F1: „Csak engem utánzott" – Norris Russell kiesésén viccelődött

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2023.09.17. 19:58
null
Lando Norris a viccelődés ellenére sajnálja mercedeses ellenfele balszerencséjét (Fotó: AFP)
Carlos Sainz Jr. nyerte meg a Formula–1-es Szingapúri Nagydíjat. A Ferrari versenyzője megdolgozott azért, hogy csapatát győzelemhez, sőt, a McLarent dobogós helyezéshez segítse a villanyfényes futamon. Lando Norris ki is fejezte háláját korábbi csapattársának, majd George Russell utolsó körös balesete kapcsán is elmondta (nem túl komoly) véleményét. A Mercedes versenyzője természetesen roppant csalódott volt szokatlan hibája miatt, Max Verstappent azonban nem különösebben viselte meg az, hogy a Ferrari véget vetett a Red Bull hosszas győzelmi sorozatának.

 

Nehéz győzelmet aratott Szingapúrban Carlos Sainz Jr., akinek főként a futam hajrájában volt aggódni valója, ám sikerült némileg összejátszania korábbi csapattársával, és megszerezte a Ferrari első diadalát idén.

„A végén az a plusz stressz igazán nem hiányzott – viccelődött a spanyol versenyző. – A győzelmek sosem jönnek könnyen, és most igazán meg kellett küzdenünk érte. Jó stratégiával kellett előállnunk, amihez tartottunk magunkat, és ez végül bejött. Nem a csapat javasolta, hogy segítsem Landót, nagyjából tisztában voltam a tempómmal hozzá viszonyítva, és tudtam, hogy nagyon nehéz előzni ezen a pályán. Azt is tudtam, hogy kemény gumikon van, és ha George és Lewis megelőzi őt, valószínűleg engem is levadásznak, szóval szükségem volt arra, hogy Lando minél tovább feltartsa őket. Nem voltam könnyű helyzetben, hiszen nyomás alá helyeztem magam, és nem hibázhattam, de ez volt az én stratégiám, ami végül jónak bizonyult, és ennek örülök.”

14. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.065
Időmérő: 1. Sainz 1:30.984
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP
A verseny: 1. Sainz, 2. Norris, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 24., 7.00Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 8., 19.00Katari Nagydíj, Loszaíl
Október 22., 21.00 Amerikai Nagydíj, Austin

A McLaren taktikája, a Mercedes hibája és Sainz segítsége is hozzájárult ahhoz, hogy Lando Norris a dobogón ünnepelhetett a szingapúri verseny végén. A brit pilóta hálás korábbi csapattársának, s viccesre fogta a válaszadást Russell ütközése kapcsán.

„Nehéz verseny volt, de Carlos nagyon nagylelkű volt, amikor a DRS használatához segített – mondta Norris. – Kemény volt, de tisztában voltunk vele, hogy az lesz, amint a Mercedes-versenyzők kiálltak új gumikért. Nem kellett sok autót megelőzniük ahhoz, hogy utolérjenek, de feltartottam őket, és végül dobogóra állhattam. Minden tőlünk telhetőt megtettünk ennek érdekében, és ennek rendkívül örülök. Az utolsó körben én is kissé hozzáértem a falhoz, szóval George csak engem utánzott, viszont rosszabbul járt nálam. Azért sajnálom őt, mert ő volt az egyik, ha nem a leggyorsabb a mai napon.”

A Mercedes eltérő stratégiája és csapattársa hibája következtében Lewis Hamilton dobogóra állhatott Szingapúrban. A hétszeres világbajnok rendkívül hálás csapatának az újabb előrelépésért, és úgy érzi, ennél többre is képesek lehetnek a jövőben.

„Kockázatot kellett vállalnunk ahhoz, hogy megpróbáljuk megelőzni az előttünk lévő srácokat, és megnyerjük a versenyt – emlékezett vissza Hamilton. – Nagyon jó volt a tempónk, és a csapat is remek munkát végzett. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, legalább másfél másodperces előnyben kell lennünk az előttünk autózóhoz képest. Az eléggé meglepett, hogy a kemény gumik nem koptak annyira gyorsan, mint azt gondoltuk, miközben a mi abroncsaink gyorsan fogytak akkor, amikor próbáltuk ledolgozni a hatalmas hátrányunkat. Nagyon hálás vagyok a csapatnak a kemény munkáért. Jól sikerültek a kerékcserék, és hibátlan munkát végeztünk a hétvége kezdetétől fogva a stratégiát illetően is. Egyre jobbak vagyunk, csupán továbbra is keményen kell dolgoznunk.”

MEGBÜNTETTÉK PÉREZT, DE NEM VÁLTOZOTT A SORREND
Nemcsak a mezőny elején zajlott nagy csata a szingapúri futam hajrájában, ugyanis a top tíz végén Sergio Pérez próbálta keményen megelőzni Alexander Albont. A manőver során a két autó össze is ért, a versenyzők közül Albon járt rosszabbul, hiszen több pozíciót is veszített. Pérez végül a négy pontot érő nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót, s bár utólag öt másodperces időbüntetést kapott az Albon elleni manőverért, volt akkora előnye a mögötte célba érő Liam Lawsonnal szemben, hogy a büntetés következtében egy pozíciót sem veszített, s így nem változott a verseny végeredménye.

Csak a 11. helyről rajtolhatott Max Verstappen, akinek végül hosszú győzelmi sorozata ért véget Szingapúrban. A kétszeres világbajnok úgy véli, a hétvége nagy részében minden ellenük szólt, ám a futam egy részében annyira nem érezte rosszul magát.

„Balszerencsések voltunk mindkét biztonsági autós fázist tekintve, viszont jól éreztem magam a második etapon, hiszen elég gyorsak voltunk a közepes gumikon – mondta Verstappen. – Meg kellett küzdenünk az ötödik helyért, hiszen ezen a hétvégén semmi sem a megszokottak szerint alakult. Rá kellett jönnünk, mi ment félre az időmérőn, de a verseny már jobban sikerült. Összességében elmondható, hogy az autónk nem annyira jó utcai pályákon.”

Idén eddig az összes futamot a Red Bull nyerte meg, Sainz révén a Ferrari véget vetett a címvédő istálló menetelésének ezen a téren. Verstappen elmondása szerint nem zavarja, hogy nem sikerült ismét megdönteniük saját rekordjukat.

„Számomra ez csak statisztika, ami nem különösebben érdekel. Kopottak voltak az abroncsaim, amikkel nem tehettem túl sokat. Úgy érzem viszont, hogy Szuzukában ismét gyorsak leszünk. Az már nem az én problémám, ha a riválisok aggódnak emiatt” – tette hozzá mosolyogva a címvédő.


Az Esteban Ocon kiesése miatti VSC-fázis során mindkét Mercedes-versenyző a bokszutcába hajtott új gumikért, ami a hajrában lehetővé tette George Russelléknek, hogy megelőzzék Charles Leclerc-t, majd felzárkózzanak Norrisra és Sainzra. A győzelemért menő előzések végül nem jöttek össze, ráadásul Russell hibázott az utolsó körben, aminek következtében pont nélkül kénytelen távozni Szingapúrból.

„Cserben hagytam önmagam és a csapatot is – mondta a leintés után elkeseredve a brit pilóta. – Hosszú volt a verseny, és megviselt fizikailag, ráadásul nehéz koncentráltnak maradni, amikor Carlos folyamatosan maga mögött tud tartani, és ez nem teszi lehetővé, hogy véghez vigyük az alternatív stratégiánkat. Fél autónyira voltunk attól, hogy megnyerjük a versenyt. Ha sikerült volna megelőznöm Landót akkor, amikor lehetőségem nyílt rá, úgy gondolom, hogy később Carlost is magam mögé tudtam volna utasítani. Az utolsó körben egy pillanatnyi koncentrációhiány vetett véget a versenyemnek. Bocsánatot kérek miatta az egész csapattól.”

A SZINGAPÚRI NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:46:37.418
2. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 0.812 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1.269 mp h.
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 21.177 mp h.
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda RBPT 21.441 mp h.
6. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 38.441 mp h.
7. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 41.479 mp h.
8. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda RBPT 54.534 mp h.
9. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda RBPT 1:05.918
10. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:12.116
11. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:13.477
12. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:23.649
13. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:26.201
14. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:26.889
15. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:27.603
16. George Russell brit Mercedes
KIESETT MEGTETT KÖR
Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 51
Esteban Ocon francia Alpine-Renault 42
Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda RBPT 0
Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes nem indult

A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Max Verstappen 12 14 17 6 374
2. Sergio Pérez 2 8 15 2 223
3. Lewis Hamilton 5 16 3 180
4. Fernando Alonso 7 15 1 170
5. Carlos Sainz 1 2 15 142
6. Charles Leclerc 3 12 123
7. George Russell 1 13 1 109
8. Lando Norris 3 11 97
9. Lance Stroll 9 47
10. Pierre Gasly 1 9 45
11. Oscar Piastri 7 42
12. Esteban Ocon 1 8 36
13. Alexander Albon 5 21
14. Nico Hülkenberg 2 9
15. Valtteri Bottas 3 6
16. Csou Kuan-jü 2 4
17. Cunoda Juki 3 3
18. Kevin Magnussen 3 3
19. Liam Lawson 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Honda 597
2. Mercedes 289
3. Ferrari 265
4. Aston Martin-Mercedes 217
5. McLaren-Mercedes 139
6. Alpine-Renault 81
7. Williams-Mercedes 21
8. Haas-Ferrari 12
9. Alfa Romeo-Ferrari 10
10. AlphaTauri-Honda 5

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik