
Fotó: Action Images
Coulthard használt motorral indul a Magyar Nagydíjon

Fotó: Action Images
Coulthard használt motorral indul a Magyar Nagydíjon
Az osztrák csapat taktikai gurui azonban úgy döntöttek, hogy kapjon egy harmadik hétvégét is a keresztségben az RS27 nevet kapó igencsak strapabíró motor. A magyar futamot követő Európa Nagydíj után a motorokat rendívül megdolgoztató két pálya következik egymás után: a belga, majd az olasz verseny.
Ön szerint ki nyeri meg a 2008-as Formula–1-es Magyar Nagydíjat?
Szavazatok száma: 4844
| Lewis Hamilton |
| | 29 % | (1415) |
| Kimi Räikkönen |
| | 46 % | (2239) |
| Robert Kubica |
| | 6 % | (298) |
| Felipe Massa |
| | 14 % | (663) |
| Heikki Kovalainen |
| | 1 % | (59) |
| Nick Heidfeld |
| | 1 % | (43) |
| Más |
| | 3 % | (127) |
Azzal pedig, hogy ha a Red Bullosok csak a mogyoródi versenyt követően cserélnek motort, azt érik el, hogy legközelebb éppen a belga és az olasz futam között tehetik ezt majd meg újra DC járgányában. Vagyis, ha minden a terveik szerint alakul, akkor a skót pilóta Monzában egy új motorral az autójában versenyezhet.
Persze a Red Bullosok nem vállalnak túl nagy kockázatot azzal, hogy bent hagyják DC autójában a Német illetve előtt a Brit Nagydíjon használt erőforrást, lévén az csak papíron futott két versenyt. Coulthard ugyanis a hazai futamán az első körben kiesett, miután összeütközött Vettellel.
Ez azt jelenti, hogy a szabad- és időmérőedzések „vannak” csak a motorban, a Német Nagydíjon kívül, ami összesen 820 kilométert jelent – ugyanakkor például Nick Heidfeld BMW-jében a motor 1353 kilométert gyűjtött, de azt ki is cserélik pénteken.
„Így a két versenyzőnk, Coulthard ás Mark Webber kikerül a szinkronból, aminek több előnye is akad. Logisztikai szempontból könnyebb lesz terveznünk a második felében a szezonnak. David motorjának megbízhatósága miatt nem aggódom, nem futott olyan sokat. Így ráadásul pont a két legkeményebb versenyhelyszín Spa és Monza között cserélhetünk motort, ami nagy előnyt jelent” – fogalmazott Fabrice Lom, a csapat technikai vezetője.
Szóval az energiaitalosok nem vállalnak nagy kockázatot, de Coulthardra amúgy sem jellemző, hogy a Hungaroringen nem fejezi be a versenyeket, habár, 1994-ben első futamán nem ért célba, kipördült az 59. körben.
Többször állt a dobogón, mint ahányszor feladta a Magyar Nagydíjat, hiszen öt alkalommal pezsgőzhetett a Hungaroring pódiumán, igaz már rég tehette ezt meg legutóbb: 2001-ben. A teljesség kedvéért jegyezzük meg, hogy a 16. magyar versenyére készülő skót idő előtt csak négyszer fejezte be a versenyt.