A Ferrari nem bírt Verstappennel, aki Mexikóban is diadalmaskodott

Meglepetésre kisajátították az első sort a Ferrari versenyzői a mexikóvárosi időmérőn, s Max Verstappen ezúttal csak a harmadik pozícióból szállhatott harcba a győzelemért. Azonban a top hármas mögött is meglepetésszerű eredmény született, ugyanis alig egy héttel a visszatérése után Daniel Ricciardo a negyedik helyről vághatott neki a mexikói futamnak.
Sergio Pérez az ötödik helyről indulhatott hazai versenyén, amely azonban csak egy kanyarig tartott neki. A rajtnál ugyanis Leclerc-t támadta, aki azonban a két Red Bull szendvicsébe került, és összeért Pérezzel. A 11-es számú versenyautó látványosan repült kicsit, majd a földet érés után a bokszutca felé vette az irányt.
| OKTÓBER 27., PÉNTEK | |||||||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:19.718 | |||||||
| OKTÓBER 28., SZOMBAT | |||||||
| 2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.686 | |||||||
| 3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.887 | |||||||
| Időmérő: 1. Leclerc 1:17.166 | |||||||
| OKTÓBER 29., VASÁRNAP | |||||||
| A verseny:1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Leclerc | |||||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||||
| November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | ||||||
| November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | ||||||
| November 26., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | ||||||
Pérez már nem tért vissza a pályára, ahol a rajtot követően Verstappen vezette a futamot. Mögötte Leclerc érkezett, akinek autóján azonban megsérült az első szárny a start utáni ütközésben. A ferrarinál úgy döntöttek, hogy kivárnak a kerék- és orrkúpcserével, s Leclerc egy ideig tudta is tartani Verstappen tempóját.
Lewis Hamilton körökön keresztül támadta Ricciardót a negyedik helyért, és sikerült is elmennie az ausztrál mellett. A hétszeres világbajnoküldözőbe vehette a ferrarisokat, ráadásul jobb tempót mutatott, mint az élen autózó Verstappen. A háromszoros világbajnok viszonylag hamar kezdett el panaszkodni a gumik kopására, így az élmezőnyből elsőként állt ki friss abroncsokért a 20. körben.
A kerékcserét követően Verstappen a hetedik helyre esett vissza, ám gyorsan megkezdte a felzárkózást. A 29. körben már a második helyen autózott, majd visszaállt az élre, amikor három körrel később Leclerc is túlesett a kerékcseréjén. A Ferrari nem volt szerencsés a kiállás időzítésével, ugyanis alig egy körrel később nagy baleset miatt be kellett küldeni a biztonsági autót.Kevin Magnussen bal hátsó kereke kitört a nyolcas kanyarba menet, majd irányíthatatlanná vált az autója, amely a gumifalnak csapódott. A safety car nem sok időt töltött a pályán, ugyanis a fal helyreállítása érdekébena versenyirányítás elrendelte a futam félbeszakítását. Végül szűk fél óra folytatódhatott a verseny – ráadásul állórajttal.
A második startot Verstappen várhatta az első rajtkockából, mögötte Leclerc és Hamilton volt a rajtsorrend. A Red Bull versenyzője megőrizte a vezetést a piros lámpák kialvása után, s bár Hamilton megpróbálkozott egy előzéssel, nem tudott elmenni Leclerc mellett. Néhány körrel később aztán a hétszeres világbajnok szép előzéssel maga mögé utasította ferraris ellenfelét, ám az előtte autózó Verstappenhez nem tudott közelebb kerülni.

Kicsit hátrébb a mezőnyben azonban akadt néhány izgalmas csata, ezekfőszereplői főként a McLaren versenyzői voltak. Lando Norris előbb Esteban Ocont, majd a 200. futamát teljesítő Nico Hülkenberget előzte meg, Oscar Piastri pedig Cunoda Jukival csatázott körökön keresztül.
A japán többször megpróbálkozott az előzéssel, az utolsó kísérlete azonban igen csúnyán végződött. A két autó összeért, Cunoda visszesett a mezőny végére, s bár vizsgálták a sportfelügyelők, nem büntették meg. Az 57. körben Piastri elengedte a csapattársát, aki ezt követően Ricciardót is maga mögé utasította. Ekkorra Verstappen előnye már több mint tíz másodperc volt az élen, ám Hamilton is magabiztosan autózott újabb dobogós helyezése felé. A hajrában Norris Russell mellett is elment,Sainzot azonban már nem sikerült elkapnia.
Verstappen simán behúzta idénybeli 16. győzelmét, mögötte Hamilton és Leclerc ért célba – előbbi ráadásul megszerezte a leggyorsabb körért járó pontot is. Pontszerző helyen végzett még Sainz, Norris, Russell, Ricciardo, Piastri, Albon és Ocon.
Folytatás egy hét múlvaBrazíliában!
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:29.33.283 | 
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 13.875 mp h. | 
| 3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 23.124 mp h. | 
| 4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 27.154 mp h. | 
| 5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 33.266 mp h. | 
| 6. | George Russell | brit | Mercedes | 41.020 mp h. | 
| 7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda RBPT | 41.570 mp h. | 
| 8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 43.104 mp h. | 
| 9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48.573 mp h. | 
| 10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:02.879 p h. | 
| 11. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:06.208 p h. | 
| 12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:18.982 p h. | 
| 13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:20.309 p h. | 
| 14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.597 p h. | 
| 15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.676 p h. | 
| 16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | 
| 17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 5 kör h. | 
| KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
| Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 47 | |
| Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 31 | |
| Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 0 | 
| PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 16 | 18 | 22 | 8 | 491 | 
| 2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 17 | 2 | 240 | 
| 3. | Lewis Hamilton | - | 6 | 19 | 4 | 220 | 
| 4. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 19 | - | 183 | 
| 5. | Fernando Alonso | - | 7 | 18 | 1 | 183 | 
| 6. | Lando Norris | - | 6 | 16 | - | 169 | 
| 7. | Charles Leclerc | - | 4 | 15 | - | 166 | 
| 8. | George Russell | - | 1 | 18 | 1 | 151 | 
| 9. | Oscar Piastri | - | 2 | 11 | - | 87 | 
| 10. | Pierre Gasly | - | 1 | 12 | - | 56 | 
| 11. | Lance Stroll | - | - | 10 | - | 53 | 
| 12. | Esteban Ocon | - | 1 | 11 | - | 45 | 
| 13. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 27 | 
| 14. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 10 | 
| 15. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 | 
| 16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 8 | 
| 17. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 6 | 
| 18. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 | 
| 19. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 | 
| 20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 | 
| 21. | Logan Sargeant | - | - | 1 | - | 1 | 
| 1. | Red Bull-Honda RBPT | 731 | 
| 2. | Mercedes | 371 | 
| 3. | Ferrari | 349 | 
| 4. | McLaren-Mercedes | 256 | 
| 5. | Aston Martin-Mercedes | 236 | 
| 6. | Alpine-Renault | 101 | 
| 7. | Williams-Mercedes | 28 | 
| 8. | AlphaTauri-Honda RBPT | 16 | 
| 9. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 | 
| 10. | Haas-Ferrari | 12 | 








