
Fotó: Reuters
Lehet, hogy korai még Hamilton (jobbra) öröme...

Fotó: Reuters
Lehet, hogy korai még Hamilton (jobbra) öröme...
GLOCK BÜNTETÉSE
A futam leintése után a versenybíróság 25 másodperces büntetéssel sújtotta Timo Glockot, aki az utolsó körben sárga zászló hatálya alatt előzte meg Mark Webbert és így végzett a nyolcadik helyen. A büntetés miatt Glockot visszasorolták a kilencedik helyre, és a Red Bull pilótája került vissza a nyolcadik helyre.
Az 53. Belga Nagydíj utolsó három köre igazán emlékezetesre sikerült: a mclarenes Lewis Hamilton és a ferraris Kimi Räikkönen összecsapása során az angol megelőzte a finnt a cél egyenes előtti „buszmegálló” néven ismert sikánban, ám Räikkönen nem engedte be Hamiltont a pályára, aki így levágta a sikán felét, egyértelműen megelőzve a ferrarist.
Hamilton még a célvonal előtt maga elé engedte a világbajnoki címvédőt, de a rövid célegyenes végén máris támadta kollégáját és a hajtű-kanyarból már előtte fordult ki. A párosnak ezen manőver-sorozata felkeltette a versenybíróság érdeklődését is, így aztán kettejük mutatványát jelenleg vizsgálják, ami miatt nem tekinthető hivatalosnak a futam végeredménye, vagyis Lewis Hamilton győzelme.
RÄIKKÖNEN NYILATKOZATA
„Engem a győzelem érdekelt, nyerni akartam, de a balkanyarban kicsúsztam a pályáról és hiába akartam visszajönni a pályára, elvesztettem az uralmam a kocsi fölött. Az utolsó két körnek úgy álltam neki, hogy pontokra van szükségem, vagy megnyerem a versenyt, vagy kiesem, sajnos, végül ez utóbbi történt” – mondta Räikkönen, aki nem tért ki a Hamiltonnal történt összecsapására.
„Nem tudom, ki mit látott, de a sikánban Räikkönen kilökött a pályáról. Egyértelmű volt, hogy vissza kell engednem Kimit, de az első kanyart jobban tudtam bevenni, utána pedig már nem érhetett a nyomomba” – mondta a futamot megnyerő
Hamilton, aki ezzel 8 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontverseny élén.
„Az egész verseny hihetetlen volt, a győzelem is az, a csapat fantasztikus munkát végzett egész hétvégén. Ilyen körülmények között vezetni nagyszerű volt, ez volt pályafutásom egyik legélvezetesebb versenye” – közölte a McLaren győztes pilótája.
A második helyen végző brazil Felipe Massa megőrizte rajtpozícióját és alapvetően csendben jutott túl a versenyen, számára nem sok izgalmat hozott a futam – természetesen az utolsó három kört leszámítva.
NEM MINDENKI VOLT BOLDOG
„Az utolsó kör már nem autóverseny volt, hanem szerencsejáték. Ettől tartottam egyébként, hiszen ahogy elkezdett esni az eső, mindenki ment össze-vissza. És mivel én korábban megharcoltam a helyemért, ez teljesen kiborított" – mondta a Toro Rossós Sébastien Bourdais, aki harmadikként kezdte az utolsó kört, ám hetedikként találkozott a kockás zászlóval.
„Elégedett vagyok az eredménnyel, úgy gondoltam, ez a nyolc pont, ami a második helyért jár, több mint a nulla, amit a kiesők kapnak. Merthogy azt is láttam, hogy sokan összevissza csúszkálnak, így aztán csak azt tartottam szem előtt a végén, hogy behozzam a kocsit a második helyen” – közölte
Massa a futam leintését követően.
A harmadik helyen végül Nick Heidfeld zárt, holott a német egyetlen percig nem volt a dobogó közelében a futam alatt. Viszont ő volt az egyetlen, aki a végén az eső kezdetekor kiállt a boxba átvenni az átmeneti abroncsokat. Ez a húzása bejött a végén, az utolsó körben öt autót előzve végül felállhatott a dobogóra.
„Mindent vagy semmit, erről szólt, hogy kiállok az új gumikért. Szerencsére bejött a kerékcsere, és sikerült feljönni a dobogóra. Nem volt könnyű, többször még így is közel jártam a kicsúszáshoz” – magyarázta a nap legmerészebb húzását bevállaló
Heidfeld.Ami pedig Hamilton ügyét illeti, arról Charlie Whiting, versenyigazgató informálisan arról tájékoztatta Ron Dennist a McLaren csapatfőnökét, hogy Hamilton viselkedése a pályán megfelelt a szabályoknak.
Tekintse meg a futam legjobb képeit!53. BELGA NAGYDÍJ
NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:22.44.933 |
2. | Massa | Ferrari | + 14.461 |
3. | Heidfeld | BMW Sauber | + 23.844 |
4. | Alonso | Renault | + 28.939 |
5. | Vettel | Toro Rosso-Ferrari | + 29.037 |
6. | Kubica | BMW Sauber | + 29.498 |
7. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 31.196 |
8. | Webber | Red Bull-Renault | + 57.237 |
9. | Glock | Toyota | + 81.506 |
10. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1 kör hátrány |
11. | Coulthard | Red Bull-Renault | 1 k. h. |
12. | Rosberg | Williams-Toyota | 1 k. h. |
13. | Sutil | Force India-Ferrari | 1 k. h. |
14. | Nakajima | Williams-Toyota | 1 k. h. |
15. | Button | Honda | 1 k. h. |
16. | Trulli | Toyota | 1 k. h. |
17. | Fisichella | Force India-Ferrari | 1 k. h. |
18. | Räikkönen | Ferrari | 2 k. h. |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – PILÓTÁK
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 80 |
2. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 72 |
3. | Robert Kubica | lengyel | BMW | 58 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 57 |
5. | Nick Heidfeld | német | BMW | 47 |
6. | Heikki Kovalainen | finn | McLaren-Mercedes | 43 |
7. | Jarno Trulli | olasz | Toyota | 26 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Renault | 23 |
9. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 19 |
10. | Timo Glock | német | Toyota | 15 |
11. | Sebastian Vettel | német | Toro Rosso-Ferrari | 13 |
12. | Nelsinho Piquet | brazil | Renault | 13 |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Honda | 11 |
14. | Nico Rosberg | német | Williams-Toyota | 9 |
15. | Nakadzsima Kazuki | japán | Williams-Toyota | 8 |
16. | David Coulthard | brit | Red Bull-Renault | 6 |
17. | Sébastien Bourdais | francia | Toro Rosso-Ferrari | 4 |
18. | Jenson Button | brit | Honda | 3 |
19. | Giancarlo Fisichella | olasz | Force India-Ferrari | 0 |
20. | Szato Takuma | japán | Super Aguri-Honda | 0 |
21. | Adrian Sutil | német | Force India-Ferrari | 0 |
22. | Anthony Davidson | brit | Super Aguri-Honda | 0 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari | 129 |
2. McLaren-Mercedes | 123 |
3. BMW Sauber | 105 |
4. Toyota | 41 |
5. Renault | 36 |
6. Red Bull-Renault | 25 |
7. Williams-Toyota | 17 |
8. STR-Ferrari | 17 |
9. Honda | 14 |
10. Force India-Ferrari | 0 |
11. Super Aguri-Honda | 0 |