Reuters
A McLaren-Mercedes két pilótájának kapcsolata nem igazán harmonikus, de sokak szerint jobb, ha ez az istálló belügye marad
Reuters
A McLaren-Mercedes két pilótájának kapcsolata nem igazán harmonikus, de sokak szerint jobb, ha ez az istálló belügye marad
Az idei Magyar Nagydíj időmérő edzésének végén Fernando Alonso túl sokáig - több mint tíz másodpercig a „nyalókás ember” jelzése után - vesztegelt a boxban, így a mögötte érkező csapattársa, Lewis Hamilton már nem tudta elkezdeni gyors körét.
Az esetet követően az FIA versenyfelügyelői mindkét pilótát, valamint az istálló vezetőit - Ron Dennis csapatfőnököt és Dave Ryan csapatmenedzsert - is beidézték, és a meghallgatás után két döntést is hoztak.
Egyrészt Alonsót megfosztották az egyes rajtkockától, és a hatodik helyre száműzték a rajtrácson, másrészt a döntés érelmében a McLaren-Mercedes vasárnap nem kaphatott pontokat a konstruktőrök világbajnokságában a pilótái által elért eredmények után.
A döntés megdöbbenést váltott ki a sportág berkein belül, hiszen hasonló eset előfordult már, egybehangzó vélemény szerint pedig a történtek az istálló belügyének tekinthetőek.
A Hungaroringen történtekkel kapcsolatban a 1992-es világbajnok Nigel Mansell és Mark Webber – aki egyrészt a Red Bull versenyzője, másrészt a pilóták szakszervezetének társelnöke - is megszólalt.
Mansell szerint az ügy nem tartozik a nyilvánosságra, hanem csakis az istállóra, hiszen tulajdonképpen saját magukat büntették ezzel az - egyébként a versenypályán senkire nem veszélyes - akcióval.
Ráadásul egyáltalán nem szokatlan a Formula-1-ben két, azonos istállónak versenyző pilóta rivalizálása. Ez már önmagában nem kis gondot okoz egy csapatnak.
A McLarennél már a döntést követően vitatták annak jogosságát, a verseny után pedig jelezték fellebbezési szándékukat az FIA felé, amire végül most került sor.
A szóban forgó 15 pont sokat számíthat a wokingiaknak, akik jelenleg 19 ponttal előzik meg a Ferrari csapatát a konstruktőri versenyben.
FORMULA-1-ES VILÁGBAJNOKSÁG
A KONSTRUKTŐRÖK VERSENYE: 1. | McLaren-Mercedes | 138 pont |
2. | Ferrari | 119 |
3. | BMW-Sauber | 71 |
4. | Renault | 33 |
5. | Williams-Toyota | 20 |
6. | Red Bull-Renault | 16 |
7. | Toyota | 12 |
8. | Super Aguri-Honda | 4 |
9. | Honda | 1 |
10. | Toro Rosso-Ferrari | 0 |
11. | Spyker-Ferrari | 0 |