Reuters
A rajt utáni első kanyarba Hamilton fordult be elsőként, mögötte jobbra Räikkönen, majd Alonso (nem látható). A bal szélen Massa Ferrarija látható, amint a boxutcában arra vár, hogy a mezőny elhaladjon mellette
Reuters
A rajt utáni első kanyarba Hamilton fordult be elsőként, mögötte jobbra Räikkönen, majd Alonso (nem látható). A bal szélen Massa Ferrarija látható, amint a boxutcában arra vár, hogy a mezőny elhaladjon mellette
A rajt előtti pillanatok Felipe Massa számára tartogattak kellemetlen meglepetést, a brazil Ferrarijának motorja ugyanis leállt, és mivel a Formula–1-es autókban nincs önindító, a boxutcában kellett „bekurblizni” a gépet.
Massa miatt újabb felvezető kört kellett elrendelni, így pár percet csúszott a rajt. Amikor kialudtak a piros lámpák, Räikkönen autója mozdult a leggyorsabban, és bár veszélyben volt a pole pozícióból induló Lewis Hamilton első helye, az első kanyarig nem volt elég hely a kigyorsításra.
Hamilton befordult elsőként, mögötte Räikkönen, Alonso és Kubica következett. Massa a boxutcából startolt el, majd félelmetes iramban kezdte keresztülverekedni magát a mezőnyön.
Az első tankolások után már pontszerző helyen autózott, majd elfogó pályára állt Giancarlo Fisichella (Renaault) mögött.
Az élen viszont ennél is izgalmasabb dolgok történtek. A 14. körben Räikkönen már keményen támadta Hamiltont, de az angolok kedvence becsukta előtte a kaput.
A 16. körben a brit kiállt a boxba, és mivel kicsit türelmetlen volt – el akart indulni, még mielőtt a „nyalókás ember” jelezte volna, hogy szabad az út –, egy-két másodpercet elvesztegetett.
Räikkönen tankja két körrel később száradt ki, és a finn, bár alaposan feltöltötték üzemanyaggal a Ferrariját, simán visszajött a vb-éllovas elé.
A nevető harmadik viszont Fernando Alonso volt. A címvédő a 21. körben állt meg, nagyon rövid időt töltött el a depóban, és egyszer csak Räikkönen és Hamilton előtt találta magát.
A spanyol remek ritmust vett fel, fokozatosan növelte előnyét Räikkönen előtt, azonban csak találgatni lehetett, hogy a második tankolásig megszerzett, körülbelül öt másodperces előny elég lesz-e a Jégemberrel szemben, aki jó néhány körrel tovább maradt kint a pályán.
Alonso 22 körrel a leintés előtt másodszor is bejött, majd a harmadik helyen haladó, de az éllovas párostól leszakadó csapattársa, Hamilton is megjelent a szerelőknél.
Räikkönen körönként nagyjából egy másodperccel volt gyorsabb ekkor Alonsónál, és öt kör alatt olyan különbséget épített fel, hogy mintegy három másodperces előnnyel jött vissza Alonso elé.
A finn a verseny záró szakaszában is gyorsabb tudott lenni Alonsónál, így 60 kör után őt intették le elsőként. Ez volt idén a harmadik elsősége, így a futamgyőzelmeket nézve ő a legeredményesebb; Hamilton, Alonso és Massa két-két versenyen végzett az élen.
A pontversenyben Räikkönen egy helyet lépett előre, egy ponttal megelőzte csapattársát, Felipe Massát.
58. BRIT NAGYDÍJ, A VB-SOROZAT 9. FUTAMA
AZ 60 KÖRÖS VERSENY (308.355 km) VÉGEREDMÉNYE: 1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:21:43,074 óra |
2. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Mercedes | + 2,459 mp |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | + 39,373 |
4. | Robert Kubica | lengyel | BMW-Sauber | + 53,319 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | + 54,063 |
6. | Nick Heidfeld | német | BMW-Sauber | + 56,336 |
7. | Heikki Kovalainen | finn | Renault | + 1 kör |
8. | Giancarlo Fisichella | olasz | Renault | + 1 kör |
9. | Rubens Barrichello | brazil | Honda | + 1 kör |
10. | Jenson Button | brit | Honda | + 1 kör |
11. | David Coulthard | brit | Red Bull-Toyota | + 1 kör |
12. | Nico Rosberg | német | Williams-Toyota | + 1 kör |
13. | Alex Wurz | osztrák | Williams-Toyota | + 1 kör |
14. | Szato Takuma | japán | Super Aguri-Honda | + 2 kör |
15. | Christijan Albers | holland | Spyker F1 | + 2 kör |
LEGGYORSABB KÖR: 17. kör | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:20,638 perc |
NEM ÉRT CÉLBA: V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso-Ferrari | + 6 kör |
J. Trulli | olasz | Toyota | + 16 kör |
A. Davidson | brit | Super Aguri-Honda | + 24 kör |
S. Speed | amerikai | Toro Rosso-Ferrari | + 30 kör |
R. Schumacher | német | Toyota | + 37 kör |
A. Sutil | német | Spyker-Ferrari | + 43 kör |
M. Webber | ausztrál | Red Bull-Toyota | + 51 kör |
A PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁK: 1. | L. Hamilton | brit, McLaren-Mercedes | 70 pont |
2. | F. Alonso | spanyol, McLaren-Mercedes | 58 |
3. | K. Räikkönen | finn, Ferrari | 52 |
4. | F. Massa | brazil, Ferrari | 51 |
5. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 33 |
6. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 22 |
7. | G. Fisichella | olasz, Renault | 17 |
8. | H. Kovalainen | finn, Renault | 14 |
9. | A. Wurz | osztrák, Williams-Toyota | 8 |
10. | J. Trulli | olasz, Toyota | 7 |
11. | N. Rosberg | német, Williams-Toyota | 5 |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull-Renault | 4 |
13. | T. Szato | japán, Super Aguri-Honda | 4 |
14. | R. Schumacher | német, Toyota | 2 |
15. | M. Webber | ausztrál, Red Bull-Renault | 2 |
16. | S. Vettel | német, BMW-Sauber | 1 |
17. | J. Button | brit, Honda | 1 |
18. | S. Speed | amerikai, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
19. | R. Barrichello | brazil, Honda | 0 |
20. | A. Davidson | brit, Super Aguri-Honda | 0 |
21. | A. Sutil | német, Spyker-Ferrari | 0 |
22. | C. Albers | holland, Spyker-Ferrari | 0 |
23. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso-Ferrari | 0 |
KONSTRUKTŐRÖK: 1. | McLaren-Mercedes | 128 |
2. | Ferrari | 103 |
3. | BMW-Sauber | 56 |
4. | Renault | 31 |
5. | Williams-Toyota | 13 |
6. | Toyota | 9 |
7. | Red Bull-Renault | 6 |
8. | Super Aguri-Honda | 4 |
9. | Honda | 1 |
10. | Toro Rosso-Ferrari | 0 |
11. | Spyker-Ferrari | 0 |