Räikkönen a leggyorsabb, de a második tesztnap is a Mercedesé

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.02.28. 08:55
null
Räikkönen lágy gumikon gyorsabb volt a szuperlágy gumis Hamiltonnál – kérdés, jelent-e ez valamit?
Kimi Räikkönen futotta a leggyorsabb kört a Formula–1-es csapatok idény előtti kollektív tesztjének második napján Barcelonában. A finn mögött Lewis Hamilton végzett a Mercedesszel. A legtöbb kört a világbajnok istálló futotta, Hamilton és Bottas együtt összesen 168-ig jutott. Räikkönen és a Haas-Ferrarit kormányzó Kevin Magnussen is 100 fölé jutott. A McLarennél és a Saubernél motorcserére is szükség volt, a Williams napja 12 kör után véget ért, miután Lance Stroll kicsúszott, és megsérült az autó.

Kimi Räikkönen lágy gumikon 23 ezreddel jobb köridőt ért el, mint Lewis Hamilton szuperlágyakon, ezzel az élen zárta a tesztnapot. A finn 108 kört tett meg, így a Ferrari megint bőven túljutott a 100 körös álomhatáron, elégedett lehet az első két nap után

A nap igazi nyertese a Mercedes, amelynek pilótái összesen 168 körig jutottak, Bottas egyedül 102 kört tett meg, ráadásul délután egy versenyszimuláció is belefért a programjába. Annak ellenére be tudta fejezni a szimulációt, hogy a vége felé megcsúszott, és a gumifalnak koccant.

Jó napja volt a Haasnak, amelynél a második napját tudta le egymás után Kevin Magnussen, és kedden 118 körig jutott. A nap végén szuperlágy gumikon a 4. helyre jött fel.

A Red Bull kedden is hosszú ideig bezárkózott a garázsába, de Max Verstappennek sokkal jobb napja volt, mint hétfőn Daniel Ricciardónak, 89 kört ment a holland. A Force India hasonló tesztnapot tudhat maga mögött, Sergio Pérez után Esteban Oconnak is gondja támadt az autóval, a nap egyetlen piros zászlós szünetét miatta kellett beiktatni.

Volt még két kisebb szünet is, de délelőtt Lance Stroll, majd délután Antonio Giovinazzi pályaelhagyását követően is gyorsan visszaváltott zöldre a lámpa, miután a kanadai és az olasz is vissza tudott jönni a pályára. Stroll esetében korai volt a megkönnyebbülés, a Williams garázsába visszatérve a csapat olyan sérülésekkel szembesült, amelyet ma nem tudott megjavítani, így az újonc kanadai napja 12 kör után véget ért.

Giovoinazzoi szinbte egész délelőtt állt, de a nap második felében sokat körözhetett, nem is lassan.

Jolyon Palmer is átpihente a délelőttöt, csak egy körre tudott visszajönni az Ocon-féle szünet után, aztán délután már sokat lehetett a pályán.

A McLarennek újabb rémes napja volt, Stoffel Vandoorne napját is motorcsere vágta ketté. A McLaren-Hondában alapvető tervezési hibákat találtak, az energiaátalakító sem működik rendesen, hiába az új arculat, újabb gyötrelmes szezonnak néznek elébe a wokingiak.

F1-ES TESZT, BARCELONA
2. NAP

1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.960 (108 kör) – lágy gumikon
2. Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.983 (66 kör) – szuperlágy
3. Verstappen (holland, Red Bull-TAG Heuer) 1:22.200 (89) – lágy
4. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.204 (118) – szuperlágy
5. Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:22.509 (86) – szuperlágy
6. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:22.956 (68) – lágy
7. Bottas (finn, Mercedes) 1:22.986 (102) – lágy
8. Palmer (brit, Renault) 1:24.139 (53) – lágy
9. Giovinazzi (olasz, Sauber-Ferrari) 1:24.617 (67) – lágy
10. Vandoorne (belga, McLaren-Honda) 1:25.600 (40) – lágy
11. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:26.040 (12) – közepesen kemény

• HÉTFŐN HAMILTONÉ VOLT A LEGGYORSABB, VETTELÉ A LEGTÖBB KÖR

PERCRŐL PERCRE

 

Legfrissebb hírek

Lamine Yamal az Inter ellen a 100. Barca-mérkőzésére készül

Bajnokok Ligája
2 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
14 órája

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
15 órája

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
19 órája

Megműtötték a fegyelmi döntésre váró Antonio Rüdigert

Spanyol labdarúgás
20 órája

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
21 órája

Pérez a visszatérés kapujában – ő a jövőre bemutatkozó Cadillac első számú jelöltje

F1
21 órája

Az FIA enyhíthet a versenyzők által sokat kritizált szabályon

F1
23 órája
Ezek is érdekelhetik