Fotó: Reuters (archív)
Fotó: Reuters (archív)
Az állandóságra szavaznak a BMW-nél, persze ez nem újdonság. Az egykori Sauber csapat kogutódjának tekinthető német istálló 2006-os létrejöttekor Nick Heidfeld már a csapat tagja volt. A német pilóta mellett akkor még az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve birtkolta az első számú versenyzői ülést.
A kanadai aztán viszonylag gyorsan kipöckölte magát a formálódó csapatból – 12 futamon indult, négyszer végzett pontszerző helyen, a legjobb eredménye egy 6. hely volt – és a helyére érkezett Robert Kubica.
A lengyel első futamán, a 2006-os magyar versenyen a hatodik pozícióban zárt – igaz a verseny leintése után kizárták –, harmadik futamán aztán rögvest dobogóra állhatott. Kubica emlékezetes tavalyi montreali balesete után az amerikai GP-t kihagyta a lengyel, ami azt jelenti, hogy a BMW 49 eddigi versenyéből a lengyel-német páros 37 alkalommal ült a BMW-k volánjánál.
Így aztán természetes is, hogy a csapat eddigi legnagyobb sikere is a jelenlegi páros nevéhez fűződik: az idei montreali futamot Kubica nyerte meg, a második helyen pedig Heidfeld végzett.
Az istállónak ez az egyetlen eddigi győzelme, négy futammal korábban, Bahreinben jegyezhette fel az egyetlen edzéselsőségét – szintén Kubica nevéhez fűződik –, a csapat pilótái eddig 13 alkalommal állhattak a dobogóra a verseny leintése után.
„Úgy gondoljuk két versenyzők erős párost alkot, mellettük pedig Klien személyében az egyik legtapasztaltabb tesztpilótát alkalmazhatjuk. Nincs kétségünk, hogy a csapat a negyedik évében is nagyot fog fejlődni” – közölte Mario Thissen a BMW sportigazgatója.
Mindez egyébként azt jelenti, hogy eldőlt: Fernando Alonso nem lesz a BMW versenyzője a 2009-es idényben. A Renault-tól elvágyódó kétszeres világbajnok spanyolt korábban ugyan hírbe hozták a németekkel, ám a mai bejelentés után kiderült, ebből nem lesz semmi, vagyis a spanyol vagy marad a helyén jövőre, vagy a Hondához igazol, más lehetősége jelenleg már nincs.