
Fotó: Reuters
Massa remekül kapta el a rajtot

Fotó: Reuters
Massa remekül kapta el a rajtot
A negyedik Török Nagydíj legizgalmasabb pillanatait természetesen - mint sok más futamon - a rajt utáni kavarodás hozta. A startnál Felipe Massa megtartotta vezető pozícióját, amit egyszer a verseny során ugyan átadott Lewis Hamiltonnak, ám végül mégis magabiztosnak mondható győzelmet aratott.
A piros lámpák elszunnyadásánál az élről induló Massa tehát kiváló ütemben kapta el a rajtot. Mellette Robert Kubica büszkélkedhet remek starttal: a lengyel pilóta a harmadik helyre jött föl, míg Hamilton a harmadik helyet váltotta a másodikra.
Massa, Hamilton, Kubica, Kovalainen, Alonso, Räikkönen, Webber Heidfeld volt a sorrend a második kör megkezdésekor, igaz az élen álló brazil edzésmenő elé ekkor beállt a safety car is. Giancarlo Fisichella ugyanis megnézte Kazuki Nakadzsima autójának tetejét, a Force India pilótájának így gyakorlatilag egy egyenes jutott a Török Nagydíjból.
A verseny folytatódott, de Kovalainen gumija a rajt utáni kavarodás követően meghibásodott, így a McLaren versenyzője gyakorlatilag a futam eme korai szakaszában kiszállt a dobogóért folytatott harcból.
A biztonsági autó pályáról való távozása után Räikkönen megelőzte Alonsót.
Az élen haladó Massa a 19. döntött úgy, hogy új papucsokat tesz Ferrarijára - előtte Hamilton és Alonso is volt már a boxban. Räikkönen egy körrel később jött ki kerékcserére, ami után a harmadik helyen folytathatta a versenyt.
Az élen közben Hamilton megérkezett Massa mögé. A brazil pilóta a hideg gumikkal látványosan lassabb volt, mint a fiatal brit versenyző.
A 24. körben aztán Hamilton féktávon beesett Massa mellé, majd rendkívül agresszívan leszorította az ideális ívről a brazilt, és megelőzte. Egyértelműen kevesebb üzemanyag volt ekkor a McLarenben, a kérdés az volt, tud-e a folytatásban elegendő előnyt összekaparni a brit a következő kiállásáig, ami után az övé lesz a nehezebb autó.
26 körrel a vége előtt azonban kiderült: Hamilton háromkiállásos taktikát választott, az újabb kerékcserénél mindössze tizenhat körre kapott üzemanyago.
Ennek köszönhetően Massa végül Hamilton újabb kiállása után továbbra is kényelmesen autózhatott az élen, a kérdés az volt, a második helyet Hamilton vagy Räikkönen kaparintja-e meg?
A finn hiába haladt azonban a McLaren pilótája mögött egy-két másodperccel, támadási pozícióba nem került.
A sorrend így nem változott: Felipe Massa nyerte a futamot Hamilton, illetve Räikkönen előtt.
TÖRÖK NAGYDÍJ
VÉGEREDMÉNY | 1. Massa | Ferrari | (B) | 1,26:49.451 |
| 2. Hamilton | McLaren-Mercedes | (B) | 3.779 mp hátrány |
| 3. Räiköonen | Ferrari | (B) | 4.271 |
| 4. Kubica | BMW Sauber | (B) | 21.945 |
| 5. Heidfeld | BMW Sauber | (B) | 38.741 |
| 6. Alonso | Renault | (B) | 53.724 |
| 7. Webber | Red Bull-Renault | (B) | 1:04.229 |
| 8. Rosberg | Williams-Toyota | (B) | 1:11.406 |
| 9. Coulthard | Red Bull-Renault | (B) | 1:15.270 |
| 10. Trulli | Toyota | (B) | 1:16.344 |
| 11. Button | Honda | (B) | 1 kör |
| 12. Kovalainen | McLaren-Mercedes | (B) | 1 kör |
| 13. Glock | Toyota | (B) | 1 kör |
| 14. Barrichello | Honda | (B) | 1 kör |
| 15. Piquet | Renault | (B) | 1 kör |
| 16. Sutil | Force India-Ferrari | (B) | 1 kör |
| 17. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | (B) | 1 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | (B) | feladta a 25. körben |
| Nakadzsima | Williams-Toyota | (B) | 1. körben |
| Fisichella | Force India-Ferrari | (B) | 1. körben |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – PILÓTÁK
| 1. Raikkonen | 35 |
| 2. Hamilton | 28 |
| 3. Massa | 28 |
| 4. Kubica | 24 |
| 5. Heidfeld | 20 |
| 6. Kovalainen | 14 |
| 7. Webber | 10 |
| 8. Alonso | 9 |
| 9. Trulli | 9 |
| 10. Rosberg | 8 |
| 11. Nakadzsima | 5 |
| 12. Button | 3 |
| 13. Bourdais | 2 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – KONSTRUKTŐRÖK
| 1. Ferrari | 63 |
| 2. BMW Sauber | 44 |
| 3. McLaren-Mercedes | 42 |
| 4. Williams-Toyota | 13 |
| 5. Red Bull-Renault | 10 |
| 6. Renault | 9 |
| 7. Toyota | 9 |
| 8. Honda | 3 |
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 2 |