F1: az összes pilóta várakozása az Ausztrál Nagydíj előtt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.03.13. 14:45
Pénteken magyar idő szerint hajnali 2.30-kor kezdetét veszi az idénynyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzése, amely előtt természetesen mindenki elmondta, mit vár az első versenytől és az új szezontól. Alább közöljük a várakozásokat.

Csütörtökön megtartották az idénynyitó Ausztrál Nagydíj hivatalos felvezető sajtótájékoztatóját, amelyen a legutóbbi négy világbajnoki címet megszerző Sebastian Vettel mellett új csapattársa, Daniel Ricciardo, valamint Fernando Alonso, Felipe Massa, Lewis Hamilton és az újonc Kevin Magnussen volt ott.

Vettel, Alonso, Hamilton és Magnussen nyilatkozatát ide kattintva olvashatja el, a többiek szezon előtti várakozásait alább gyűjtöttük csokorba.

Daniel Ricciardo (Red Bull): Sebastian nagyon segítőkész, ami nagyon fontos ilyenkor, ilyen nehéz tesztelés után. A csapara nehezedő nyomás éppen a rossz felkészülés miatt csökkent, de mi továbbra is szigorúak vagyunk önmagunkkal. Akármilyen erősek is leszünk, Sebéhez fogják hasonlítani a teljesítményemet, ezért egy pillanatig sem lazíthatok.

Nico Rosberg (Mercedes): A tesztidény jobban sikerült, mint gondoltuk, de tudom, hogy a felkészülés sokszor csalóka lehet, főleg amikor ilyen sok változás történik. Napok óta itt vagyok Ausztráliában, az időzónához való akklimatizációval már nincs gondom, jöhet a versenyhétvége.

Kimi Räikkönen (Ferrari): Mondhatnám, hogy győzni akarok, de annyi ismeretlen van most az F1-ben, hogy butaság lenne arról beszélni, mi fog történni. Annyit tehetünk, hogy mindent megpróbálunk tökéletesen végrehajtani, és bízunk benne, hogy sikerül a dobogón végezni.

Romain Grosjean (Lotus): Kicsit másképp készülünk a versenyhétvégére, mint máskor, most a legfőbb célunk az lesz, hogy a szabadedzéseken a lehető legtöbb időt töltsük a pályán, és valahogy eljussunk a célig. Ez már hatalmas siker lenne. Nem ideális, de meg kell birkózni a helyzettel.

Pastor Maldonado (Lotus): Tudom, hogy az autósportban vannak rossz időszakok, most nehéz a munkára összpontosítani. Derűlátó vagyok, mert bár látom, hogy jó a Williams autója, a Lotus is remek, nem aggódom, jó helyen vagyok.

Jenson Button (McLaren): Az új autó tudja, amit az előző nem: megbízható, kiszámítható, jól kezelhető alap, amire lehet építeni. Van benne fantázia, de lehet, hogy eltelik néhány verseny, mire a győzelmekért csatázhatunk.

30. AUSZTRÁL NAGYDÍJ

A helyszín: Melbourne, Albert Park

A pálya hossza: 5303 méter

Kanyarok száma: 16 (6 bal és 10 jobb)
A verseny hossza: 58 kör (307.574 km)
Gumitípusok: Közepesen kemény, lágy

Körrekord: 1:24.125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Tavalyi pole pozíció: 1:27.407 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:29.274 (Kimi Räikkönen, Lotus)

Tavalyi dobogó: 1. Kimi Räikkönen (Lotus), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Sebastian Vettel (Red Bull)

Eddigi versenyek Melbourne-ben: 18

Győzelmek a pole-ból: 8

Győzelem a legrosszabb rajthelyről: David Coulthard (2003) 11.

A legjobb helyezés ausztrál pilótától: 4. (Mark Webber, 2012)

Nico Hülkenberg (Force India): Háromszor álltam rajthoz Melbourne-ben, de nem teljesítettem egy kört sem. A szólás szerint hármasával csap le a balszerencse, bizakodom, hogy negyedszerre jobban sikerül. A teszteken teljesítettük a kiírt programunkat, jó formában leszünk.

Sergio Pérez (Force India): Nagyon jól zártam a bahreini tesztet, amire szükségem is volt, mert előtte nem alakult minden tökéletesen. Az első verseny egy új csapattal mindig izgalmas. A fogyasztás nagy kérdés lesz, Melbourne ebből a szempontból az egyik legnehezebb helyszín, itt mindig sokat fogyasztanak az autók.

Adrian Sutil (Sauber): Az idei szezonban az lesz a legfurcsább, hogy teljesen más autót vezetünk az időmérőn, mint a futamon. Melbourne specialitása, hogy magas a végsebesség és alacsony a tapadás, már ez különösen érdekessé teszi a hétvégét. A versenyen határeset lesz, hogy sikerül-e 100 kiló üzemanyaggal végigmenni, sok ideges arcvonás rándul majd meg a boxutcában.

Esteban Gutiérrez (Sauber): Az új szabályok mindenkinek lehetőséget adnak, más kérdés, hogy ki tud élni velük. Én igyekszem mindent kihozni abból a lehetőségből, amit a csapattól kapok.

Jean-Éric Vergne (Toro Rosso): Nem volt könnyű a felkészülésünk, de ezzel nem vagyunk egyedül. A tesztek óta gőzerővel dolgozott a csapat, és ha sikerül megbízhatóvá tenni az autót, nem leszünk lassúak, sőt!

Danyiil Kvjat (Toro Rosso): Nem tudom, mire számíthatok ebben a szezonban, de izgatottan várom a rajtot. Melbourne-ben sohasem versenyeztem még, ám Daniel Ricciardo folyamatosan áradozik a városról. Mindenesetre jó lesz bővíteni a hűtőmágnes-gyűjteményemet.

Felipe Massa (Williams): Bizonyos szempontból jól járnak az újoncok, hogy most, az autók átalakítása után csatlakoznak a mezőnyhöz, de a rutin továbbra is hasznos lesz. Nagyon örülök, hogy a Williamsnél versenyezhetek, nagyon profi a csapat, tombol a bizonyítási vágy, akárcsak bennem.

Valtteri Bottas (Williams): Egyértelmű, hogy előreléptünk tavaly óta, a bahreini teszt feldobta a csapatot, sebesség és megbízhatóság terén is jól állunk. Szép idényünk lesz, csak azt nem tudom, mennyire.

Jules Bianchi (Marussia): A kis csapatoknak különösen nehéz telük volt, kevesebb pénzből kellett megoldanunk, hogy alkalmazkodjunk az új szabályrendszerhez. A legutóbbi teszten sikerült viszonylag jól felkészülnünk, igyekszünk eljutni a célig, és ha közben adódnak lehetőségek, lecsapunk rájuk.

Max Chilton (Marussia): Nem hittem, hogy lehetek még egyszer olyan izgatott, mint a tavalyi idénynyitó előtt, de a mostani rajt felülmúlja. Nagyon biztató jeleket láttunk a teszteken, hiszünk benne, hogy jó szezonunk lesz. Ha ugyanúgy célba érek minden futamon, mint tavaly, nem leszek elégedetlen.

Marcus Ericsson (Caterham): Igyekeztünk felkészülni, de őszintén szólva nem hiszem, hogy eleget lehet tesztelni ahhoz, hogy nyugodtan üljön az ember az autóban élete legelső F1-es rajtjánál. Persze ez az idegesség csak néhány pillanatig tart, aztán jöhet a verseny.

Kobajasi Kamui (Caterham): Amikor legutóbb Melbourne-ben versenyeztem, hatodik lettem, de nem hiszem, hogy ez most reális cél. A versenyen bárkivel kibabrálhat a technika ördöge, így velünk is, viszont megbízhatóbbnak tűnik az autónk, mint néhány riválisunké. A teszteken nem volt időmérős gyakorlatunk, most kiderül, mire képes a kocsi.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik