
Fotó. Reuters
Tanakodhatnak a Ferrarinál, mi lehet a megoldás a boxutcában

Fotó. Reuters
Tanakodhatnak a Ferrarinál, mi lehet a megoldás a boxutcában
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, megvizsgálják az istálló boxutcai jelzőrendszerének problémáit, miután a Szingapúri Nagydíjon Felipe Massa sorsát megpecsételte a rosszkor felvillanó zöld fény.
Igaz, a második boxkiállásnál már a hagyományos „nyalókás” technikát alkalmazták, az első alkalmával elkövetett hibát is emberi kéz okozta.
„Ha nem lett volna a lámpa, a nyalókát mutattuk volna fel, így semmi sem alakult volna másképp, ha a hagyományos utat járjuk” – mondta Domenicali.
Az eset főszereplője, Massa már találkozott a szerelővel, aki a hibát elkövette, hogy megvigasztalja.
„A verseny az verseny, és ilyesmi bármikor történhet. Emberek vagyunk, és mindenki hibázhat” – mondta a brazil.
„Hat pontot veszítettünk Szingapúrban, így héttel vagyunk lemaradva a pontversenyben. Most akár az első helyen is állhatnánk, mert a sebességünk megvolt hozzá, hogy az első és a második helyen végezzünk. A hét pont az hét pont, de még 30 megszerezhető pont vár ránk, az autónk pedig nagyon gyors” – tette hozzá Massa.
Csapattársa, Kimi Räikkönen tisztában van vele, hogy a világbajnoki cím elúszott számára, ezzel együtt nem adja fel.
„Semmi sem változott. Nyerhettem volna, de amikor a safety car bejött, minden esélyem elszállt. Nem volt szerencsénk, de a következő versenyen megint megpróbáljuk. Nem adom fel továbbra sem. Szeretnénk még néhány jó versenyt menni az idén” – értékelt higgadtan a finn.
A futamgyőztes Alonso érthetően nagyon boldog volt, hiszen idén először állt dobogón, és mindjárt annak legfelső fokán.
Azt már korábban is tudtuk, hogy a spanyol 2009-ben győztes autót szeretne vezetni, de hiába nyert most a Renault-val, még nem döntött a jövőjéről.
„A győzelem nem befolyásolja a döntésemet a jövő évre vonatkozóan, de ahogy mindig is mondtam, a Renault elsőbbséget élvez, mert ennél a csapatnál otthon érzem magam” – mondta a spanyol.
„A szezon elején nagyon messze voltunk a legjobb istállóktól, de most már sokkal közelebb állunk hozzájuk. A mi csapatunk végezte az egyik legtöbb fejlesztést az autóján, bár ez nem nagy dolog, mert elég rossz helyzetben voltunk” – tette hozzá Alonso.
Az élete legjobb helyezését elérő német Nico Rosberg, a Williams-Toyota versenyzője elmondta, amikor a vezető helyen autózva megkapta büntetését, azt hitte, elvesztette minden esélyét a jó eredményre.
„Nagyon bosszankodtam, amikor megbüntettek, mert azt hittem, itt a vége az egésznek. De aztán láttam, hogy be tudom hozni a hátrányt, és végül minden a lehető legkedvezőbben alakult, aminek a csapat és én is nagyon örülünk” – mondta Rosberg.
„Amikor be kellett mennem tankolni, megláttam a safety cart, de azt mondta a csapatom, hogy menjek be abban a körben. Minden egyes alkalommal probléma van ezzel” – utalt arra a német, hogy idén már nem az első alkalommal okozott felfordulást a biztonsági autó.