F1: költségvetési sapka; olcsóbb motorok – ez várható 2021-től

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.06. 14:29
null
A Liberty Media felvázolta a 2021-es szabálytervezetét a csapatok előtt (Fotó: AFP)
A Liberty Media felvázolta a 2021-es szabálytervezetét a csapatok előtt, amelyben többek között szerepel a költségvetési sapka bevezetése is.

 

Az amerikai vezetőség a Formula–1 jövőjével kapcsolatban Bahreinben tartott, 75 perces találkozón prezentálta az alakulatok és az FIA képviselői előtt a 2021-es terveket.

Chase Carey, a Formula–1 elnöke kiemelte, hogy a legfontosabb a királykategóriában rejlő potenciál kiaknázása, hogy az F1 a világ vezető sportmárkájává válhasson.

„Az F1 nagyon gazdag történelmi múltra tekint vissza. Ezt meg kell őriznünk és védenünk, miközben kiaknázzuk a kategóriában rejlő potenciált, hogy a rajongók egy sokkal versenyképesebb és izgalmasabb sport középpontjában állhassanak. Ugyanarra vágyunk mindannyian: létrehozni a világ vezető sportmárkáját. Egy szurkolóközpontú, kereskedelmi szempontból sikeres, a csapatok számára jövedelmező, és technológiai innovációkat felvonultató sportágat."

A MOTOROK:

Az erőforrásnak olcsóbbnak, hangosabbnak (a motor fordulatszámát megnövelnék), erősebbnek és megbízhatóbbnak kell lennie, hogy minimalizálják a kiosztandó rajtbüntetések számát, mialatt a gyártóknak azonos motorral kell kiszolgálnia partnercsapatokat.

A Liberty Media az üzemanyag-használat jelenlegi korlátozásán is változtatna.

KÖLTSÉGVETÉSI SAPKA:

A német Auto Motor und Sport információi szerint a Formula–1-es istállók évi 150 millió dollárt költethetnek majd 2021-től, ami nem foglalja magába a versenyzők és a fontosabb vezetők fizetését, illetve a csapat marketingköltségeit sem. A sportág bevételeit eközben kiegyenlítettebben osztanák el a gárdák között, „bónusz juttatás” azonban az autóbeszállítóknak és a motorgyártóknak továbbra is járna.

IZGALMASABB VERSENYEK:

Növelni kell az előzések számát, és a pilóták teljesítményének kell előtérbe kerülnie. A Liberty Media a szurkolók számára „jelentéktelenebb” elemeket mindenképp egységesítené, de például az aerodinamikát, a felfüggesztést és a motorteljesítményt megtartaná, ezek azok a tényezők ugyanis, amelyek a kocsik teljesítménye közti különbségeket adják.

Legfrissebb hírek

NS-kitüntetés: Bernie Ecclestone-t és kollégáinkat is köszöntötték

F1
9 órája

„Semmi sem működik” – Verstappen pocsék napon van túl a Hungaroringen

F1
9 órája

Thierry Boutsen: A legnagyobb veszély sem tántorított el minket

F1
11 órája

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
13 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
15 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
16 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
16 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
17 órája
Ezek is érdekelhetik