INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Technikai sportok lexikon
Michael Schumacher pályafutása 66. pole pozícióját szerezte a Formula-1-es gyorsasági autós világbajnokság San Marinói Nagydíjának időmérő edzésén, azaz ő indulhat az első rajtkockából a holnapi versenyen.

Michael Schumacher úgy verte tönkre a mezőnyt, mint legszebb napjaiban

Michael Schumacher úgy verte tönkre a mezőnyt, mint legszebb napjaiban
Az NSO ajánlja:
A legjobbak nyilatkozatai
Michael Schumacher (1.): Tulajdonképpen a rekord, amit elértem, nem annyira fontos. Az viszont, hogy San Marino tiszteletbeli nagyköveteként a saját rajongóink előtt, az elmúlt hetek szenvedései után végre sikeresek vagyunk, csodálatos érzés. Komoly hátrányt sikerült ledolgoznunk az elmúlt hetekben."
Jensen Button (2.): Péntek éjszaka és szombat délelőtt nagyon sokat dolgoztunk, és sikerült javítanunk az autón, amire nagy szükség is volt, mert eléggé le voltunk maradva. Érdekes látni, hogy a Renault-k és a McLarenek mögöttünkl vannak, de majd kiderül, hogy csak később tankolnak-e, mint mi, vagy gondjaik vannak. Nagyon örülök Rubens sikerének.
Rubens Barrichello (3.): Köszönöm az egész csapatnak, rengeteget segítettek, nagyon sokat teszteltek, és végre sikerült a nekem megfelelő beállításokat megtalálni. Nehezen szoktam hozzá az új autóhoz, de mostanra azt hiszem, sikerült. Az igazi próbatétel majd a futamon lesz, amit nagyon várok."
Jensen Button (2.): Péntek éjszaka és szombat délelőtt nagyon sokat dolgoztunk, és sikerült javítanunk az autón, amire nagy szükség is volt, mert eléggé le voltunk maradva. Érdekes látni, hogy a Renault-k és a McLarenek mögöttünkl vannak, de majd kiderül, hogy csak később tankolnak-e, mint mi, vagy gondjaik vannak. Nagyon örülök Rubens sikerének.
Rubens Barrichello (3.): Köszönöm az egész csapatnak, rengeteget segítettek, nagyon sokat teszteltek, és végre sikerült a nekem megfelelő beállításokat megtalálni. Nehezen szoktam hozzá az új autóhoz, de mostanra azt hiszem, sikerült. Az igazi próbatétel majd a futamon lesz, amit nagyon várok."
Az élen Fernando Alonso zárta az első negyedórát, 1:23.536-os idejével alaposan ráijesztve a többiekre, hiszen hét tizeddel előzte meg a második Räikkönent is. A már az új fejlesztésű Renault-motorral száguldó Giancarlo Fisichella a negyedik, Michael Schumacher a hetedik, Montoya a kilencedik lett.
A második etapban sokáig Jarno Trulli vezetett 1:23.727-tel, majd Räikkönen 1:23.198-cal ugrott az élre. Michael Schumacher azonban egyből rávert hat tizedet a finnre. Fernando Alonso egy 1:23.743-as idővel állt, mikor betolták a boxba egy kis fazonigazításra, de így is simán versenyben maradt. Giancarlo Fisichella viszont pórul járt: másfél perccel a negyedóra lejárta előtt Nick Heidfeld kicsúszott és a gumifalnak csapódott, a továbbjutó tízből éppen kikerült olasznak pedig nem volt már ideje arra, hogy visszaverekedje magát a legjobbak közé. Ugyancsak kiesett a két BMW, valamint Liuzzi, Rosberg és a Red Bull pilótája, David Coulthard is.
Az utolsó, húszperces etapoz Massa és Michael Schumacher kezdte az élen, de mindenki a gumicserék utánra tartalékolt, így negyedóráig szinte semmi érdekes nem történt.

Kimi Räikkönen jócskán elmaradt az éllovastól
Button kezdte meg a valódi versenyt 1:24.159-es idejével, de a németek hétszeres világbajnoka 1:23.471-gyel válaszolt, majd kiállt egy újabb gumicserére, Massával együtt.
Az idő egyre telt-múlt, és senki nem tudta megelőzni Schumachert. Alonso nem tudott három tizeden belülre kerülni, csak Rubens Barrichello közelítette meg valamennyire, meglepően jó eredményt elérve a Hondával.
A Ferrari pedig a végén még egyszer megrázta magát: Schumacher 1:22.795-tel tönkrezúzott mindenkit, és megszerezte 66. pole-ját, megjavítva Ayrton Senna rekordját – más kérdés, hogy feltűnően könnyű lehetett az autója. A második helyre a másik Hondával Jenson Button tornázta fel magát, Barrichello végül a harmadik helyen zárt. A negyedik helyet Massa csípte meg, de ő már majdnem egy másodperccel elmaradt csapattársától, akárcsak az ötödik helyezett, némileg alulkormányzott autójával viaskodó Alonso. A két Toyota hatodik és kilencedik lett, míg a McLarenek elmaradtak a várakozástól: Montoya a hetedik, Räikkönen a nyolcadik lett, majd’ másfél másodperccel az éllovas német mögött.
| 1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:22.795 |
| 2. | J. Button | brit | Honda | 1:22.988 |
| 3. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:23.242 |
| 4. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:23.702 |
| 5. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:23.709 |
| 6. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:23.772 |
| 7. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren | 1:24.021 |
| 8. | K. Räikkonen | finn | McLaren | 1:24.158 |
| 9. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:24.172 |
| 10. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:24.795 |
| 11. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:23.771 |
| 12. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | 1:23.887 |
| 13. | N. Rosberg | német | Williams | 1:23.966 |
| 14. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:24.101 |
| 15. | N. Heidfeld | német | BMW | 1:24.129 |
| 16. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 1:24.520 |
| 17. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 1:25.410 |
| 18. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 1:25.437 |
| 19. | T. Monteiro | portugál | Midland | 1:26.820 |
| 20. | C. Albers | holland | Midland | 1:27.088 |
| 21. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:27.609 |
| 22. | J. Ide | japán | Super Aguri | 1:29.282 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







