F1: trükközhettek a csapatok – szigorít a Pirelli!

Vágólapra másolva!
2021.06.16. 11:08
null
A Red Bull már korábban is gyanúba keveredett, a Pirelli most ellehetetlenítené a trükközést (Fotó: AFP)
A Formula–1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli elvégezte az Azeri Nagydíjon történt incidensek vizsgálatát, és több ponton is szigorította a gumikkal kapcsolatos előírásokat, valamint az ellenőrzési folyamatokat, miután arra jutott, egyes csapatok trükközhettek.

 

Mint ismert, előbb Lance Stroll, majd a futamot vezető Max Verstappen bal hátsó gumija kapott defektet nagy sebességnél a célegyenesben az Azeri Nagydíjon. A Pirelli először arra gyanakodott, hogy a hibát külső behatás, esetleg törmelék okozhatta, s feltételezését tovább erősítette, hogy Lewis Hamilton bal hátsó gumiján is talált egy nagyobb vágást.

61. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.3012.30
2. szabadedzés: 15.00–16.00
JÚNIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚNIUS 20., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj, Spielberg
Július 4., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

Nem sokkal később azonban olyan hírek láttak napvilágot, hogy egyes alakulatok trükközhettek, s az olasz gumibeszállító milánói központjában elvégzett vizsgálatok is hasonló eredményre vezethettek, hiszen a Pirelli már a soron következő Francia Nagydíjra szigorítja a gumikkal kapcsolatos előírásokat, valamint az ellenőrzési folyamatokat, amivel az értesülések szerint többek között a Red Bull trükközésének is elejét veheti.

Hamilton még a Spanyol Nagydíjon vádolta meg azzal a riválist, hogy Verstappen autójáról az időmérő harmadik szakaszában jóval korábban vette le a gumimelegítő paplanokat, mint az megengedett lett volna. A Red Bull ennek köszönhetően csökkenthette a guminyomást, és nagyobb tapadást érhetett el.

A RaceFans információ szerint az új technikai direktívák értelmében az osztrák alakulat Franciaországban már nem használhatja ezt a taktikát, hiszen azok kimondják, hogy a gumimelegítő paplanok legfeljebb harminc másodperccel a kocsi pályára gurulása előtt kerülhetnek le a gumikról, s ha ezt az időkorlátot valamely gárda átlépi, akkor alapos indokkal kell előállnia, különben célzott gumihűtésként értékeli.

Emellett sűrűbbé teszik az ellenőrzéseket is, és ezentúl az időmérőn valamennyi gumit megnéznek, amivel adott versenyző a leggyorsabb körét jegyezte abban a szakaszban, amelyikbe még továbbjutott, valamint a sprintkvalifikáción az összes használt gumit is megvizsgálnák a véletlenszerűen kiválasztottak mellett. Ráadásul minden gumi hőmérsékletét is ellenőrizni fogják a kvalifikáción és a versenyen az adott szett feltétele előtt, mindvégig ügyelve arra, hogy ezzel ne hátráltassák az istállókat.

A csapatoknak ezen kívül megtiltották, hogy különböző gázokkal fújják fel a gumikat, illetve minden olyan esetet jelentenek a sportfelügyelőknek, amikor adott gárda úgy melegített fel egy garnitúra gumit, hogy azt nem használta az adott eseményen. Ennél is szigorúbb eljárás lép életbe abban az esetben, ha adott autó guminyomása nem megfelelő a rajt előtti utolsó három percben, ugyanis akkor bokszutcai rajtra kötelezik.

Legfrissebb hírek

„Nagyon szomorú vagyok” – Hamilton elütött egy mormotát a kanadai versenyen

F1
9 órája

Az FIA elutasította a Red Bull óvását; Norris büntetést kapott – hivatalos

F1
17 órája

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
20 órája

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
21 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
22 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
Tegnap, 19:34

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
Tegnap, 19:29

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
Tegnap, 14:33
Ezek is érdekelhetik