Tovább enyhül a Formula-1 nagy politikai vihara, a legutóbbi lépésként a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kilátásba helyezte a michelines csapatokkal szemben folyó eljárás törlését. Úgy tűnik, ezzel véget ér az indianapolisi gumibotrány, amely sokat ártott azon törekvéseknek, amelyek közelebb akarták hozni egymáshoz az autógyárakat és az FIA-t.
A Renault-fônök Flavio Briatore (balra) kiállt Max Mosley (jobbra) mellett, és a többi istállót is meggyôzte
A Renault-fônök Flavio Briatore (balra) kiállt Max Mosley (jobbra) mellett, és a többi istállót is meggyôzte
A háttérben állítólag az áll, hogy Ron Dennis és Christian Horner a csütörtöki, Max Mosleyval való találkozóján olyan új részleteket tárt fel, amelyek meggyőzték az FIA-elnököt arról, hogy tényleg nem volt választásuk a csapatoknak, vissza kellett lépniük a versenyzéstől. Az istállók azért nem álltak rajtoz, mert a pénteki szabadedzésen Ralf Schumacher defekt miatt az oválpályás kanyarban a betonfalnak csapódott, és a Michelin mérnökei rájöttek, hogy a gumik nem bírják a pályaszakasz új aszfaltborítását - életveszélyessé vált rajta a versenyzés.
Az FIA fordulatában az is szerepet játszhatott, hogy Flavio Briatore csírájában elfojtotta azokat a pletykákat, amelyek szerint a Formula-1-es istállók többsége Max Mosley elnöki székének felborítására törekszik. A Renault csapatvezetője szerint Mosley remek sportvezető, a szigorára szükség van a Formula-1 élén.
Közben a csapatok között kisebb (?) nézeteltérés támadt a jerezi tréningen, a BAR és a Toyota ugyanis megszegte a télen kilenc istálló által jóváhagyott tesztelési egyezményt. A Ferrari kivételével mindenki megállapodott arról, hogy az idény első és utolsó versenye között legfeljebb 30 napot tesztelnek, egy nap csak egy pályán és legfeljebb két autóval. A BAR és a Toyota azonban három autót is bevetett szerdán, az augusztusi teszttilalom előtti utolsó gyakorláson.
A Toyota a két "rendes" autója mellett a harmadikban a jövő évi V8-as motort próbálta ki, míg a BAR négy négykerekűt állított a garázsába. Az egyiken hosszabb távra szóló fejlesztéseket "helyezett üzembe", igaz, e kocsival tegnapelőtt még egyik pilóta sem körözött. A két team húzásának az lehet a következménye, hogy az összes élcsapat több mint két autóval tesztel majd, és felbomlik az egyezség.