INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Technikai sportok lexikon
A közönség hatalmas örömére az élről induló, összetettben hétszer győztes Michael Schumacher nyerte az 57. Formula 1-es világbajnokság negyedik versenyét, a San Marinó-i Nagydíjat. Mögötte az összettben címvédő és idén továbbra is éllovas Fernando Alonso, valamint Juan Pablo Montoya lett dobogós.

Michael Schumacher a rajtnál is elsőnek fordult, és meg is őrizte előnyét

Michael Schumacher a rajtnál is elsőnek fordult, és meg is őrizte előnyét
Az NSO ajánlja:
Az “újraindulást” követően a hétszeres világbajnok német klasszis diktálta a tempót, de nem tudott igazán elszakadni üldözőitől. A Button-Massa kettős mögött a címvédő Fernando Alonso száguldott, míg a McLaren-Mercedes két versenyzője, Juan-Pablo Montoya és Kimi Räikkönen a 7., illetve a 9. helyen haladt. A 7. körben kiállt és befejezte a versenyt a hazai közönség egyik kedvence, Jarno Trulli (Toyota).
A boxkiállások első fordulója a 14. körben kezdődött, s az 5. helyen álló Rubens Barrichello (Honda) 43 körre elegendő üzemanyagot kapott. Csappatársa, a 2. pozícióban lévő Jenson Button autójába éppen a felét töltötték, vagyis eltérő taktikát találtak ki a csapat szakemberei.
Massa a 19., míg Schumacher a 20. körben ment ki először: a brazil 20, a német versenyző 19 körre kapott üzemanyagot, vagyis a Ferrari két kiállásos taktikára rendezkedett be. Alonso az élre került, de nem tudott 8 mp-nél nagyobb előnyt szerezni a hétszeres világbajnokkal szemben. A címvédő a 25. körben ment ki tankolni, s csak Schumacher mögé tért vissza.
A dobogósok nyilatkozata
Michael Schumacher (1. hely, Ferrari): “Mit is mondhatnék, csodálatosan érzem magam! Elképesztő hétvégénk volt. Rengeteget dolgoztunk a sikerért, de megérte. Kijavítottuk azokat a hibákat, amelyeket a legutóbbi versenyeken elkövettünk. Végig jól szerepeltünk."
Fernando Alonso (2. hely, Renault): “Nem vagyok csalódott, hiszen értékes pontokat szereztem. Az első helyre most nem lehetett esélyem, mert alig volt esélyem az előzésre. Michael szinte hibátlanul versenyzett, így én is elégedett vagyok a második hellyel."
Juan Pablo Montoya (3. hely, McLaren-Mercedes): "Jól rajtoltam, de hamarosan beragadtam Alonso mögé, akit feltartott egy hondás. Emiatt sok időt veszítettem, de később felzárkóztam, s jó eredményt értem el. Az elmúlt hetekben rengeteget dolgoztunk, s szerintem helyes irányba haladunk."
Fernando Alonso (2. hely, Renault): “Nem vagyok csalódott, hiszen értékes pontokat szereztem. Az első helyre most nem lehetett esélyem, mert alig volt esélyem az előzésre. Michael szinte hibátlanul versenyzett, így én is elégedett vagyok a második hellyel."
Juan Pablo Montoya (3. hely, McLaren-Mercedes): "Jól rajtoltam, de hamarosan beragadtam Alonso mögé, akit feltartott egy hondás. Emiatt sok időt veszítettem, de később felzárkóztam, s jó eredményt értem el. Az elmúlt hetekben rengeteget dolgoztunk, s szerintem helyes irányba haladunk."
Ezután a figyelem ismét Michael Schumacher és Alonso csatájára irányult, mivel a spanyol folyamatosan csökkentette hátrányát, 10 mp-ről néhány kör alatt 1 mp-re. A Renault világbajnoka több körön át próbált előzni, de rutinosabb vetélytársa maga mögött tartotta. Ráadásul az egyenesekben a Ferrari tartotta a Renault tempóját, így nem volt esély a helycserére.
Alonso a 41. körben járt másodszor a boxban, míg Schumacher a 42-ikben, de a helyzet nem változott, a német klasszis megőrizte minimális előnyét. Tavaly az utolsó 14 körben a hétszeres világbajnok üldözte kitartóan, de végül eredménytelenül az élen haladó Alonsót, vagyis fordított forgatókönyvvel, de szinte tökéletesen megismétlődni látszott a sportági történelem imolai fejezete. Az 54. körben Alonso picit kisodródott, emiatt megcsúszott a kerékvetőn, de versenyben tartotta autóját. A győzelem esélyét azonban elveszítette a címvédő, ezt felismerve vissza is vett a tempóból.
Michael Schumacher 85. futamgyőzelmét aratta az F1-ben, a tavalyi indianapolisi csonkaverseny óta először ünnepelhetett végső diadalt. A Ferrari sztárja hatodszor nyert Imolában, korábban 1994-ben, 1999-ben, 2000-ben, 2002-ben, 2003-ban és 2004-ben volt verhetetlen.
| 1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:31:06,486 ó |
| 2. | F. Alonso | spanyol | Renault | +2,1 mp |
| 3. | J-P. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | +15,8 mp |
| 4. | F. Massa | brazil | Ferrari | +17 mp |
| 5. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | +17,5 mp |
| 6. | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | +37,7 mp |
| 7. | J. Button | brit | Honda | +39,6 mp |
| 8. | G. Fisichella | olasz | Renault | +40,2 mp |
| 9. | R. Schumacher | német | Toyota | +45,5 mp |
| 10. | R. Barrichello | brazil | Honda | +1:17,8 p |
| 11. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | +1:19,6 p |
| 12. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | +1:22,3 p |
| 13. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | +1 kör |
| 14. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso-Cosworth | + 1 kör |
| 15. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso-Cosworth | +1 kör |
| 16. | T. Monteiro | portugál | Midland-Toyota | +2 kör |
| 17. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | +15 kör |
| 18. | T. Szato | japán | Super Aguri | +18 kör |
| 19. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | +22 kör |
| 20. | J. Ide | japán | Super Aguri | +39 kör |
| 21. | J. Trulli | olasz | Toyota | +57 kör |
| 22. | C. Albers | holland | Midland-Toyota | +62 kör |
| 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 36 pont |
| 2. | M. Schumacher | német | Ferrari | 21 pont |
| 3. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 18 pont |
| 4. | G. Fisichella | olasz | Renault | 15 pont |
| 5. | J-P. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 15 pont |
| 6. | J. Button | brit | Honda | 13 pont |
| 7. | F. Massa | brazil | Ferrari | 9 pont |
| 8. | R. Schumacher | német | Toyota | 7 pont |
| 9. | M. Webber | ausztrál | Williams-Cosworth | 6 pont |
| 10. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | 5 pont |
| 11. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | 5 pont |
| 12. | R. Barrichello | brazil | Honda | 2 pont |
| 13. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | 2 pont |
| 14. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | 1 pont |
| 15. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | 1 pont |
| 1. | Renault | 51 pont |
| 2. | McLaren-Mercedes | 33 pont |
| 3. | Ferrari | 30 pont |
| 4. | Honda | 15 pont |
| 5. | BMW-Sauber | 10 pont |
| 6. | Williams-Cosworth | 8 pont |
| 7. | Toyota | 7 pont |
| 8. | Red Bull-Ferrari | 2 pont |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







