Michael Schumacher úgy verte tönkre a mezőnyt, mint legszebb napjaiban
Michael Schumacher úgy verte tönkre a mezőnyt, mint legszebb napjaiban
Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatójának minden fogadkozása ellenére sem sikerült megszerelni Juan Pablo Montoya autójában az elromlott benzinpumpát, így a kolumbiai a tartalékautóval kényszerült elindulni. Nico Rosberg Williamsének felfüggesztését sem sikerült összekalapálni a délelőtti szabadedzés során elszenvedett balesetét követően, de az ő motorját is átszerelték a csereautóba, így ő sem kapott rajtbüntetést.
A legjobbak nyilatkozatai
Michael Schumacher (1.): Tulajdonképpen a rekord, amit elértem, nem annyira fontos. Az viszont, hogy San Marino tiszteletbeli nagyköveteként a saját rajongóink előtt, az elmúlt hetek szenvedései után végre sikeresek vagyunk, csodálatos érzés. Komoly hátrányt sikerült ledolgoznunk az elmúlt hetekben."
Jensen Button (2.): Péntek éjszaka és szombat délelőtt nagyon sokat dolgoztunk, és sikerült javítanunk az autón, amire nagy szükség is volt, mert eléggé le voltunk maradva. Érdekes látni, hogy a Renault-k és a McLarenek mögöttünkl vannak, de majd kiderül, hogy csak később tankolnak-e, mint mi, vagy gondjaik vannak. Nagyon örülök Rubens sikerének.
Rubens Barrichello (3.): Köszönöm az egész csapatnak, rengeteget segítettek, nagyon sokat teszteltek, és végre sikerült a nekem megfelelő beállításokat megtalálni. Nehezen szoktam hozzá az új autóhoz, de mostanra azt hiszem, sikerült. Az igazi próbatétel majd a futamon lesz, amit nagyon várok."
Az első tizenöt perc után a két Super Aguri és a két Midland végzett leghátul, rajtuk kívül a red bullos osztrák Christian Klien, és a Toro Rosso amerikai versenyzője, Scott Speed esett ki. A másik Toro Rossoval Vitantonio Liuzzi viszont meglepően jól szerepelve a 11. időt érte el. A két BMW épphogy bejutott a második körbe: a gyomorbántalmak miatt gyengélkedő Nick Heidfeld 16. lett (Kliennel ezredmásodpercre azonos idővel, de azt hamarabb érte el), az Imolában tavaly negyedik Jacques Villeneuve pedig mindössze egy hellyel ért be elé.
Az élen Fernando Alonso zárta az első negyedórát, 1:23.536-os idejével alaposan ráijesztve a többiekre, hiszen hét tizeddel előzte meg a második Räikkönent is. A már az új fejlesztésű Renault-motorral száguldó Giancarlo Fisichella a negyedik, Michael Schumacher a hetedik, Montoya a kilencedik lett.
A második etapban sokáig Jarno Trulli vezetett 1:23.727-tel, majd Räikkönen 1:23.198-cal ugrott az élre. Michael Schumacher azonban egyből rávert hat tizedet a finnre. Fernando Alonso egy 1:23.743-as idővel állt, mikor betolták a boxba egy kis fazonigazításra, de így is simán versenyben maradt. Giancarlo Fisichella viszont pórul járt: másfél perccel a negyedóra lejárta előtt Nick Heidfeld kicsúszott és a gumifalnak csapódott, a továbbjutó tízből éppen kikerült olasznak pedig nem volt már ideje arra, hogy visszaverekedje magát a legjobbak közé. Ugyancsak kiesett a két BMW, valamint Liuzzi, Rosberg és a Red Bull pilótája, David Coulthard is.
Az utolsó, húszperces etapoz Massa és Michael Schumacher kezdte az élen, de mindenki a gumicserék utánra tartalékolt, így negyedóráig szinte semmi érdekes nem történt.
Kimi Räikkönen jócskán elmaradt az éllovastól
Button kezdte meg a valódi versenyt 1:24.159-es idejével, de a németek hétszeres világbajnoka 1:23.471-gyel válaszolt, majd kiállt egy újabb gumicserére, Massával együtt.
Az idő egyre telt-múlt, és senki nem tudta megelőzni Schumachert. Alonso nem tudott három tizeden belülre kerülni, csak Rubens Barrichello közelítette meg valamennyire, meglepően jó eredményt elérve a Hondával.
A Ferrari pedig a végén még egyszer megrázta magát: Schumacher 1:22.795-tel tönkrezúzott mindenkit, és megszerezte 66. pole-ját, megjavítva Ayrton Senna rekordját – más kérdés, hogy feltűnően könnyű lehetett az autója. A második helyre a másik Hondával Jenson Button tornázta fel magát, Barrichello végül a harmadik helyen zárt. A negyedik helyet Massa csípte meg, de ő már majdnem egy másodperccel elmaradt csapattársától, akárcsak az ötödik helyezett, némileg alulkormányzott autójával viaskodó Alonso. A két Toyota hatodik és kilencedik lett, míg a McLarenek elmaradtak a várakozástól: Montoya a hetedik, Räikkönen a nyolcadik lett, majd’ másfél másodperccel az éllovas német mögött.
SAN MARINÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE 1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:22.795 |
2. | J. Button | brit | Honda | 1:22.988 |
3. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:23.242 |
4. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:23.702 |
5. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:23.709 |
6. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:23.772 |
7. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren | 1:24.021 |
8. | K. Räikkonen | finn | McLaren | 1:24.158 |
9. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:24.172 |
10. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:24.795 |
11. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:23.771 |
12. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | 1:23.887 |
13. | N. Rosberg | német | Williams | 1:23.966 |
14. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:24.101 |
15. | N. Heidfeld | német | BMW | 1:24.129 |
16. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 1:24.520 |
17. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 1:25.410 |
18. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 1:25.437 |
19. | T. Monteiro | portugál | Midland | 1:26.820 |
20. | C. Albers | holland | Midland | 1:27.088 |
21. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:27.609 |
22. | J. Ide | japán | Super Aguri | 1:29.282 |