Charles Leclerc a fantasztikus időmérős köre után óriási meglepetésre a pole pozícióból vághatott neki a jubileumi 40. Magyar Nagydíj versenyének, ám hiába őrizte meg az első helyét a rajtnál, és az első kerékcserékig vezette a versenyt, majd Lando Norris eltolt első etapja után vissza is visszaállt az élre, végül a dobogóról is lemaradt, ráadásul egy időbüntetést is összeszedett.
A monacói versenyző már az első kiállása után annak adott hangot a csapatrádión, hogy az elvégzett módosítás miatt elveszíti a győzelmet. A ferraris Norrisszal szemben a második kerékcseréjével vesztette el a vezető pozíciót, majd először Oscar Piastri, aztán George Russell a pályán előzte meg őt, miután drasztikusan visszaesett a tempója.
A végül negyedikként célba érő Leclerc nem meglepő módon egyáltalán nem volt elégedett a leintés után. Bár utóbb kiderült, nem az volt a baj, amit sejtett, ez nem csökkentette a csalódottságát. „Először is vissza kell vonnom, amiket mondtam a rádión. Túl elhamarkodottan beszéltem. Most, hogy kiszálltam az autóból, már több részletet tudok arról, mi történt. Azt hittem, valami másról van szó, amiről korábban már beszéltünk, de sajnos a karosszériával volt probléma, és nem tehettünk volna semmit sem másképp. Az oldalán volt gond, szóval ennek utánanézünk, hogy ne fordulhasson elő még egyszer.”
„Ettől most nem érzem jobban magam, hiszen a győzelemért küzdöttem, aztán ilyen gondjaim adódtak. A végére kell járnunk, hogy ez ne ismétlődhessen meg, mert az autó vezethetetlen volt. Ez egyszeri eset volt, ki kell vizsgálni, de nem olyasmi, ami szerintem újra megtörténne. Nagyjából a negyvenedik kör környékén kezdtem el érezni a problémát, majd folyamatosan rosszabbodott a helyzet. Rendkívül frusztráló, amikor mindent az irányításod alatt tartasz, megvan a tempód ahhoz, hogy nyerj, aztán sehol sem vagy. Még dobogóra sem állhattunk.”
„Még mindig csalódott vagyok. Egyetlen lehetőségünk volt, hogy futamot nyerjünk az idén, és ez most hétvégén volt. Az első etapom tökéletes volt, mint ahogyan a második első köre is nagyon jó volt. Úgy gondolom, megvolt a tempónk hozzá, hogy nyerjünk. Az utolsó etap szörnyűvé vált akkor, amikor jelentkezett a gond a karosszériával. Nem tudom, mi okozta, de utánajárunk.”
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:14.916 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:15.372 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny rajtja | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |
MAGYAR NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0.698 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 21.916 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 42.560 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 59.040 mp h. | |
6. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:06.169 p h. | |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:08.174 p h. | |
8. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:09.451 p h. | |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.645 p h. | |
10. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
18. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 48 | feladta |
A VB ÁLLÁSA | |||||
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 6 | 12 | 17 | 284 |
2. | Lando Norris | 5 | 12 | 16 | 275 |
3. | Max Verstappen | 2 | 5 | 15 | 187 |
4. | George Russell | 1 | 6 | 15 | 172 |
5. | Charles Leclerc | – | 5 | 14 | 151 |
6. | Lewis Hamilton | – | – | 14 | 109 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | – | 1 | 9 | 64 |
8. | Alexander Albon | – | – | 9 | 54 |
9. | Nico Hülkenberg | – | 1 | 5 | 37 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 27 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 26 |
12. | Lance Stroll | – | – | 5 | 26 |
13. | Isack Hadjar | – | – | 6 | 22 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 20 |
15. | Liam Lawson | – | – | 4 | 20 |
16. | Carlos Sainz | – | – | 7 | 16 |
17. | Gabriel Bortoleto | – | – | 3 | 14 |
18. | Cunoda Juki | – | – | 5 | 10 |
19. | Oliver Bearman | – | – | 4 | 8 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 559 pont |
2. | Ferrari | 260 |
3. | Mercedes | 236 |
4. | Red Bull-Honda | 194 |
5. | Williams-Mercedes | 70 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 52 |
7. | Sauber-Ferrari | 51 |
8. | Racing Bulls-Honda | 45 |
9. | Haas-Ferrari | 35 |
10. | Alpine-Renault | 20 |