Timo Glock már tudja, mi lehet a siker receptje a franciáknál

Vágólapra másolva!
2008.06.11. 15:06
Címkék
Timo Glock először szerzett pontot a Formula–1 idei szezonjában, de nem először volt eredményes Kanadában: a 26 éves pilóta négy éve, élete első F1-es futamán a 7. helyen futott célba, egy évvel később a Champ Carban idénybeli legjobbját hozta, amikor a dobogó második fokára állhatott a verseny után.
Glock (elöl) nagyszerűen vezetett Montrealban
Fotó: Reuters
Glock (elöl) nagyszerűen vezetett Montrealban
Glock (elöl) nagyszerűen vezetett Montrealban
Fotó: Reuters
Glock (elöl) nagyszerűen vezetett Montrealban

A Toyota német sofőrje még a 2004-es idényben került a száguldó cirkuszba, korábban sok versenyzőhöz hasonlóan ő is több gokart-bajnokságot megnyert, és különböző Formula-szériákban pallérozta tehetségét. Négy évvel ezelőtt a Jordan csapattól kapott egy tesztpilótai állást, aztán az idény nyolcadik futamán Kanadában beülhetett Giorgio Pantano helyére.

Az újonc aztán kapásból megtette azt, amire Pantano addig nem volt képes: az első versenyén megelőzte csapattársát, Nick Heidfeldet, és a hetedik helyen ért célba, amiért két pontot kapott. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy Glock a leintéskor tizedikként haladt át a célvonalon, és később a két Williamst és Toyotát diszkvalifikálták szabálytalan fékjeik miatt.

Glock a jó teljesítmény ellenére sem maradhatott versenyzői állásban, a következő hat futamon továbbra is csak tesztpilótaként ülhetett F1-es autóba. Az idény végén aztán Eddie Jordan végleg megvált Pantanótól, és Glock kapott lehetőséget a helyén, de az utolsó három versenyen már nem tudta megismételni bemutatkozó eredményét.

Egészen az elmúlt hétvégéig az a 2004-es kanadai verseny jelentette Timo Glock pályájának csúcsát, ám most sikerült felülmúlnia ezt a teljesítményt, mivel a negyedik helyen haladt át a célvonalon a kockás zászló alatt. Ráadásul életében először vezetett is a futamon a 39-41. kör között az ő autójának a hátulját nézte mindenki.

„Nagyon boldog vagyok, de igazából tudtam, hogy ez a nap is bekövetkezik majd egyszer. Minden összeállt, az egész csapat igen keményen dolgozott, hogy sikerrel járjunk. Fantasztikus élmény volt élen haladni egy versenyen, de tudtam, hogy ki kell majd állnom a szervizelni” – emlékezett vissza Glock.

„A célom a Formula–1-ben, hogy minél több időt tölthessek az első helyen, de tudom, hogy ehhez még rengeteg munka vár rám és a csapatra egyaránt. Tudjuk, hogy jelenleg hol állunk, úgyhogy a negyedik hely, kiváló eredmény” – magyarázta a múlt vasárnap 11. Formula–1-es versenyét teljesítő német.

A Forma-1-es mezőny a jövő hét végén a franciaországi Magny Cours-ba látogat, ahol a 4,4 kilométer hosszú pályán 70 kör vár majd a versenyzőkre. Glock mindenesetre bizakodó, holott, korábban még nem versenyzett F1-es autóval itt.

„Nem látom, miért ne tudnék pontszerző helyen végezni a franciáknál? Először is szeretnék bekerülni az időmérő-edzésen az utolsó harmadba. Ha ez meg van, akkor harcolhatok a pontokért, de a negyedik helyet természetesen nagyon nehéz lesz megint megszerezni" – próbált meg a jövőbe látni Glock.
Legfrissebb hírek

„Nemcsak próbálkozunk, hanem bizonyítunk is” – jöhetnek az ausztrálok a vizes vb-n!

Vizes vb 2025
17 perce

Szombati sportműsor: Magyarország–Ausztrália férfi pólómeccs a vizes vb-n

Minden más foci
7 órája

A görögök legyőzésével közel kerültünk a csoportelsőséghez; Guzi Blanka: Remek érzés megélni a fejlődést

E-újság
7 órája

A piac varázslói – Moncz Attila publicisztikája

Angol labdarúgás
8 órája

Bravúrral van remény – Thury Gábor jegyzete

Európa-liga
8 órája

Lyles visszavágott Tebogónak; Takács Boglárka nyolcadik lett a monacói Gyémánt Liga-viadalon

Atlétika
8 órája

A spanyolok legyőzték az olaszokat, akik így is továbbjutottak a csoportból a női Eb-n

Minden más foci
8 órája

Kosár: győzelemmel kezdett a B-divíziós Eb-n az U20-as férfiválogatott

Utánpótlássport
9 órája
Ezek is érdekelhetik