SZOMBATON MÉG MŰKÖDÖTT A FERRARI-TAKTIKA. Carlos Sainz Jr. annak tudatában vágott neki a franciaországi versenyhétvégének, hogy biztosan nem az időmérőn megszerzett pozíciójából rajtolhat vasárnap. Nem sokkal a kvalifikáció előtt az is biztossá vált, hogy még több erőforráselem cseréje miatt Sainz csak az utolsó sorból kezdheti meg a futamot, ám így legalább segíteni tudta a Q3-ban a pole pozícióra hajtó csapattársát.SZOMBATON MÉG MŰKÖDÖTT A FERRARI-TAKTIKA. Carlos Sainz Jr. annak tudatában vágott neki a franciaországi versenyhétvégének, hogy biztosan nem az időmérőn megszerzett pozíciójából rajtolhat vasárnap. Nem sokkal a kvalifikáció előtt az is biztossá vált, hogy még több erőforráselem cseréje miatt Sainz csak az utolsó sorból kezdheti meg a futamot, ám így legalább segíteni tudta a Q3-ban a pole pozícióra hajtó csapattársát.
ÚJABB SZÍVSZORÍTÓ JELENET LECLERC-TŐL. Bár Max Verstappent a rajtot követően nem tudta magáról lerázni, Charles Leclerc egészen a 11-es kanyarban történt kicsúszásig vezette a versenyt. Ezúttal viszont főként a saját hibájából dobott el rengeteg pontot, amiért a futam után vállalta a felelősséget, és elismerte, ha ilyen hibákat követ el, talán nem érdemli meg a világbajnoki címet.
AZ IDŐZÍTÉS SEM ERŐSSÉGE A FERRARINAK. A Paul Ricard-on rendezett verseny egyik legizgalmasabb csatáját hozta a 36. kör, amikor Sainz megtámadta Sergio Pérezt a harmadik pozícióért. Csakhogy az előzési manőver közben találták ki a Ferrarinál, hogy kihívják kerékcserére a versenyzőjüket. Nem meglepő, hogy Sainz hamar lerázta a hozzá beszélő mérnökét.
ENNÉL MÁR AZ IDEI MERCEDES IS JOBB LENNE. Bár a Francia Nagydíj végén mindkét Mercedes-versenyző dobogóra állhatott fel, a győzelmi esélyek még csekélynek tűnnek az utóbbi éveket uraló istálló számára. Elnézve azonban a Ferrari szereplését az utóbbi hetekben, nem lennénk meglepve, ha Leclerc mérlegelné a lehetőségeit.
AZ EGYETLEN ELLENSZER VERSTAPPENRE. Bár a Red Bull számára kissé nehezen indult a szezon, a Ferrari technikai és egyéb hibáinak, illetve Verstappen erős teljesítményének következtében a címvédő kezd elhúzni a világbajnoki pontversenyben. Az előnye immár 63 pont Leclerc-rel szemben, ám egyesek rájöttek, hogy vissza lehetne fogni Verstappen dominanciáját – ha neki is a Ferrari színeiben kellene versenyeznie.
32 FOKBAN, 53 KÖRÖN KERESZTÜL SEMMI VÍZ. Nehéz futamot teljesített Lewis Hamilton Le Castellet-ben: nem működött az itatóberendezése a melegben rendezett futam alatt. Ilyen helyzetben egy versenyző akár három kilogrammot fogyhat egy versenyen, a kimerült hétszeres világbajnok nem meglepő módon az úgynevezett „cool-down roomban” is sajátos pozícióból várta a díjátadó-ceremóniát.
Hamiltonnak a megterhelő verseny után többek között a sajtót érintő kötelezettségeinek is eleget kellett tennie, de Will Buxton, a Formula–1 egyik riportere készült, és hűtőtáskából kínálta a jégkrémet a második helyen végző versenyzőnek.
NORRIST NEM ZAVARJA A ROSSZ ARÁNY. Pályafutása 27. győzelmét aratta Verstappen, amivel már – Jackie Stewarttal holtversenyben – az örökranglista nyolcadik helyét foglalja el. Az újabb sikerhez Lando Norris is „gratulált”, miután összefutott Verstappennel hazafele menet.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30:02.112 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 10.587 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 16.495 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 17.310 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 28.872 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 42.879 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 52.026 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 56.959 mp h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:00.372 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:02.549 p h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:04.494 p h. |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:05.448 p h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:08.565 p h. |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.666 p h. |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.394 p h. |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 6 kör h. |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 13 kör h. |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 16 kör h. |
19. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 36 kör h. |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 36 kör h. |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 9 | 10 | 3 | 233 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 5 | 9 | 3 | 170 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 6 | 10 | 2 | 163 |
4. | Carlos Sainz | 1 | 6 | 10 | 2 | 144 |
5. | George Russell | – | 4 | 11 | – | 143 |
6. | Lewis Hamilton | – | 5 | 11 | 1 | 127 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 9 | 1 | 70 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 9 | – | 56 |
9. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 8 | – | 37 |
11. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | – | 19 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 16 |
14. | Sebastian Vettel | – | – | 4 | – | 15 |
15. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 5 |
18. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 4 |
19. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 396 |
2. | Ferrari | 314 |
3. | Mercedes | 270 |
4. | Alpine-Renault | 93 |
5. | McLaren-Mercedes | 89 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Honda | 27 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 19 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |