Az évad utolsó ralibajnoki futamára kerül sor a hét végén Tokaj környékén. Noha az éllovas ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős nem áll rajthoz a viadalon (a bajnoki címét már Pécsett megvédte a peugeot-s páros), ennek ellenére izgalmasnak ígérkezik a zempléni összecsapás.
Már csak azért is, mert az abszolút második helyért még nyílt a küzdelem Benik Balázs és Érdi Tibor között – előbbi pilóta előnye 12 pont riválisával szemben, de mint tudjuk, a raliban bármi megtörténhet. Ôk ketten tehát biztosan az abszolút elsőségre hajtanak, amelynek sorsába beleszólhat a többi WRC-s pilóta, ifjabb Angyalfi Károly és Tagai Tamás is. Az abszolút negyedik helyről gyakorlatilag mozdíthatatlan Turi Tamás ezúttal sajnos csak előfutóként lehet részese a küzdelemnek, az N-csoportos bajnoki címét Pécsett rajthoz állás nélkül megvédő Aschenbrenner György azonban kipróbálja magát az elitkategóriában. "Asi” neve mellett a nevezési listán egy Seat Cordoba WRC szerepelt, időközben azonban a pilóta úgy döntött, hogy a Pacotti Motorsport 1999-es Subaru Imprezáját választja. Csütörtökön a Prodrive-tól (a gyári Subaru-csapattól) érkezett egy mérnök, akinek segítségével Aschenbrenner beállíthatta a kocsit a versenyre. A fiatal versenyző számára a Zemplén-rali csak afféle próba lesz, amely azonban előrevetíti a jövő évi terveket. Nemcsak a WRC-kategória, az N-csoport mezőnye is bővül: a már megszokott párosokon kívül végre versenyautóban láthatja a közönség az idén többnyire csak előfutóként szereplő Tobak Zoltánt (Mitsubishi Lancer Evo6), valamint a ralizást évekkel ezelőtt abbahagyó, de most viszszatérni szándékozó Katona Zsoltot (Subaru Impreza WRX). De hogy magáról a verseny útvonaláról is essék szó, mindenképpen ki kell emelni a péntek délután tartandó prológot. A "bemelegítő” körversenyt a máriapócsi Rabócsiringen rendezik, méghozzá egy nagyon biztonságos, osztott pályán, amelyen 2.3 kilométert kell megtenniük a párosoknak úgy, hogy közben a párhuzamos pályán helyet is cserélnek. A szervezők mindent megtesznek a közönség szórakoztatásáért – a legjobbak már sötétben, villanyfénynél autóznak, de lesz tűzijáték, görögtűz, minden, ami az izgalom fokozásához kell.Persze, a forró hangulatért elsősorban a versenyzőpárosok lesznek felelősek.
| Kilométerről kilométerre | |||
| Időell. | Helyszín | Táv (km) | Első gk. |
| 2002. október 25. (péntek) | |||
| Prológ | Máriapócs | 17.00 | |
| 2002. október 26. (szombat) | |||
| Rajt | Tokaj, Fő tér | 10.05 | |
| Gy. 1. | Erdőbénye | 8.92 | 10.59 |
| Gy. 2. | Fony | 10.91 | 11.41 |
| Gy. 3. | Erdőbénye | 8.92 | 12.29 |
| Gy. 4. | Kéked | 6.04 | 13.56 |
| Gy. 5. | Senyő-völgy | 6.13 | 14.25 |
| Gy. 6. | Kéked | 6.04 | 15.41 |
| Gy. 7. | Senyő-völgy | 6.13 | 16.10 |
| Gy. 8. | Fony | 10.91 | 17.12 |
| Cél | Tokaj | 18.50 | |
| 2002. október 27. (vasárnap) | |||
| Rajt | Tokaj | 8.45 | |
| Gy. 9. | Óhuta | 10.80 | 9.54 |
| Gy. 10. | Hernádvécse | 15.00 | 10.32 |
| Gy. 11. | Gagyvendégi | 7.27 | 11.11 |
| Gy. 12. | Hernádvécse | 15.00 | 12.25 |
| Gy. 13. | Gagyvendégi | 7.27 | 13.05 |
| Gy. 14. | Fony | 10.91 | 14.18 |
| Cél | Tokaj | 16.00 | |
| Kilométerről kilométerre | |||
| Időell. | Helyszín | Táv (km) | Első gk. |
| 2002. október 25. (péntek) | |||
| Prológ | Máriapócs | 17.00 | |
| 2002. október 26. (szombat) | |||
| Rajt | Tokaj, Fő tér | 10.05 | |
| Gy. 1. | Erdőbénye | 8.92 | 10.59 |
| Gy. 2. | Fony | 10.91 | 11.41 |
| Gy. 3. | Erdőbénye | 8.92 | 12.29 |
| Gy. 4. | Kéked | 6.04 | 13.56 |
| Gy. 5. | Senyő-völgy | 6.13 | 14.25 |
| Gy. 6. | Kéked | 6.04 | 15.41 |
| Gy. 7. | Senyő-völgy | 6.13 | 16.10 |
| Gy. 8. | Fony | 10.91 | 17.12 |
| Cél | Tokaj | 18.50 | |
| 2002. október 27. (vasárnap) | |||
| Rajt | Tokaj | 8.45 | |
| Gy. 9. | Óhuta | 10.80 | 9.54 |
| Gy. 10. | Hernádvécse | 15.00 | 10.32 |
| Gy. 11. | Gagyvendégi | 7.27 | 11.11 |
| Gy. 12. | Hernádvécse | 15.00 | 12.25 |
| Gy. 13. | Gagyvendégi | 7.27 | 13.05 |
| Gy. 14. | Fony | 10.91 | 14.18 |
| Cél | Tokaj | 16.00 | |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







