Dupla Mercedes-elsőség a barcelonai teszt utolsó napján

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2022.02.25. 08:43
null
A gyakorlást nedves pályán megkezdő Lewis Hamilton zárta az élen a barcelonai tesztet (Fotó: AFP)
A Mercedes zárta legerősebben az első kollektív téli teszt utolsó napját Barcelonában. Lewis Hamilton a tesztnap végén rakott össze igen erős kört, amivel az élen zárta a gyakorlást, ráadásul a legtöbb megtett kör is („holtversenyben” Alexander Albonnal) a hétszeres világbajnok nevéhez fűződik. Az időeredményeket tekintve a Mercedest délelőtt tesztelő George Russell lett a második, míg harmadikként Sergio Pérez (Red Bull) fejezte be a harmadik tesztnapot, amelyen ötször került elő a piros zászló.

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ

A barcelonai teszt utolsó napján a teljes mezőny autóba ült, ugyanis az összes csapat megosztotta a tesztnapot a két pilótája között. Délelőtt George Russell (Mercedes), Max Verstappen (Red Bull), Charles Leclerc (Ferrari), Lando Norris (McLaren), Sebastian Vettel (Aston Martin), Pierre Gasly (AlphaTauri), Fernando Alonso (Alpine), Csou Kuan-jü (Alfa Romeo), Alexander Albon (Williams) és Nyikita Mazepin (Haas) gurulhatott a pályára.

Történt azonban egy nagyobb változás a csütörtöki tesztnaphoz képest, mégpedig az egyik autó kinézetét tekintve. Az orosz-ukrán konfliktus miatt ugyanis a Haas eltüntette az autójáról – sőt, a felszerelését szállító kamionjairól és a motorhome-járól is – a főszponzora, az Uralkali logóját, illetve az orosz zászlóra hajazó színek sem jelentek meg a négykerekűn.

Az első órában leginkább Fernando Alonso került a figyelem középpontjába. A spanyol versenyző a szerdai napot követően ült vissza az Alpine-ba, ám alig negyedóra elteltével bemutatta a tesztnap legelső kicsúszását. Nem sokkal később azonban először ment be 1:22 alá pénteken, amivel átvette a vezetést.

Kicsivel később viszont megadta magát az Alpine alatta a pálya 13-as kanyarában, ami miatt a piros zászlót is lengetni kellett. A tesztelés nagyjából negyedórát állt, a folytatásban pedig Max Verstappen vette át rögtön a vezetést Alonsótól. A Red Bull versenyzője később tovább faragott az idején, és már közel járt a csütörtöki legjobb időhöz.

A Williams szűk két óra után máris versenyzőt cserélt. Bár már a nap elején volt némi kavarodást azt tekintve, hogy Nicholas Latifi vagy Alexander Albon ülhet-e először autóba, végül az utóbbi kezdett, de végül bőven az ebédszünet előtt átadta az autót Latifinek. A Haasnál ezzel szemben nem a pilótakérdés jelentette a problémát – ezúttal az olajtank szivárgott az autóban, ami miatt Mazepin mindössze kilenc körig jutott a tesztnap első óráiban.

Másfél órával az ebédszünet előtt aztán a Mercedesre felkerültek a lágy gumik, amivel Russell átvette a vezetést Verstappentől. Kicsivel később viszont ismét előkerült a piros zászló – ezúttal Pierre Gasly állt meg az AlphaTaurival a pálya középső részén. Később aztán kiderült, hogy a francia versenyzőnek nem technikai probléma miatt kellett idő előtt befejeznie a tesztelést, az ötös kanyarban ugyanis kicsúszott, és össze is törte kissé az autót.

George Russell eddig a barcelonai teszt utolsó napjának a legjobbja (Fotó: AFP)
George Russell eddig a barcelonai teszt utolsó napjának a legjobbja (Fotó: AFP)

 

Az újraindítás után nem kellett sok egy újabb kicsúszásig és egy újabb félbeszakításig. A nap harmadik piros zászlós megszakítását Csou Kuan-jü idézte elő, aki az utolsó szektorban csúszott ki az Alfa Romeóval. A körözés ezúttal is nagyjából 15 percig állt, az utolsó fél órában többeknél felkerültek a leglágyabb, C5-ös keverékű abroncsok, így a köridők is javultak.

Többek között Russell is javított az egyéni legjobbján, az utolsó percekben viszont már nem igazán volt lehetőségük erre a versenyzőknek, hiszen többször is (megint) előkerült a piros zászló. Csou miután visszatért a pályára, technikai probléma miatt állt félre, az utolsó percekben pedig ugyanilyen okból kellett leparkolnia Vettelnek a pálya szélén az Aston Martint. Az utolsó fennakadás miatt a tervezettnél néhány perccel hamarabb lefújták a tesztnap első felét.

A 13 és 14 óra közötti ebédszünetet követően autóba ül többek között Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez és Valtteri Bottas. Esteban Oconnak azonban ki kell hagynia a délutáni gyakorlást, ugyanis az Alpine-ban meghibásodott a hidraulikus rendszer, aminek következtében a francia istálló számára véget ért az első teszthét.

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ

Délután kissé rendhagyó körülmények között tölthette el a teszt utolsó óráit a mezőny, ugyanis az ebédszünetben fellocsolták a pályát, hogy a Pirelli új, 18 colos átmeneti és extrém esőgumijait is kipróbálhassák a versenyzők.

Ami a pilótafelállást illeti, a tesztnap második felében Lewis Hamilton (Mercedes), Sergio Pérez (Red Bull), Daniel Ricciardo (McLaren), Nicholas Latifi (Williams), Carlos Sainz Jr. (Ferrari) és Valtteri Bottas (Alfa Romeo) kezdte meg a körözést, de Nicholas Latifi is pályára vitte a Williameset.

Esteban Ocon az Alpine műszaki problémája miatt kihagyta a délutáni gyakorlást, ahogyan végül a Haas sem tudta rendbe hozni az autóját Mick Schumacher számára. Később a teszt idő előtti befejezéséről számolt be az Aston Martin és az AlphaTauri is.

A vizes pályára elsőként Ricciardo hajtott ki az esőgumikon, ám elég hamar elkezdett felszáradni az ideális ív, így gyorsan előkerültek az intermediate abroncsok is. Sőt, alig másfél óra elteltével már a száraz pályára alkalmas gumikon gyakorolt a mezőny. Még vizes körülmények között egyébként Valtteri Bottas volt a leggyorsabb.

Daniel Ricciardo hajtott a pályára elsőként az esős gumikon délután (Fotó: Twitter)
Daniel Ricciardo hajtott a pályára elsőként az esős gumikon délután (Fotó: Twitter)

 

A Mercedes – immár Lewis Hamiltonnal a volán mögött – tovább gyűjtötte a köröket. A hétszeres világbajnoknak alig két óra kellett ahhoz, hogy elérje az 50 körös határt, így továbbra is a címvédő istálló volt a legszorgalmasabb csapat. Ha azonban a teljes tesztet nézzük, azzal, hogy Carlos Sainz Jr. révén a Ferrari 57 körig jutott bő egy órával az utolsó tesztnap vége előtt, a Ferrari már 400. alkalommal autózta körbe a Circuit de Catalunyát ezen a héten.

Az Alfa Romeo számára azonban nem alakult zökkenőmentesen a teszt egyik napja sem – az utolsó délutánján sem sokat láthattuk az autóját a pályán. Bár Bottas teljesített tíz kört még a felszáradó pályán, utána visszatért a csapata garázsába, és többször nem is hagyta el azt az álcafestéses C42-essel.

Az utolsó félórában aztán ismét felkerültek a lágyabb gumik az autókra, amivel Péreznek és Hamiltonnak sikerült sokat javítani. Az előbbi feljött egészen Russell mögé a második helyre, Hamilton pedig éppen Péreztől egy hajszállal elmaradva már a harmadik leggyorsabb kört tudhatta a magáénak.

A hétszeres világbajnok azonban nem állt meg ennyinél – az utolsó negyedórában még a csapattársánál is jobb időt autózva átvette vezetést, kicsivel később pedig egy keveset javítva tovább faragott az idején. Erre már sem Péreznek, sem a többieknek nem volt válaszuk, így Hamilton elsőségével ért véget a barcelonai teszt.

Sőt, Russell délelőtti leggyorsabb köre révén a második hely is a Mercedesé lett, ráadásul a legtöbb kört is a címvédő istálló teljesítette az első teszt utolsó napján.

A második tesztre két hét múlva kerül sor Bahreinben!

AZ IDÉNY ELŐTTI ELSŐ KOLLEKTÍV TESZT, A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.138, C5, 94 kör
2. George Russell (brit, Mercedes)* 1:19.233, C5, 66 kör
3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:19.556, C4, 74 kör
4. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda)* 1:19.765, C3, 59 kör
5. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)* 1:19.824, C5, 48 kör
6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)* 1:19.831, C3, 44 kör
7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.072, C3, 92 kör
8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.750, C3, 86 kör
11. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes)* 1:20.827, C3, 52 kör
12. Fernando Alonso (spanyol, Alpine)* 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:21.939, C3, 41 kör
14. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)* 1:22.469, C4, 40 kör
15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari)* 1:26.229, C3, 9 kör
16. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör

* csak délelőtt tesztelt

AZ ELSŐ IDÉNY ELŐTTI TESZT, BARCELONA
CSAPAT
FEBRUÁR 23.FEBRUÁR 24.FEBRUÁR 25.
MERCEDES George Russell, Lewis HamiltonLewis Hamilton, George Russell George Russell, Lewis Hamilton
RED BULL-HONDA
Max VerstappenSergio PérezMax Verstappen, Sergio Pérez
MCLAREN-MERCEDES Lando NorrisDaniel Ricciardo
Lando Norris, Daniel Ricciardo
ASTON MARTIN-MERCEDES
Sebastian Vettel, Lance Stroll
Lance Stroll, Sebastian Vettel
Sebastian Vettel, Lance Stroll
ALPINEFernando Alonso
Esteban OconFernando Alonso, Esteban Ocon
FERRARICharles Leclerc, Carlos Sainz Jr
Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc
Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr
ALPHATAURI-HONDA
Cunoda Juki
Pierre GaslyPierre Gasly, Cunoda Juki
ALFA ROMEO-FERRARI Robert Kubica, Valtteri BottasValtteri Bottas, Csou Kuan-jüCsou Kuan-jü, Valtteri Bottas
HAAS-FERRARINyikita Mazepin, Mick SchumacherMick Schumacher, Nyikita MazepinNyikita Mazepin, Mick Schumacher
WILLIAMS-MERCEDES
Nicholas Latifi, Alexander Albon
Alexander Albon, Nicholas Latifi
Nicholas Latifi, Alexander Albon

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik