Az olasz iskola képviselői tarolással nyitottak Ausztráliában: az első időmérőn a három kategória közül kettőben olasz siker született, a 125-ös Gino Borsoi és a MotoGP éllovasa, Valentino Rossi révén, míg a 250-ben a San Marinó-i Alex De Angelis volt a legjobb. Borsoi szereplése meglepő, hiszen az idén szinte semmit sem mutatott, ettől függetlenül csak mellékszereplő volt pénteken, mert a MotoGP-ben zajló Rossi-Gibernau párbaj mindent háttérbe szorít. A csata egyelőre döntetlen, a spanyol vizes aszfalton, Rossi száraz pályán volt a jobb.
A 30 éves Borsoi nem számít sztárnak, bár a neve jól cseng: háromszor érmes volt, egyszer a pole-ból rajtolhatott. Az idén ugyanakkor alig lehetett hallani róla, legjobb helyezése egy 5. hely volt, ötször nem szerzett pontot, jelenleg a 12. a vb-n. Igaz, ez nem meglepő, mert ő nemcsak pilóta, hanem csapatvezető is, ezért nem tud százszázalékosan a motorozásra koncentrálni. Csakhogy az idény vége felé már a következő évadot is elő kell készítenie - egy kiváló ausztráliai eredmény a legjobb ajánlólevél lenne a szponzorok felé. Talmácsi Gábor is a 2005-ös idényre gondol már, egy jó szerződés és egy ütőképesebb motor jár a fejében. Talma a délelőtti esős szabadedzésen a 2. (!) volt, míg a délutáni napsütésben kisebb futóműgondokkal küszködve a 13. lett. "A túl puha hátsó rugós tagtól eltekintve jól sikerült az edzés, remélem, megint ott leszek az első tízben" - mondta Talmácsi. Tóth Imre is optimista: "Délelőtt a 15. voltam, délután meg azért lettem csak a 22., mert az utolsó tíz percben nem tettem fel új, puha edzésgumikat. Szombaton javulást várok, már csak azért is, mert a pálya tetszik. Nagyjából olyan, mint Assenben, ahol júniusban 10. lettem."
Ha Rossi így folytatja, 2001 után ismét Ausztráliában lehet világbajnok
És akkor Rossiékról. Délelőtt 45 percig Rossi volt a legjobb az esőben, majd az utolsó három percben Gibernau robbantott. Délután az első 13 percben Gibernau diktálta az iramot, és a folytatásban egyedül ő tudta tartani a lépést az olasz zsenivel. A két klasszis egyébként nem csupán az időmérőn mutatott teljesítménye miatt lehet felszabadult. Rossi jobban kezdett, mint egy hete Malajziában (ott a győzelme előtt csak a 3. volt az első nap után…), Gibernau pedig véghezvitte akaratát: titkos tárgyalások után a Honda 2005-ben és 2006-ban - a szponzori ellentétek dacára - teljes gyári támogatásban részesíti, sőt a japán gyár a fizetését is felemelte, évi ötmillió euróra. A 250-ben elmaradt a két vb-esélyes, Sebastian Porto és Daniel Pedrosa csatája, előbbinek ezúttal Manuel Poggiali és Alex De Angelis volt a legnagyobb ellenfele. De Angelis azt követően szerezte meg az ideiglenes pole-t, hogy kétszer is megjavította Rossi 1999-es rekordját. Pedrosának mindenesetre nincs oka szomorkodni, elvégre egy 7. hellyel is világbajnok lehet. Talmácsi Gergő még nem tudta megoldani a váltóproblémáit, és egyelőre nem kvalifikálta magát a versenyre.