A Nemzeti Sport Online sorozatában a következő hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es csapatot, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Honda-istálló nem sokat fejlődött 2007-es önmagához képest, és ezért nem a versenyzők a felelősek.

Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban

Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban
FORMULA–1 VISSZAPILLANTÓ, 2008
Szomorú véget ért a Super Aguri története
Amikor Szato Takuma a 2007-es Kanadai Nagydíj hajrájában megelőzte a vb-címvédő Fernando Alonsót, a Super Aguri-istálló a csúcsra ért. Lehetett volna több is a gárdában annál a hatodik helynél – Japánban a nép csapatává vált a kiscsapat (az idei Japán Nagydíjon több transzparens éltette Szuzuki Aguri már megszűnt istállóját, mint a Hondát és a Toyotát) –, azonban másképp hozta a sors.
Az első lépés a megszűnés felé az SS United nevű szponzor fizetésképtelensége volt. A Honda számára erőn felüli feladattá vált két csapat finanszírozása és fenntartása, ezért levette a kezét az istállóról. A Honda segítségével folytak tárgyalások új befektetőkkel, és úgy tűnt, a brit Magma Group megmenti a Super Agurit, de az utolsó pillanatban visszalépett. A német Weigl-csoport is bejelentkezett, de a Honda nem találta elég jónak ahhoz, hogy átvegye a kiscsapat működtetését.
A Super Aguri valamivel több mint két idény, 39 verseny, négy világbajnoki pont után távozott az F1-ből, Szato és Anthony Davidson pedig állás nélkül maradt.
Az első lépés a megszűnés felé az SS United nevű szponzor fizetésképtelensége volt. A Honda számára erőn felüli feladattá vált két csapat finanszírozása és fenntartása, ezért levette a kezét az istállóról. A Honda segítségével folytak tárgyalások új befektetőkkel, és úgy tűnt, a brit Magma Group megmenti a Super Agurit, de az utolsó pillanatban visszalépett. A német Weigl-csoport is bejelentkezett, de a Honda nem találta elég jónak ahhoz, hogy átvegye a kiscsapat működtetését.
A Super Aguri valamivel több mint két idény, 39 verseny, négy világbajnoki pont után távozott az F1-ből, Szato és Anthony Davidson pedig állás nélkül maradt.
Az év elején borítékolható volt, hogy Riccardo Patrese részvételi rekordjának megdöntésével Barrichello egyszer biztosan reflektorfénybe kerül, az ellentmondásos statisztikák sűrűjében (mi számít rajtnak, mi nem) Rubinho a Monacói Nagydíjat választotta. Jól tette, hiszen hatodik helyével megszakította 2006 óta tartó pontínségét, és remek sorozatba kezdett, négy futamon belül 11 pontot szerzett, a negyediken, Silverstone-ban zseniális taktikai húzásoknak, remekül időzített boxkiállásoknak köszönhetően ért célba a harmadik helyen.
Utóbb kiderült, ez volt az össztermése 2008-ban, és a Spanyol GP-n hatodikként záró Button sem szerzett több pontot. A Honda visszacsúszott az erősorrendben. Azután, hogy az év első felében az időmérőkön rendszerint mindkét versenyző a második fordulóba jutott, a Kanadai GP után ritka bravúrnak számított ez a teljesítmény, és jobb esetben is csak az egyikük jutott túl a húszperces nyitányon.
A versenyeken ekkor már a Force India és a Williams pilótái ellenében az utolsó helyek elkerülése volt a cél, a pontszerzésre sem maradt esély. Bár Barrichello Silverstone-ban az esőt kihasználva lett harmadik, a szintén jó esőmenőnek számító Button az idén nem kapta el a fonalat a vizes aszfalton, és az egész mezőnyt figyelembe véve talán a legnagyobb csalódást okozta 2008-ban.
A csapaton belüli hangulatra nem nyomta rá a bélyegét a rossz szereplés, a két év alatt szerzett húsz pont ellenére a mérnökök és a szerelők remélik, nem változtat a vezetőség a pilótapároson. Button és Barrichello is megérdemli, hogy versenyképes autót kapjon, ahogy Brawn a nyáron fogalmazott: a Hondának nem a pilótáit kell megváltoztatnia ahhoz, hogy feljebb lépjen.
A KÉT PILÓTA
| Rubens Barrichello | Jenson Button |
| brazil, 36 éves | brit, 28 éves |
| 11 pont, 14. a vb-n | 3 pont, 18. a vb-n |
A 2008-AS VERSENYEK
| Verseny | Barrichello | Button |
| Ausztrál GP | kizárták (10.) | ütközés (12.) |
| Malajziai GP | 13. (14.) | 10. (11.) |
| Bahreini GP | 11. (12.) | ütközés (9.) |
| Spanyol GP | ütközés (11.) | 6. (13.) |
| Török GP | 14. (12.) | 11. (13.) |
| Monacói GP | 6. (14.) | 11. (11.) |
| Kanadai GP | 7. (9.) | 11. (20.) |
| Francia GP | 14. (20.) | ütközés (16.) |
| Brit GP | 3. (16.) | kicsúszás (17.) |
| Német GP | ütközés (18.) | 17. (14.) |
| Magyar GP | 16. (17.) | 12. (12.) |
| Európai GP | 16. (19.) | 13. (16.) |
| Belga GP | váltóhiba (16.) | 15. (17.) |
| Olasz GP | 17. (16.) | 15. (19.) |
| Szingapúri GP | elektronika (18.) | 9. (12.) |
| Japán GP | 13. (17.) | 14. (18.) |
| Kínai GP | 11. (13.) | 16. (18.) |
| Brazil GP | 15. (15.) | 13. (17.) |
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.
Megtett körök pozíciónként
| Helyezés | Barrichello | Button |
| 987 kör | 936 kör | |
| 1. | 7 | – |
| 2. | 15 | – |
| 3. | 18 | – |
| 4. | 17 | – |
| 5. | 17 | 4 |
| 6. | 37 | 17 |
| 7. | 51 | 12 |
| 8. | 52 | 19 |
| 9. | 39 | 16 |
| 10. | 47 | 67 |
| 11. | 101 | 139 |
| 12. | 118 | 105 |
| 13. | 73 | 160 |
| 14. | 94 | 155 |
| 15. | 95 | 58 |
| 16. | 71 | 24 |
| 17. | 99 | 52 |
| 18. | 23 | 44 |
| 19. | 13 | 9 |
| 20. | – | 54 |
| 21. | – | 1 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







