Lewis Hamilton idei második győzelme után újra nyílt a pontverseny

Vágólapra másolva!
2008.05.25. 16:19
Címkék
Beigazolódott a meteorológusok jóslata, és esőben kezdődött meg az 55. Monacói Nagydíj, miután egész délelőtt azon ment a találgatás, hogy így lesz-e, vagy sem. A rajtrácsra felsorakozott a 20 autó, ám csak 19 indult el a felvezető körre, Heikki Kovalainen McLarenje ott maradt a célegyenesben.
Hamilton találkozott először a kockás zászlóval az őrült monacói futamon
Fotó: Reuters
Hamilton találkozott először a kockás zászlóval az őrült monacói futamon
Hamilton találkozott először a kockás zászlóval az őrült monacói futamon
Fotó: Reuters
Hamilton találkozott először a kockás zászlóval az őrült monacói futamon
A finn végül a boxutcából rajtolt a mezőny után, amelyből a harmadik helyről startoló Lewis Hamilton remekül kapta el a zöld jelzést és Kimi Räikkönent megelőzve rátapadt az élről induló Felipe Massára.

A szakadó esőben apróbb koccanások színesítették a versenyt, Nico Rosberg, Jenson Button, és Timo Glock is az első 4 körben kint járt egy új orrkúpért. Az első körök nyertese a 12. helyről induló Nick Heidfeld volt, aki 5 hellyel előrébb lépve a 7. helyen körözött, a legnagyobb vesztese pedig a két McLaren volt.

Kovalainen a mezőny végén nem tudott előrelépni, a Massát üldöző Hamilton pedig defektet kapott, így a 6. körben mehetett is a kereket cserélni, aztán két kör múlva Fernando Alonso jobb hátsója is eldurrant.

A spanyol viszont nagyon rosszul járt, mert néhány másodperccel később Coulthard és Bourdais dobta el a versenyautót a Casino-kanyarban törmelékkel teleszórva a pályát, így érkezett a biztonsági autó, ami egyben a boxutca bezárását is jelentette, a Alonsónak viszont ki kellett mennie egy új kerékért.

A biztonsági autó távozása után aztán Kimi Räikkönen kapott áthajtásos büntetést, mert a verseny előtt nem voltak fent a gumijai időben. Amikor a finn kiállt a második helyről Massa vezetett, Kubica és Hamilton előtt, Räikkönen a 4. helyre ért vissza.

Fél körrel később aztán Alonso bújt be a hajtűkanyarban Heidfeld mellé, de ő nem hagyta magát, így a két autó a kanyar közepén szépen egymásra cuppant és megállt. Mire kihámozták magukat egymásból, feltorlódott a mezőny és Rosberg, valamint Kovalainen is leamortizálta az autóját.

A 14. körben aztán Massa elrontotta a célegyenes végi kanyart, és míg azon igyekezett, hogy visszataláljon a pályára, Robert Kubica átvette a vezetést. A mezőnyben is zajlottak az események, Heidfeld is defektet kapott, így Adrian Sutil a mezőny leggyengébb autójával a hatodik helyen haladt.

Az első 20 kör meglehetős kaotikus történései után elkezdett száradni a pálya, Kubica, Massa, Hamilton, Räikkönen, Webber, Sutil, Trulli és Barrichello haladtak a pontszerző helyeken.

A vezető lengyel néhány kör után kiment kerékcserére, így Massa került az élre. A brazil nagy száguldásba kezdett az enyhén száradó pályán, és vagy 10 kört kint maradt ami alatt éppen elegendő előnyt szedett össze, így a tankolás és a kerékcsere után pont egy másodperccel a lengyel pilóta előtt tért vissza a pályára, de csak a második helyre, Lewis Hamilton ugyanis megelőzte.

Az élen izgalmas taktikai csata zajlott, hátrébb jó 10-12 másodperccel követték egymást a pilóták. Az 5. Sutil és a 4. helyen autózó Webber például egymásra licitálva futották meg a leggyorsabb köröket. Aztán az ausztrál kiszállt kereket cserélni, így a Force Indiával Sutil már a 4. helyen állt.

A versenyben közben Lewis Hamilton szép csendben elhúzott az őt üldöző Massa-Kubica párostól, és bő fél perces előnyre tett szert, úgy hogy miután kijött tankolni és kereket cserélni, bőven visszatért az élre.

Ekkor már sejteni lehetett, hogy nem futják végig a 78. kört a versenyzők, ugyanis letelik a két órás időhatár, vagyis két óra után leintik a futamot.

Az utolsó félórára viszont felszáradt a pálya, és a mindenki bevállalta a száraz pályára való gumikat, miközben a meteorológia által ígért eső csak nem érkezett meg a pályára. Rosberg viszont csapadék nélkül is csúnyán összetörte autóját, így 20 perccel a két órás határidő letelte előtt ismét bejött a biztonsági autó.

Tíz perccel a vége előtt aztán újra elrajtolt a mezőny, Hamilton, Kubica, Massa, Sutil, Räikkönen, Webber, Vettel, Barrichello sorrendben kanyarodtak be az első kanyarba. Másfél körrel később, aztán Kimi Räikkönen az alagútból kifelé elvesztette uralmát a Ferrarija fölött és kiütötte a versenyből Adrian Sutilt, aki még a boxig elkecmergett Force Indiájával, ott viszont kiszállt a kocsiból.

A versenyt végül Lewis Hamilton nyerte meg, miután a két óra letelt, a második helyre Robert Kubica, a harmadikra Massa érkezett. Az élete versenyét futó Adrian Sutlit a negyedik helyről kiütő világbajnoki címvédő, Kimi Räikkönen csak a kilencedik helyen zárt, így nem szerzett pontot. Ennek köszönhetően újra nyílt a bajnoki pontverseny.

A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 2:00:42.272
2. Kubica (BMW Sauber) +3.069
3. Massa(Ferrari) +4.811
4. Webber(Red Bull-Renault) +19.264
5. Vettel (Toro Rosso-Ferrari) +24.657
6. Barrichello (Honda) +28.408
7. Nakajima (Williams-Toyota) +30.180
8. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +33.191
9. Räikkonen (Ferrari) +33.793
10. Alonso (Renault) +1 kör hátrány
11. Button (Honda) +1 k. h.
12. Glock (Toyota) +1 k. h.
13. Trulli (Toyota) +1 k. h.
14. Heidfeld (BMW Sauber) +4 k. h.

NEM ÉRTEK CÉLBA

Sutil (Force India-Ferrari) 67 kör
Rosberg (Williams-Toyota) 58
Piquet (Renault) 46
Fisichella (Force India-Ferrari) 37
Coulthard (Red Bull-Renault) 13
Bourdais (Toro Rosso-Ferrari) 13

A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA

1. Hamilton 38
2. Räikkönen 35
3. Massa 34
4. Kubica 32
5. Heidfeld 20

A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA

1. Ferrari 69
2. McLaren-Mercedes 53
3. BMW Sauber 52
4. Williams-Toyota 15
5. Red Bull-Renault 15
6. Renault 9
7. Toyota 9
8. Toro Rosso 6
9. Honda 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik