Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban
Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban
FORMULA–1 VISSZAPILLANTÓ, 2008
A Honda 2007-es szereplése után nehéz volt rosszabbat elképzelni a legendás japán cég Formula–1-es csapatától. Nem is lett rosszabb – ám sokkal jobb sem. Az év elején érkezett ugyan Ross Brawn csapatvezetőnek, de első idényében ő sem tudta megváltani a világot, energiája jó részét inkább a 2009-es előkészületekre fordította, a nagy durranást akkorra ígéri az istálló.
Szomorú véget ért a Super Aguri története
Amikor Szato Takuma a 2007-es Kanadai Nagydíj hajrájában megelőzte a vb-címvédő Fernando Alonsót, a Super Aguri-istálló a csúcsra ért. Lehetett volna több is a gárdában annál a hatodik helynél – Japánban a nép csapatává vált a kiscsapat (az idei Japán Nagydíjon több transzparens éltette Szuzuki Aguri már megszűnt istállóját, mint a Hondát és a Toyotát) –, azonban másképp hozta a sors.
Az első lépés a megszűnés felé az SS United nevű szponzor fizetésképtelensége volt. A Honda számára erőn felüli feladattá vált két csapat finanszírozása és fenntartása, ezért levette a kezét az istállóról. A Honda segítségével folytak tárgyalások új befektetőkkel, és úgy tűnt, a brit Magma Group megmenti a Super Agurit, de az utolsó pillanatban visszalépett. A német Weigl-csoport is bejelentkezett, de a Honda nem találta elég jónak ahhoz, hogy átvegye a kiscsapat működtetését.
A Super Aguri valamivel több mint két idény, 39 verseny, négy világbajnoki pont után távozott az F1-ből, Szato és Anthony Davidson pedig állás nélkül maradt.
A Jenson Button, Rubens Barrichello páros harmadik közös idényét kezdte meg a csapatnál, és ez volt az első, amely során a brazil veterán jobbnak bizonyult angol kollégájánál. Button 2006-ban háromszor állt dobogón (a Magyar Nagydíjat megnyerte), viszont az interlegosi idényzáró óta várt a csapat a következő pezsgőzésre. A nagy nap a Brit Nagydíjon jött el, Barrichello az esős verseny után vehetett részt a díjátadó ceremónián – a Honda színeiben először.
Az év elején borítékolható volt, hogy Riccardo Patrese részvételi rekordjának megdöntésével Barrichello egyszer biztosan reflektorfénybe kerül, az ellentmondásos statisztikák sűrűjében (mi számít rajtnak, mi nem) Rubinho a Monacói Nagydíjat választotta. Jól tette, hiszen hatodik helyével megszakította 2006 óta tartó pontínségét, és remek sorozatba kezdett, négy futamon belül 11 pontot szerzett, a negyediken, Silverstone-ban zseniális taktikai húzásoknak, remekül időzített boxkiállásoknak köszönhetően ért célba a harmadik helyen.
Utóbb kiderült, ez volt az össztermése 2008-ban, és a Spanyol GP-n hatodikként záró Button sem szerzett több pontot. A Honda visszacsúszott az erősorrendben. Azután, hogy az év első felében az időmérőkön rendszerint mindkét versenyző a második fordulóba jutott, a Kanadai GP után ritka bravúrnak számított ez a teljesítmény, és jobb esetben is csak az egyikük jutott túl a húszperces nyitányon.
A versenyeken ekkor már a Force India és a Williams pilótái ellenében az utolsó helyek elkerülése volt a cél, a pontszerzésre sem maradt esély. Bár Barrichello Silverstone-ban az esőt kihasználva lett harmadik, a szintén jó esőmenőnek számító Button az idén nem kapta el a fonalat a vizes aszfalton, és az egész mezőnyt figyelembe véve talán a legnagyobb csalódást okozta 2008-ban.
A csapaton belüli hangulatra nem nyomta rá a bélyegét a rossz szereplés, a két év alatt szerzett húsz pont ellenére a mérnökök és a szerelők remélik, nem változtat a vezetőség a pilótapároson. Button és Barrichello is megérdemli, hogy versenyképes autót kapjon, ahogy Brawn a nyáron fogalmazott: a Hondának nem a pilótáit kell megváltoztatnia ahhoz, hogy feljebb lépjen.
A KÉT PILÓTA
Rubens Barrichello | Jenson Button |
brazil, 36 éves | brit, 28 éves |
11 pont, 14. a vb-n | 3 pont, 18. a vb-n |
A 2008-AS VERSENYEK
Verseny | Barrichello | Button |
Ausztrál GP | kizárták (10.) | ütközés (12.) |
Malajziai GP | 13. (14.) | 10. (11.) |
Bahreini GP | 11. (12.) | ütközés (9.) |
Spanyol GP | ütközés (11.) | 6. (13.) |
Török GP | 14. (12.) | 11. (13.) |
Monacói GP | 6. (14.) | 11. (11.) |
Kanadai GP | 7. (9.) | 11. (20.) |
Francia GP | 14. (20.) | ütközés (16.) |
Brit GP | 3. (16.) | kicsúszás (17.) |
Német GP | ütközés (18.) | 17. (14.) |
Magyar GP | 16. (17.) | 12. (12.) |
Európai GP | 16. (19.) | 13. (16.) |
Belga GP | váltóhiba (16.) | 15. (17.) |
Olasz GP | 17. (16.) | 15. (19.) |
Szingapúri GP | elektronika (18.) | 9. (12.) |
Japán GP | 13. (17.) | 14. (18.) |
Kínai GP | 11. (13.) | 16. (18.) |
Brazil GP | 15. (15.) | 13. (17.) |
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.
Megtett körök pozíciónként
Helyezés | Barrichello | Button |
| 987 kör | 936 kör |
1. | 7 | – |
2. | 15 | – |
3. | 18 | – |
4. | 17 | – |
5. | 17 | 4 |
6. | 37 | 17 |
7. | 51 | 12 |
8. | 52 | 19 |
9. | 39 | 16 |
10. | 47 | 67 |
11. | 101 | 139 |
12. | 118 | 105 |
13. | 73 | 160 |
14. | 94 | 155 |
15. | 95 | 58 |
16. | 71 | 24 |
17. | 99 | 52 |
18. | 23 | 44 |
19. | 13 | 9 |
20. | – | 54 |
21. | – | 1 |