Fernando Alonso meglepné a mezőnyt a Renault-val Monte-Carlóban

Vágólapra másolva!
2008.05.19. 17:26
Fernando Alonso már kétszer győzni tudott a „száguldó cirkusz” talán legnagyobb presztízsű pályáján, Monacóban, és ha nem is harmadik győzelmére, de meglepetésre készül a Renault-val. A francia autó az év eleji gyengélkedés után a fejlesztéseknek köszönhetően megemberelte magát, Monte-Carlóban pedig gyakorlatilag bármi megtörténhet.
Monte-Carlóban bármi megtörténhet, így aztán nem csoda, hogy Fernando Alonso is bizakodik egy jó helyezésben
Fotó: Imago
Monte-Carlóban bármi megtörténhet, így aztán nem csoda, hogy Fernando Alonso is bizakodik egy jó helyezésben
Monte-Carlóban bármi megtörténhet, így aztán nem csoda, hogy Fernando Alonso is bizakodik egy jó helyezésben
Fotó: Imago
Monte-Carlóban bármi megtörténhet, így aztán nem csoda, hogy Fernando Alonso is bizakodik egy jó helyezésben

A „Formula–1 ékkövének” is nevezett utcai pálya a legkönyörtelenebbek egyike a sorozatban, maximális koncentrációt követel a pilótáktól, és ez már néhány teljesen őrült nagydíjban is megnyilvánult.

1982-ben például Alain Prost négy körrel a vége előtt törte össze autóját, ezzel Riccardo Patrese vette át a vezetést. Az olasz pilóta megpördült másfél körrel a vége előtt, így Pironi és de Cesaris is faképnél hagyta. Hihetetlen módon azonban mindkettőjüknek kifogyott az üzemanyaga a kockás zászló előtt, így Patrese életében először diadalmaskodott – igaz, ezt ő maga sem akarta elhinni…

Hogy még egy őrült versenyt említsünk: Olivier Panis 1996-ban 14. helyről indulva aratta karrierje egyetlen futamgyőzelmét, a versenyképesnek csak nagy jóindulattal nevezhető Ligier-Mugen-Hondával. Ez volt a tradicionális francia istálló utolsó elsősége a Formula–1-ben.

Ebből is látszik, Monacóban gyakorlatilag minden megtörténhet, így nem véletlen, hogy Fernando Alonso kifejezetten bizakodva néz a verseny elé.

„Fejlődtünk, de még le vagyunk maradva a Ferraritól, a McLarentől és a BMW-től. Monaco egy olyan pálya azonban, amin a pilóta képessége a legfontosabb. Persze egy jó autó mindig sokat segít, és megkönnyíti a dolgot” – nyilatkozta.

„Örülök, hogy javultunk. Törökországban megmutattuk, hogy a barcelonai eredmény nem véletlen volt. Három nagyon fontos pontot szereztem, ez a bizonyíték a fejlődésünkre. Hosszú még az út addig, hogy a nagyokkal harcolhassunk az élen, de jó irányba haladunk, és ettől egyre eltökéltebbek vagyunk” – mondta a kétszeres világbajnok.

„Isztambulban láthatta mindenki, ha az esélyeseknek problémáik akadnak, akkor előre kerülhetünk. Épp ezért minden lehetőségre figyelnünk kell, és azonnal meg kell ragadnunk azt” – tette hozzá.
Legfrissebb hírek

Kék, fehér, piros – így alakult át a Ferrari a Miami Nagydíjra – képek

F1
5 órája

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
9 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
13 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
14 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
18 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
2025.04.29. 19:31

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
2025.04.29. 18:08

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
2025.04.29. 15:03
Ezek is érdekelhetik