A Veltins nem támogatja a Williams-istállót
Újabb nagynevű szponzort veszített el a Formula–1 ezen a héten, amikor a német sörgyár, a Veltins felbontotta a 1998 óta élô szponzori szerzôdését a Williams-istállóval. A cég azzal indokolta a döntését, hogy a száguldó cirkusz népszerűsége és televíziós nézettsége csökkent az utóbbi idôben. A német nagyvállalatoknál egyébként megfigyelhetô ez a tendencia: pár napja Európa egyik legnagyobb telefontársasága, a Deutsche Telekom szakította meg a kapcsolatot a McLarennel.
A Veltins nem támogatja a Williams-istállót
Újabb nagynevű szponzort veszített el a Formula–1 ezen a héten, amikor a német sörgyár, a Veltins felbontotta a 1998 óta élô szponzori szerzôdését a Williams-istállóval. A cég azzal indokolta a döntését, hogy a száguldó cirkusz népszerűsége és televíziós nézettsége csökkent az utóbbi idôben. A német nagyvállalatoknál egyébként megfigyelhetô ez a tendencia: pár napja Európa egyik legnagyobb telefontársasága, a Deutsche Telekom szakította meg a kapcsolatot a McLarennel.
Rekordok itt, rekordok ott, rekordok mindenütt. Ezzel a mondattal lehetne elintézni tömören a Ferrari-csapat, illetve versenyzői idei eredménylistáját. A maranellóiak ugyanis szédületes teljesítményt nyújtva szinte minden korábbi csúcsot beállítottak, vagy átadtak a múltnak. Michael Schumacher ötödször lett világbajnok, ezzel beállította a legendás Juan Manuel Fangio rekordját, aki 1951-ben, valamint 1954 és 1957 között nyerte meg a vb-pontversenyt. A német már hat futammal a bajnokság vége előtt, azaz az évadbeli viadalok 64.7 százalékának a megtételekor ma-gáénak vallhatta az összetett elsőséget – ez példátlan tett a Formula–1-ben (eddig Nigel Mansell volt a leggyorsabb 68.75 százalékkal, még 1992-ben). A naptári időt tekintve is Schumi lett a legkorábban világbajnok, hiszen a kalendárium csak július 21-ét mutatott, amikor ötödször is megkoronázták Franciaországban (régi csúcs: Jim Clark, 1965. augusztus 1.).
A Német Nagydíjon Schumacher azzal írt történelmet, hogy a versenyben vezetett kilométereket tekintve átlépte a 16 ezres határt. A Belga Grand Prix-n ismét egy Clark-rekordot törölt el: akkor érte el a 12. hat trickjét – amely az ugyanazon nagydíjon megszerzett győzelmet, pole pozíciót és leggyorsabb kört jelenti – , és a skót ebből csak 11-et tudott magáénak hajdanában. Schumi aztán erre a teljesítményére is rátett még egy lapáttal, az évadzáró Japán Nagydíjon is mesterhármast ért el.
A címvédő további, 2002-es rekordjai: 11-szer diadalmaskodott a szezonban (rcs: Mansell 9 – 1992, M. Schumacher 9 – 1995, 2000, 2001). 144 pontot gyűjtött az idén (rcs: M. Schuma-cher, 123 – 2001), végigautózta a teljes versenytávot, ami korábban még senkinek nem sikerült. Immár 22 futam óta pontszerző (rcs: Carlos Reutemann, 15 – 1980, 1981).
Nézzük most a Ferrari világcsúcsait! Az olasz team ebben az idényben is begyűjtötte a konstruktőri címet, amelyet 1999 óta birtokol. Nem nehéz kiszámolni, hogy ez megszakítás nélkül négy világelsőséget jelent, amire eleddig csupán egyszer volt példa a gyorsasági autósport elit kategóriájában, mégpedig a McLaren révén. Ron Dennis istállója 1988 és 1991 között uralta az F1-et. Az 1988-as esztendőhöz egyébként még további két McLaren-csúcs kapcsolódik, amelyből az egyik az idén megdőlt. A nevezett évben Ayrton Senna és Alain Prost összesen 15 sikert aratott a piros-fehér autókban, pontosan ennyi futamgyőzelem fűződött az idén Schumacher és Barrichello nevéhez is. A wokingiak 1988-ból származó 199 vb-pontja viszont már nem elég az örökranglista első helyéhez, a Ferrari ugyanis 221 egységig jutott 2002-ben.
A Michael Schumacher, Rubens Barrichello páros mindent egybevetve 15 kettős győzelmet számlál, amióta a tűzvörös autókban tekeri a kormányt. A német, brazil duó természetesen ebben a "műfajban” sem ismer jobbat, ami azért nagy szó, mert a korábbi legjobb párossiker-halmozót Sennának és Prostnak hívták. A brazil, francia egység öszszesen 14 közös diadalt aratott mesés mclarenes pályafutása során.