Fotó: MTI/EPA/CARMEN JASPERSEN
Hamilton (balra) remekül megélt az esőben
Fotó: MTI/EPA/CARMEN JASPERSEN
Hamilton (balra) remekül megélt az esőben
A pályafutása során először első helyről induló finn Heikki Kovalainen, és első elsősoros rajthelyét megszerző ausztrál Mark Webber vághatott neki az első két helyről a 60 körös versenynek, de a negyedik helyről startoló Lewis Hamilton a hazai közönség nagy örömére még jobban kapta el a zöld lámpát.
A brit azonban néhány körig még csapattársa, Kovalainen mögött autózott a második helyen, miközben Webber az első kör felénél rükvercbe kapcsolt úgy kétszáznál. Az ausztrál megpördült, ahogy később a Ferraris Massa is, a harmadik helyen Kimi Räikkönen autózott.
Az első kör végének krónikájához tartozik még, hogy Vettel és Coulthard egy páros piruett után a kavicságyban pihentek meg – nem tartott sokáig a visszavonulását a héten bejelentő skót utolsó brit versenye.
1. LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES)
„Az eddigi legnagyobb győzelmem, a legkeményebb verseny, amiben részem volt. Az utolsó kör végén már imádkoztam, hogy beérjek, mert láttam, hogy a szurkolók elkezdtek felállni a lelátókon. A győzelmet a családomnak ajánlom, nagy köszönet jár nekik a támogatásért. Rendkívül izgalmas volt a futam, kényesek voltak a körülmények, az első szektor száraz volt, a másodikban meg már semmit nem láttam az esőtől. A csapat nagyszerű munkát végzett, nekik is nagy köszönet jár."
Az ötödik körben aztán Hamilton nagy nehezen megelőzte csapattársát és élre állt, Kovalainen pedig néhány körrel később megpördült, így honfitársa, a Ferrarit vezető Räikkönen elment mellette és feljött másodiknak.
A második tíz körben elkezdett száradni a pálya, és a világbajnoki címvédő Räikkönen alig egy másodpercre megközelítette a versenyt vezető Hamiltont, de előzni nem tudott – a 20. körben aztán újra leszakadt az ég alja.
Az élről egymás mögött jött ki a két éllovas, és ezúttal elmaradt közöttük a montrealihoz hasonló buta baleset – már csak azért is, mert ezúttal Hamilton jött ki elsőnek a boxból, így nem tudott belerongyolni Räikkönenbe.
A boxban a finn autóját csak megtankolták, de nem kapott új gumit, szemben az angollal, így körönként öt-hét másodperceket kapott az angoltól. Így pedig Kovalainen hamar maga mögé utasította a szenvedő világbajnoki címvédőt, sőt az esőben valósággal megtáltosodó BMW-s Nick Heidfeld is megelőzte a Ferrarist.
A BMW németje nagyszerűen ráérzett arra, hogy is kell esőben autózni, kétszer is két autót előzött meg a célegyenesre fordító íven, és a finn duó megelőzésével már a második helyen találta magát a verseny felénél.
2. NICK HEIDFELD (BMW-SAUBER)
„Jó versenyt futottam, végig nagyon jó volt a kocsi. Egyértelműen lehetett látni, hogy melyik autónak hogyan viselkednek a gumijai, az enyémek jól működtek. Rádión azt mondták, hogy rövid zápor lesz, de közben sötét felhők gyülekeztek, a csapat új intermediate-gumi mellett döntött és ez bejött, ennek is köszönhető a második hely."
Miközben az élen a BMW-k villogtak, a mezőny végén a Ferrarik szenvedtek a már-már monszunszerű esőben: és egyre kaotikusabbá vált a helyzet: néhány másodperc alatt lecsúszott a pályáról Piquet – ki is állt a versenyből – Kubica kétszer is, Hamilton, és Massa is. A köridők ekkor majdnem két perc körül jártak, az edzésen Kovalainen 1:21.903-at repesztett…
Húsz körrel a vége előtt aztán minden előjel nélkül kisütött a nap, és ennek az első áldozata a harmadik helyen haladó Robert Kubica volt, aki a sóderágyban fejezte be a futamot, miközben Glock és Rosberg egyeztettek utóbbi orrkúpjának cseréjéről.
A hajrára fordulva aztán Rubens Barrichello vette kezébe az események mozgatását, miután a körülményeket remekül kihasználva extrém esőgumikat használva feljött a második helyre, igaz, ehhez az is kellett, hogy az előtte haladó Heidfeld alatt a BMW megunta az autóversenyt.
3. RUBENS BARRICHELLO (HONDA)
„Szerencsés napunk volt, többek között az időjárással is. Szeretem a vizes pályát, esőben vezetni jó. A kiállásnál volt egy apróbb problémánk, de aztán megoldódott a dolog, és végül jó döntésnek bizonyult az extrém esőgumit feltenni. Ekkor már az volt a célom, hogy legalább a dobogón végezzzek Nagyon nagy köszönet jár a csapatnak, ezt az eredményt Eduardo fiamnak ajánlom."
A brazil veterán egykori Ferraris csapatfőnöke, Ross Brawn utasításait követte a Hondában ülve és a gumibotrányról emlékezetes 2005-ös amerikai futam után újra dobogóra állhatott.
Az utolsó körökben a mezőny két világbajnoka vívott egymással késhegyre menő csatát: Kimi Räikkönen és Fernando Alonso a negyedik helyért küzdött, ám a spanyol autója nem bírta a strapát – végül még Kovalainen is megelőzte őt.
Az első helyen a verseny nagy részében könnyen, gyakorlatilag ellenfelek nélkül autózó Lewis Hamilton futott be, ezzel nyolc év után nyerte meg újra brit pilóta a Brit Grand Prix-t, a második helyen a BMW-s Nick Heidfeld ért célba, harmadikként pedig a brazil Barrichello találkozott a kockás zászlóval. A világbajnoki cím védője, Kimi Räikkönen a Ferrarijával a 4. helyen zárt, csapattársa a hatszor megpördülő Massa két kör hátrányban utolsó helyen futott be.
A világbajnoki pontverseny állása igencsak kiegyenlített a futam után, hiszen a Silverstone-ban nyerő Hamiltonnak ugyanúgy 48 pontja van, mint Massának és Räikkönennek, ráadásul a két BMW is a közelben van, hiszen Kubicának 46 egysége, csapattársának Heidfeldnek 36 egysége van. Kilenc futammal a szezon zárása előtt még öt pilótának van valós és gyakorlati esélyes a vb-cím megszerezésére.
A BRIT NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1h39:09.440 |
2. | Heidfeld | BMW Sauber | + 1:08.500 |
3. | Barrichello | Honda | + 1:22.200 |
4. | Raikkönen | Ferrari | + 1 kör |
5. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 1 kör |
6. | Alonso | Renault | + 1 kör |
7. | Trulli | Toyota | + 1 kör |
8. | Nakadzsima | Williams-Toyota | + 1 kör |
9. | Rosberg | Williams-Toyota | + 1 kör |
10. | Webber | Red Bull-Renault | + 1 kör |
11. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör |
12. | Glock | Toyota | + 1 kör |
13. | Massa | Ferrari | + 2 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA
Kubica | BMW Sauber | 40. kör |
Button | Honda | 39. kör |
Piquet | Renault | 36. kör |
Fisichella | Force India-Ferrari | 17. kör |
Sutil | Force India-Ferrari | 11. kör |
Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1. kör |
Coulthard | Red Bull-Renault | 1. kör |
A VB-PONTVERSENY ÁLLÁSA A 9. FUTAM UTÁN (MÉG 9 VAN HÁTRA)
PILÓTÁK 1. | Lewis Hamilton | 48 pont |
2. | Felipe Massa | 48 |
3. | Kimi Räikkönen | 48 |
4. | Robert Kubica | 46 |
5. | Nick Heidfeld | 36 |
6. | Heikki Kovalainen | 24 |
7. | Jarno Trulli | 20 |
8. | Mark Webber | 18 |
9. | Fernando Alonso | 13 |
10. | Rubens Barrichello | 11 |
11. | Nico Rosberg | 8 |
12. | Nakadzsima Kazuki | 8 |
13. | David Coulthard | 6 |
14. | Timo Glock | 5 |
15. | Sebastian Vettel | 5 |
16. | Jenson Button | 3 |
17. | Sebastien Bourdais | 2 |
18. | Nelson Piquet Jr. | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. | Ferrari | 96 |
2. | BMW-Sauber | 82 |
3. | McLaren-Mercedes | 72 |
4. | Toyota | 25 |
5. | Red Bull | 24 |
6. | Williams | 16 |
7. | Renault | 15 |
8. | Honda | 14 |
9. | Toro Rosso | 7 |