Fotó: Reuters
Glock (elöl) nagyszerűen vezetett Montrealban
Fotó: Reuters
Glock (elöl) nagyszerűen vezetett Montrealban
A Toyota német sofőrje még a 2004-es idényben került a száguldó cirkuszba, korábban sok versenyzőhöz hasonlóan ő is több gokart-bajnokságot megnyert, és különböző Formula-szériákban pallérozta tehetségét. Négy évvel ezelőtt a Jordan csapattól kapott egy tesztpilótai állást, aztán az idény nyolcadik futamán Kanadában beülhetett Giorgio Pantano helyére.
Az újonc aztán kapásból megtette azt, amire Pantano addig nem volt képes: az első versenyén megelőzte csapattársát, Nick Heidfeldet, és a hetedik helyen ért célba, amiért két pontot kapott. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy Glock a leintéskor tizedikként haladt át a célvonalon, és később a két Williamst és Toyotát diszkvalifikálták szabálytalan fékjeik miatt.
Glock a jó teljesítmény ellenére sem maradhatott versenyzői állásban, a következő hat futamon továbbra is csak tesztpilótaként ülhetett F1-es autóba. Az idény végén aztán Eddie Jordan végleg megvált Pantanótól, és Glock kapott lehetőséget a helyén, de az utolsó három versenyen már nem tudta megismételni bemutatkozó eredményét.
Egészen az elmúlt hétvégéig az a 2004-es kanadai verseny jelentette Timo Glock pályájának csúcsát, ám most sikerült felülmúlnia ezt a teljesítményt, mivel a negyedik helyen haladt át a célvonalon a kockás zászló alatt. Ráadásul életében először vezetett is a futamon a 39-41. kör között az ő autójának a hátulját nézte mindenki.
„Nagyon boldog vagyok, de igazából tudtam, hogy ez a nap is bekövetkezik majd egyszer. Minden összeállt, az egész csapat igen keményen dolgozott, hogy sikerrel járjunk. Fantasztikus élmény volt élen haladni egy versenyen, de tudtam, hogy ki kell majd állnom a szervizelni” – emlékezett vissza Glock.
„A célom a Formula–1-ben, hogy minél több időt tölthessek az első helyen, de tudom, hogy ehhez még rengeteg munka vár rám és a csapatra egyaránt. Tudjuk, hogy jelenleg hol állunk, úgyhogy a negyedik hely, kiváló eredmény” – magyarázta a múlt vasárnap 11. Formula–1-es versenyét teljesítő német.
A Forma-1-es mezőny a jövő hét végén a franciaországi Magny Cours-ba látogat, ahol a 4,4 kilométer hosszú pályán 70 kör vár majd a versenyzőkre. Glock mindenesetre bizakodó, holott, korábban még nem versenyzett F1-es autóval itt.
„Nem látom, miért ne tudnék pontszerző helyen végezni a franciáknál? Először is szeretnék bekerülni az időmérő-edzésen az utolsó harmadba. Ha ez meg van, akkor harcolhatok a pontokért, de a negyedik helyet természetesen nagyon nehéz lesz megint megszerezni" – próbált meg a jövőbe látni Glock.