F1: a Mercedes kérte Bottast, hogy lassítson a Q3-ban? Íme, a válasz

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2021.10.09. 17:32
null
Mivel Bottas nem győzte le Hamiltont az időmérőn, a britnek nem kell még egy hellyel hátrábbról rajtolnia (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton nyerte meg a Formula–1-es Török Nagydíj időmérőjét, ám a rajtbüntetése miatt Valtteri Bottas vághat neki a pole pozícióból az isztambuli versenynek. A finn pilóta gyorsabb volt a csapattársánál a Q3 elején, és felmerült a gyanúja annak, hogy a Mercedes kérésére nem szállt végül igazán harcba az első helyért Hamilton ellen. Max Verstappen attól tart, hogy a világbajnoki riválisának nem okoz majd nehézséget, hogy a mezőny közepéről rajtolva előtte érjen célba, ám Helmut Marko reménykedik abban, hogy akár Charles Leclerc és Fernando Alonso is a Red Bull segítségére lesz.

 

Lewis Hamilton mindent megtett annak érdekében, hogy minimalizálja a rajtbüntetése okozta veszteséget, és megnyerte az isztambuli időmérőt. A tízhelyes hátrasorolása miatt a 11. pozícióból vághat neki a futamnak, amelyen bár minden tőle telhetőt megtesz, korántsem biztos abban, hogy könnyen át tudja verekedni magát az előtte rajtolókon.

„Ez a pálya nagyszerű a tapadás miatt, ami most a rendelkezésünkre áll – mondta a hétszeres világbajnok. – Néhány pocsolya trükkössé tette az időmérőt, de így is nagyon jó munkát végzett a csapatunk. Nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel és azzal, hogy mikor küldtek ki a pályára. A holnapi napom nehéz lesz, de mindent beleadok. Nem annyira egyszerű itt előzni, és a körülöttem lévőkkel azonos gumikon leszek, emiatt arra számítok, hogy nehéz lesz felzárkóznom.”

Hamilton büntetése után Valtteri Bottas „örökölte meg” a törökországi rajtelsőséget, ám felmerült a finn versenyzővel kapcsolatban, hogy szándékosan nem autózott a csapattársánál jobb kört a Q3 végén. Bottas az időmérő után reagált a felvetésre.

„Nem kértek meg arra, hogy lassítsak, mindenképp a pole-ra hajtottam – szögezte le. – Szenvedtem egy kicsit az autó elejével az utolsó szektorban, és alulkormányzottsággal küzdöttem a tizenkettes és a tizennégyes kanyarban, szóval éreztem, hogy veszítek némi időt. A kelleténél keményebben bántam a gumikkal a köröm elején, hiszen mindent beleadtam, hogy megszerezzem a pole-t. Jól sikerült az időmérőm, és a csapatot tekintve ideálisan alakult a végeredmény még Lewis büntetését tekintve is. Még mindig nagyon jó a tapadás, és a hétvége kezdete óta nagyon jól működik az autó, így nem volt szükséges nagyobb módosításokat végrehajtani.”

9. TÖRÖK NAGYDÍJ
OKTÓBER 8., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.178
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.804
OKTÓBER 9., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Gasly 1:30.447
Időmérő: 1. Bottas 1:22.998
OKTÓBER 10., VASÁRNAP
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 14.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 24., 21.00Amerikai Nagydíj, Austin
November 7., 20.00Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 14., 18.00
Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo

Max Verstappen is az első sorból rajtolhat Törökországban, ám a holland versenyző közel sem elégedett a Red Bull isztambuli teljesítményét elnézve. Verstappen attól tart, hogy Hamilton büntetése sem segít neki abban, hogy a világbajnoki riválisa előtt érjen célba.

„A legfőbb problémát az jelenti, hogy a második rajthely miatt a belső ívről indulok, ahol alacsonyabb a tapadás. Valószínűleg elveszítem a pozíciót a rajtnál, és ez nem lesz ideális – vélekedik a Red Bull-pilóta. – Összességében elmaradunk a sebességet tekintve a Mercedestől. Lewis fel fog zárkózni, és nehéz lesz magam mögött tartani a tempó alapján, amit a hosszú etapokon mutattak. Reálisnak kell maradnunk, hiszen kétlem, hogy sok tényezőn tudnék még változtatni.”

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, hogy egy kicsit nagyobb odafigyeléssel Verstappen megelőzhette volna legalább az egyik Mercedest, majd arra is kitért, hogy reméli, a Hamilton elől induló versenyzők Verstappen malmára hajtják a vizet.

„Nem sikerült túl jól az energiával való gazdálkodás a Q3-ban. Max legyőzhette volna Bottast, és közelebb lehetett volna Hamiltonhoz – vélekedik Marko. – A hondás versenyzőkön kívül viszont ott lesz még Leclerc és Alonso is, ráadásul Fernando nem nagy rajongója Lewisnak.”

Erősen kezdte a törökországi hétvégét a Ferrari, de az időmérőn nem volt könnyű dolguk Charles Leclerc-éknek. A monacói versenyző csapattársa, Carlos Sainz Jr. nem is jutott be az utolsó szakaszba, de Leclerc nyilatkozatából az is kiderült, hogy mi állt emögött.

„Nehéz időmérő volt. Alacsonyabb leszorítóerős beállításokkal készültünk, hogy optimálisabb helyzetben legyünk holnap – emlékezett vissza a Ferrari-pilóta. – Tudtuk, hogy így nehezebb dolgunk lesz a kvalifikáción a változó körülmények miatt. A Q1 és a Q2 különösen nehéz volt, mert sokat csúszkált az autó, aztán amikor jobb lett a pálya a Q3-ban, sikerült összehozni egy jó kört, és meglett a harmadik pozíció, ami nagyszerű. Nagyon jó volt, hogy Carlos tudott nekem segíteni a Q2-ben, de a forgalom az utolsó szektorban nem könnyítette meg a dolgunkat. Viszont az, hogy szélárnyékot kaptam tőle, sokat segített. Nagyszerű csapatmunka volt, amivel bejutottunk a Q3-ba, ahol sikerült teljesítem egy nagyon jó kört.”

TÖRÖK NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton* brit Mercedes 1:22.868 átlag: 231.896 km/ó
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:22.998 0.130 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:23.196 0.328
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:23.265 0.397
5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:23.326 0.458
6. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:23.477 0.609
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:23.706 0.838
8. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:23.954 1.086
9. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:24.305 1.437
10. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:24.368 1.500
11. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:24.795 2.062
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:24.842 2.118
13. George Russell brit Williams-Mercedes 1:25.007 2.317
14. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:25.200 2.549
15. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari idő nélkül
16. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:25.881 1.296
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:26.086 1.501
18. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:26.430 1.845
19. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:27.525 2.940
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:28.449 3.864
* 10 rajthelyes büntetés motorcsere miatt
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Hamilton 1:24.585 1. Hamilton 1:23.082
2. Verstappen 1:24.592 2. Bottas 1:23.579
3. Gasly 1:24.704 3. Verstappen 1:23.732
4. Leclerc 1:24.869 4. Gasly 1:23.817
5. Pérez 1:24.963 5. Alonso 1:23.914
6. Bottas 1:25.047 6. Pérez 1:23.961
7. Norris 1:25.138 7. Leclerc 1:24.015
8. Alonso 1:25.174 8. Cunoda 1:24.054
9. Sainz 1:25.177 9. Stroll 1:24.601
10. Cunoda 1:25.409 10. Norris 1:24.642
11. Russell 1:25.417 11. Vettel 1:24.795
12. Ocon 1:25.422 12. Ocon 1:24.842
13. Stroll 1:25.511 13. Russell 1:25.007
14. Schumacher 1:25.555 14. Schumacher 1:25.200
15. Vettel 1:25.787 15. Sainz idő nélkül
16. Ricciardo 1:25.881
17. Latifi 1:26.086
18. Giovinazzi 1:26.430
19. Räikkönen 1:27.525
20. Mazepin 1:28.449

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik