2007-ben és 2008-ban sikerült ezt megtenni.

Két évvel ezelőtt a csapat a pontversenyt meg is nyerte, a kémbotrány miatt viszont kizárták az istállót a konstruktőri pontversenyből, tavaly pedig sikerült Lewis Hamilton révén begyűjteni az egyéni bajnoki címet.

Vajon milyen lett a csapat idei autója? A kérdés megválaszolása nem könnyű, hiszen a tavalyi hátsó szárnnyal egészen gyors – de azt az idén nem lehet használni. Az új hátsó szárnnyal viszont kezdetben nagyon lassú volt az MP4-24-es, aztán feljavult ugyan, de közben az ugyanazon Mercedes erőforrás által hajtott Brawn GP sorra jobban tesztelt.

Szavazás

Hány pontot szerez a McLaren csapat a 2009-es szezonban?

Írja be az itt látható számot!

Melyik lesz a Ferrari legjobb eredménye a 2009-es idényben?

Írja be az itt látható számot!
Így pedig meglehetősen távol áll a melbourne-i győzelemtől a McLaren. Ám ha sikerül javítani a kocsin, jelentős tényező lehet az egyes futamokon, a vb-pontversenyben viszont nem valószínű. Noha a téli szünetnek még úgy vágtak neki a wokingiak, hogy továbbra is az élmezőnyben lesznek, erre azért ne vegyünk mérget.

Már csak azért se, mert még a világbajnoki cím védője, Lewis Hamilton sem vár magától pontokat az idény első versenyén, ami azért elég súlyos gondokat sejtet a McLarennél.

„Ha optimistán gondolunk a melbourne-i versenyre, akkor talán elcsíphetünk valahogy egy pontot. Én azonban nem így gondolom. Ennek ellenére meg kell őrizni optimista hozzáállásunkat, hiszen bármi megtörténhet: tavaly például csak hét versenyző fejezte be az idénynyitót” – jelentette ki Lewis Hamilton, aki csapatához hasonlóan szintén éles kritikával illette az autót.

„Egyáltalán nem volt valami jó érzés először vezetni az új kocsit. Ez nem kiforrott, kész autó, még nagyon sokat kell dolgozni rajta, hogy igazán gyors legyen” – mondta a világbajnok. A csapat korábban azt közölte, hogy autójuknak kicsi a leszorítóereje, és gyorsaságban messze elmarad a várakozástól.

Hogy ezt mi okozza, azt nyilván a McLarennél jobban tudják, ám az biztos, hogy akad olyan ember, akinek lehet némi ötlete: az illetőt Ron Dennisnek hívják, aki a csapattal kapcsolatos legnagyobb szenzációt jelentette be a téli szünetben.

A csapatfőnök az új autó bemutatásakor, januárban közölte: március 1-jével lemond csapatfőnöki tisztségéről, amivel nagyobb szenzációt okozott, mint maga az autó.

Persze azért Dennist is megcsapta a benzingőz, így aztán nem távolodik el teljes mértékben a száguldó cirkusztól – szép is lenne, ha egy híján harminc évet követően egyszer csak végleg eltűnne a McLaren életéből.

Dennis hivatalos funkcióját tekintve a csapat elnökeként lesz ott továbbra is a futamokon, ám ebbéli minőségében jóval több ideje jut majd a futamok élvezésére, mint a boxutca falán a monitorok sora előtt ülve.

Utódja sem ismeretlen az F1 világában: Martin Whitmarshról van, aki húsz éve, 1989 óta hű fegyverhordozója Dennisnek: mostantól fogva az ő vállán nyugszik minden döntés felelőssége.

A pilótapáros egyébként nem változott a csapatnál: Lewis Hamilton munkáját továbbra is Heikki Kovalainen segíti. Érdekesség, hogy mindketten egyszerre mutatkoztak be a Formula–1-ben, csak miközben a finn a Renault-nál vitézkedett, addig a brit a McLarennél. Mindketten 35 futamon vettek részt, ám míg Hamilton kilenc győzelmet aratott és 22 alkalommal állhatott dobogóra, addig Kovalainennél ugyanez az arány: egy siker mellett négy dobogós helyezés.

Az igazán kiugró lajstrom és a vb-7. hely ellenére a vezetők elégedettek a finnel, akinek a jelek szerint nincs különösebb gondja azzal, hogy a háttérbe szorul, és klasszikus második pilótát alakít Hamilton mögött.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik