Lewis Hamilton idei második győzelme után újra nyílt a pontverseny
Vágólapra másolva!
2008.05.25. 16:19
Megosztás
Vágólapra másolva!
Címkék
Beigazolódott a meteorológusok jóslata, és esőben kezdődött meg az 55. Monacói Nagydíj, miután egész délelőtt azon ment a találgatás, hogy így lesz-e, vagy sem. A rajtrácsra felsorakozott a 20 autó, ám csak 19 indult el a felvezető körre, Heikki Kovalainen McLarenje ott maradt a célegyenesben.
Fotó: Reuters
Hamilton találkozott először a kockás zászlóval az őrült monacói futamon
Fotó: Reuters
Hamilton találkozott először a kockás zászlóval az őrült monacói futamon
A finn végül a boxutcából rajtolt a mezőny után, amelyből a harmadik helyről startoló Lewis Hamilton remekül kapta el a zöld jelzést és Kimi Räikkönent megelőzve rátapadt az élről induló Felipe Massára.
A szakadó esőben apróbb koccanások színesítették a versenyt, Nico Rosberg, Jenson Button, és Timo Glock is az első 4 körben kint járt egy új orrkúpért. Az első körök nyertese a 12. helyről induló Nick Heidfeld volt, aki 5 hellyel előrébb lépve a 7. helyen körözött, a legnagyobb vesztese pedig a két McLaren volt.
Kovalainen a mezőny végén nem tudott előrelépni, a Massát üldöző Hamilton pedig defektet kapott, így a 6. körben mehetett is a kereket cserélni, aztán két kör múlva Fernando Alonso jobb hátsója is eldurrant.
A spanyol viszont nagyon rosszul járt, mert néhány másodperccel később Coulthard és Bourdais dobta el a versenyautót a Casino-kanyarban törmelékkel teleszórva a pályát, így érkezett a biztonsági autó, ami egyben a boxutca bezárását is jelentette, a Alonsónak viszont ki kellett mennie egy új kerékért.
A biztonsági autó távozása után aztán Kimi Räikkönen kapott áthajtásos büntetést, mert a verseny előtt nem voltak fent a gumijai időben. Amikor a finn kiállt a második helyről Massa vezetett, Kubica és Hamilton előtt, Räikkönen a 4. helyre ért vissza.
Fél körrel később aztán Alonso bújt be a hajtűkanyarban Heidfeld mellé, de ő nem hagyta magát, így a két autó a kanyar közepén szépen egymásra cuppant és megállt. Mire kihámozták magukat egymásból, feltorlódott a mezőny és Rosberg, valamint Kovalainen is leamortizálta az autóját.
A 14. körben aztán Massa elrontotta a célegyenes végi kanyart, és míg azon igyekezett, hogy visszataláljon a pályára, Robert Kubica átvette a vezetést. A mezőnyben is zajlottak az események, Heidfeld is defektet kapott, így Adrian Sutil a mezőny leggyengébb autójával a hatodik helyen haladt.
Az első 20 kör meglehetős kaotikus történései után elkezdett száradni a pálya, Kubica, Massa, Hamilton, Räikkönen, Webber, Sutil, Trulli és Barrichello haladtak a pontszerző helyeken.
A vezető lengyel néhány kör után kiment kerékcserére, így Massa került az élre. A brazil nagy száguldásba kezdett az enyhén száradó pályán, és vagy 10 kört kint maradt ami alatt éppen elegendő előnyt szedett össze, így a tankolás és a kerékcsere után pont egy másodperccel a lengyel pilóta előtt tért vissza a pályára, de csak a második helyre, Lewis Hamilton ugyanis megelőzte.
Az élen izgalmas taktikai csata zajlott, hátrébb jó 10-12 másodperccel követték egymást a pilóták. Az 5. Sutil és a 4. helyen autózó Webber például egymásra licitálva futották meg a leggyorsabb köröket. Aztán az ausztrál kiszállt kereket cserélni, így a Force Indiával Sutil már a 4. helyen állt.
A versenyben közben Lewis Hamilton szép csendben elhúzott az őt üldöző Massa-Kubica párostól, és bő fél perces előnyre tett szert, úgy hogy miután kijött tankolni és kereket cserélni, bőven visszatért az élre.
Ekkor már sejteni lehetett, hogy nem futják végig a 78. kört a versenyzők, ugyanis letelik a két órás időhatár, vagyis két óra után leintik a futamot.
Az utolsó félórára viszont felszáradt a pálya, és a mindenki bevállalta a száraz pályára való gumikat, miközben a meteorológia által ígért eső csak nem érkezett meg a pályára. Rosberg viszont csapadék nélkül is csúnyán összetörte autóját, így 20 perccel a két órás határidő letelte előtt ismét bejött a biztonsági autó.
Tíz perccel a vége előtt aztán újra elrajtolt a mezőny, Hamilton, Kubica, Massa, Sutil, Räikkönen, Webber, Vettel, Barrichello sorrendben kanyarodtak be az első kanyarba. Másfél körrel később, aztán Kimi Räikkönen az alagútból kifelé elvesztette uralmát a Ferrarija fölött és kiütötte a versenyből Adrian Sutilt, aki még a boxig elkecmergett Force Indiájával, ott viszont kiszállt a kocsiból.
A versenyt végül Lewis Hamilton nyerte meg, miután a két óra letelt, a második helyre Robert Kubica, a harmadikra Massa érkezett. Az élete versenyét futó Adrian Sutlit a negyedik helyről kiütő világbajnoki címvédő, Kimi Räikkönen csak a kilencedik helyen zárt, így nem szerzett pontot. Ennek köszönhetően újra nyílt a bajnoki pontverseny.