Red Bull Racing: nagy kérdés, hogy valóban szárnyakat ad-e

Vágólapra másolva!
2009.03.24. 17:13
Címkék
Március 29-én Ausztráliában megkezdődik a 60. Formula–1-es idény, amelyet a korábbi évektől eltérően látványos szabálymódosítások előztek meg. A mezőny megmaradt tízcsapatosnak, igaz, nem sokon múlt, hogy a gazdasági világválság miatt csak kilenc istálló autói vágjanak neki az idei 17 versenynek. Idénybeharangozó sorozatunkban egyesével nézzük végig, hogy melyik csapatnál hogyan telt a téli szünet. Eseményekben sehol sem volt hiány. A negyedik részben a Red Bull Racinggel foglalkozunk.
Február elején mutatták be az új autót
Fotó: Action Images
Február elején mutatták be az új autót
Február elején mutatták be az új autót
Fotó: Action Images
Február elején mutatták be az új autót

Szavazás

Hány pontot szerez a Red Bull csapat a 2009-es szezonban?

Írja be az itt látható számot!

Melyik lesz a a Red Bull legjobb eredménye a 2009-es idényben?

Írja be az itt látható számot!
Vízválasztó lehet a 2009-es idény az osztrák licenccel induló Red Bull Racing számára, hiszen történetének ötödik szezonját kezdi meg az istálló. A kiváló műszaki, és a többieknél a válság ellenére is biztosabb anyagi háttérrel rendelkező csapatnál ugyanis még mindig az első versenygyőzelem megszerzése a cél.

Ez a testvérgárdának már sikerült is, a tavalyi Olasz GP-n Toro Rossóval diadalmaskodó Sebastian Vettel azonban idén már a cég „nagycsapatával” versenyez. Az RBR legjobb eredményként eddig a dobogó legalsó fokáig jutott, amit tavaly egyszer sikerült elérnie: az idény végén visszavonult David Coulthard Kanadában ünnepelhetett.

A Milton Keynes-i teamnél ezen felül nem sok mindennek örülhettek 2008-ban, ám az idei autó teljesítményével a tesztidőszak kezdetén elégedettek voltak. Más kérdés, hogy azóta Mark Webber kifejtette a véleményét, és szerinte a Renault-motorral felszerelt RB5-ös ugyan jó kiindulási alap volt, ám kevéssé javult a kocsi a tréningek során.

Ennek ellentétjét azonban már többször bizonyította Adrian Newey főtervező, a csapat műszaki vezetője: az átgondolt tervezés többet jelenthet, mint valamivel több tervezés. Hogy ez alkalommal kinek lehet igaza, nem tisztünk eldönteni, ám tény, hogy az első márciusi kollektív tesztnapot Sebastian Vettel nyerte meg, miközben Webber a vert mezőnyben autózott.

Mindenesetre a Red Bullnál nagyon bíznak a két pilótában, és tény, hogy a Vettel, Webber páros a legerősebb lehet az istálló négyéves történetében. Ugyan a 2005-ös David Coulthard, Cristian Klien kettős gyűjtötte eddig a legtöbb pontot, a Red Bull legacélosabb duója az elmúlt idényben alkalmazott DC, Mark Webber formáció volt.

A TOVÁBBI CSAPATOK

Vettelé tehát a feladat, hogy bizonyítsa, képes pótolni a 15 éves karrierje alatt 13 futamot megnyerő David Coulthardot, aki annak idején az első teljes évében rögtön harmadikként zárt a világbajnoki pontversenyben – ezt később a McLarennel még három alkalommal megismételte, míg a legjobbja a 2001-es második hely.

A 21 éves Sebastian Vettel, minden idők legifjabb futamgyőztese illő szerénységgel és alázattal beszél az előttünk álló évadról: „Nem vagyunk világbajnoki esélyesek, ez a titulus a Ferrarié. Az élmezőnyhöz viszont csatlakozhatunk, ha keményen dolgozunk.”

Az mindenesetre kissé hátráltatta a Red Bull felkészülését, hogy tavaly novemberben Mark Webber egy teljesítménytúrán balesetet szenvedett: kerékpározás közben ütközött egy autóval, és eltört a lába. Az eddig 121 F1-es versenyen elinduló ausztrál pilóta azonban legendás erőállapotának köszönhetően már teljesen egészséges, és készen áll a szezonra. Van is mire készülnie, mert hírlik, hogy ha idén sem bizonyít, akkor könnyen búcsúzni kényszerülhet az idény végén a száguldó cirkusztól.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik