Bár Mika Häkkinen 1991 és 2001 között tartó pályafutása során nagyrészt egy gumibeszállító volt jelen a Formula–1-ben, a finn 1998-ban úgy szerezte meg az első világbajnoki címét, hogy míg a McLaren a Bridgestone, addig a rivális Ferrari a Goodyear abroncsait használta.
A kétszeres bajnok úgy véli, pontosan a gumibeszállítók versengése kavarhatná fel a Pirelli 2011 óta tartó egyeduralmát, és tehetné még izgalmasabbá a kategóriát.
„Rengeteg dolog van, amire rápillantasz és azt mondod, másképp is lehetne. Jelenleg nincs versengés. Kellene még egy gumibeszállító, és akkor küzdelem is lenne” – magyarázta a finn, mivel lehetne izgalmasabbá tenni a sokat bírált Formula–1-et, melyben 2006 óta van egyetlen gyártó, és ez egészen 2024-ig így is lesz.
„Amikor a versenyzőkkel beszélek, elmondják, hogy egy bizonyos ponton túl egyszerűen túlmelegszik az abroncs. Ezzel nem a Pirellit akarom bírálni, azonban tény, hogy kell egy rivális. Ha egyetlen pilóta versenyezne, ugyanez lenne a helyzet. Versengésre van szükség, mert az izgalmas” – magyarázta Häkkinen, míg Alain Prost az egyszerűségben látja a jövőt.
„A motorszabályok a legkomplikáltabbak, és minden egyes változtatás nagy költségekkel jár, azonban erősebb, nagyobb teljesítményű erőforrásokra és több üzemanyagra lenne szükség. Technikai szempontból egyszerűsíteni kell, és akkor kiszámíthatatlanabbá válna a verseny is, mivel a pilóta nagyobb különbséget jelentene. Így kevésbé beszélhetnénk a gépek háborújáról, hiszen manapság az aerodinamika és a motor teszi ki a teljesítmény 80 százalékát” – jelentette ki a négyszeres világbajnok.
„A diffúzorokat teljesen eltávolítanám. Amikor én versenyeztem, különböző koncepciók voltak az autókon, és problémamentesen tudtuk egymást követni. Egyszerűbb aerodinamikára van szükség” – osztotta meg a véleményét.