Ma eldől, hány ponttal gazdagodnak a 2009-es idény dobogósai

Vágólapra másolva!
2009.03.17. 11:42
Címkék
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának (WMSC) mai ülésén a jövő hét végén kezdődő Formula–1-es idényt alapvetően befolyásoló döntések születhetnek, hiszen többek között megtárgyalják az F1-es csapatokat tömörítő szövetség (FOTA) által javasolt új pontrendszer bevezetését, és a már eddig elhatározott költségmérséklő intézkedéseken túl további radikális csökkentésről is dönthetnek.
Tavaly a Hungaroringen 10 pontot ért Kovalainen (középen) győzelme
Fotó: Mirkó István (archív)
Tavaly a Hungaroringen 10 pontot ért Kovalainen (középen) győzelme
Tavaly a Hungaroringen 10 pontot ért Kovalainen (középen) győzelme
Fotó: Mirkó István (archív)
Tavaly a Hungaroringen 10 pontot ért Kovalainen (középen) győzelme

A FOTA javaslata szerint már az idei szezonban is be lehetne vezetni az új pontrendszert, amely sokkal jobban díjazná a futamgyőztest, mint a jelenlegi, vagyis felértékelődne a verseny megnyerése.

A most érvényben lévő számítás szerint a győztes 10, a második 8, a harmadik 6 ponttal gazdagodik, majd egy egységenként csökken a pontszám a nyolcadikig. Az új terv szerint az első helyért 12, a másodikért 9, a harmadikért 7 pont járna, míg a 4–8. pozíció díjazása nem változna.

A Motorsport Világtanács a mai ülésén megvizsgálja a hozzá hivatalosan is benyújtott dokumentumokat, aztán határoz arról, hogy már ebben az idényben alkalmazzák-e az új rendszert. A FOTA egyébként egy, a száguldó cirkusz rajongóinak körében elvégzett közvélemény-kutatás hatására döntött úgy, hogy megpróbálja megváltoztatni a pontszámítás módját.

A WMSC ülése kapcsán nyilván a pontokat illető döntést kísérheti fokozottabb érdeklődés, ám ennél sokkal nagyobb horderejű lehet a további költségcsökkentésről szóló esetleges határozat.

Igaz, erről még nem sokat tudni, mivel részleteket nem árultak el az illetékesek, pusztán annyi sejthető, hogy az új előírások célja a további egységesítés, a tesztek csökkentése, valamint a költségvetési sapka redukálása lehet.

Az FIA elnöke, Max Mosley a múlt hónapban úgy nyilatkozott, roppant fontos, hogy a világgazdasági válságra megfelelő időben reagáljon a szervezet.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik