
Fotó: Reuters
A végén Hamilton (elöl) örülhetett

Fotó: Reuters
A végén Hamilton (elöl) örülhetett
Már korán reggel meglocsolta az Ardennekbe megérkező eső a spa-francorchamps-i pályát. A GP2 és a Porsche Szuperkupa betétfutamát esőben teljesítették a pilóták, így várható volt, hogy a Formula–1-es futamon sem lesz száraz a 7004 méter hosszú aszfaltcsík. Nem is lett az, a pálya leggyorsabb részein a féktávokon vizes volt a pálya, amikor felsorakoztak a pilóták a rajtrácsra.
Szerencsére nem ismétlődött meg a tíz évvel ezelőtti óriási tömegbaleset, nagyon óvatosan jött el a mezőny, igaz, így is többen kicsúsztak. A rajt nyertese Sebastian Bourdais volt, aki feljött az ötödik helyre, az élen Lewis Hamilton megőrizte pozícióját, Kimi Räikkönen megelőzte Felipe Massát, és a második helyre lépett előre, míg a vesztes egyértelműen Heikki Kovalainen lett, aki a harmadik helyről indult, ám a hajtűkanyar után tízzel hátrébb találta magát.
Az élen autózó és a vb-pontversenyt vezető Lewis Hamilton az első kör végén megpördült, így aztán Kimi Räikkönen az Eau Rouge után meg is előzte a mclarenest. Räikkönen azonban nemcsak Hamilton körbeautózásakor mutatott valamit tudásából, hosszú idő után ismét világbajnokhoz méltó autóvezetéssel rukkolt elő.
Az élen a Räikkönen-Hamilton páros szép fokozatosan hagyta ott a harmadik helyen látszólagos nyugalomban autózó Massát, aki mögött a 4. helyért Alonso és Bourdais csatázott az első kerékcserékig. Pocsék rajtja után egyébként Heikki Kovalainen is szépen zárkózott, a 8. körben például szinte állva hagyta a 8. helyen közlekedő BMW-s Robert Kubicát.
Más kérdés, hogy a finn két kör múlva a „buszmegállónál” rosszul mérte fel a lehetőségeit, és megforgatta a hatodik helyen autózó Mark Webbert, s ezért a versenybíróság alig fél kör alatt megbüntette a finnt – boxutca-áthajtásos büntetést kapott.
A gond viszont abból adódott, hogy a szervizelést megkezdő Lewis Hamilton éppen csapattársa mögé tért vissza a pályára, és a finn jó két körön keresztül kóválygott a brit előtt. A Ferrarinál ezt köszönték szépen, és gyorsan megtankolták a versenyt vezető Kimi Räikkönen autóját, aki a tömegben haladó Hamilton elé tudott visszatérni.
Miközben úgy tűnt, hogy a McLarennél éppen elintézték mindkét pilóta versenyét, a Renault brazilja, Nelsinho Piquet is elintézte a sajátját, miután letört az első szárnya, és belevágódott a gumifalba.
Az első kerékcserék lezárultával visszaállt a Räikkönen, Hamilton, Massa, Alonso sorrend az élen, a pontszerző helyekért viszont nagy csatát vívott Bourdais és Kubica, valamint Heidfeld, Vettel és Glock.
A két, élen haladó pilóta a 24. körben ismét kijött a boxba – ráadásul egyszerre, és mindketten száraz pályára való abroncsot szereltettek fel. Visszatérésük után fél körrel aztán az időjósok szót kértek, és közölték: hamarosan eshet az eső.
Míg azonban az megérkezett, legalább az élen is láthattunk némi izgalmat, Hamilton ugyanis felfutott Räikkönen mögé, és másfél-két másodpercre lemaradva tőle üldözésbe kezdett.
Miközben a beharangozott esőnek nyoma sem volt, az első négy mögött is zajlottak az események: Vettel megelőzte a BMW-s lengyelt, vagyis így a két Toro Rosso az 5-6. helyen haladt, alig tíz körrel a vége előtt.
Hat körrel a leintés előtt aztán megjelentek az első cseppek, az utolsó két és fél körre pedig elszabadult a pokol, leszakadt az ég. Räikkönen és Hamilton nagy csatába kezdett, végül a finn húzta a rövidebbet, és a falban kötött ki, Massa a biztonságra törekedve begurult másodiknak. Harmadikként Nick Heidfeld zárt, aki az eső előtt kijött átmeneti gumikért, és az utolsó körben öt autót előzött meg.
A pont nélkül végző Kimi Räikkönennek így már nincs reális esélye világbajnoki címe megvédésére, miután öt futammal a zárás előtt 23 pont a hátránya a vezető Lewis Hamilton mögött.
Tekintse meg a futam legjobb képeit!53. BELGA NAGYDÍJ
NEM HIVATALOS EREDMÉNY 1. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:22.44.933 |
2. | Massa | Ferrari | + 14.461 |
3. | Heidfeld | BMW Sauber | + 23.844 |
4. | Alonso | Renault | + 28.939 |
5. | Vettel | Toro Rosso-Ferrari | + 29.037 |
6. | Kubica | BMW Sauber | + 29.498 |
7. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 31.196 |
8. | Webber | Red Bull-Renault | + 57.237 |
9. | Glock | Toyota | + 81.506 |
10. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1 kör hátrány |
11. | Coulthard | Red Bull-Renault | 1 k. h. |
12. | Rosberg | Williams-Toyota | 1 k. h. |
13. | Sutil | Force India-Ferrari | 1 k. h. |
14. | Nakajima | Williams-Toyota | 1 k. h. |
15. | Button | Honda | 1 k. h. |
16. | Trulli | Toyota | 1 k. h. |
17. | Fisichella | Force India-Ferrari | 1 k. h. |
18. | Räikkönen | Ferrari | 2 k. h. |
NEM ÉRTEK CÉLBA
19. | Barrichello | Honda | 21 kör |
20. | Piquet | Renault | 14 kör |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – PILÓTÁK
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 80 |
2. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 72 |
3. | Robert Kubica | lengyel | BMW | 58 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 57 |
5. | Nick Heidfeld | német | BMW | 47 |
6. | Heikki Kovalainen | finn | McLaren-Mercedes | 43 |
7. | Jarno Trulli | olasz | Toyota | 26 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Renault | 23 |
9. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 19 |
10. | Timo Glock | német | Toyota | 15 |
11. | Sebastian Vettel | német | Toro Rosso-Ferrari | 13 |
12. | Nelsinho Piquet | brazil | Renault | 13 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Honda | 11 |
14. | Nico Rosberg | német | Williams-Toyota | 9 |
15. | Nakadzsima Kazuki | japán | Williams-Toyota | 8 |
16. | David Coulthard | brit | Red Bull-Renault | 6 |
17. | Sébastien Bourdais | francia | Toro Rosso-Ferrari | 4 |
18. | Jenson Button | brit | Honda | 3 |
19. | Giancarlo Fisichella | olasz | Force India-Ferrari | 0 |
20. | Szato Takuma | japán | Super Aguri-Honda | 0 |
21. | Adrian Sutil | német | Force India-Ferrari | 0 |
22. | Anthony Davidson | brit | Super Aguri-Honda | 0 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari | 129 |
2. McLaren-Mercedes | 123 |
3. BMW Sauber | 105 |
4. Toyota | 41 |
5. Renault | 36 |
6. Red Bull-Renault | 25 |
7. Williams-Toyota | 17 |
8. STR-Ferrari | 17 |
9. Honda | 14 |
10. Force India-Ferrari | 0 |
11. Super Aguri-Honda | 0 |