F1: szurkoljunk, hogy Buttonnak legyen igaza, ne Hamiltonnak

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.08.26. 11:18
Az F1-es pilóták sem tudják pontosan, milyen változással járnak a 2017-es szabályváltozások. Jenson Button szerint hatalmas élmény lesz a nagyobb légterelőkkel és szélesebb kerekekkel felszerelt autók vezetése, de Lewis Hamilton szerint semmi sem változik.

„A mostani autók nem félelmetesek, könnyedén átdriftelünk a kanyarokon, nincs az az érzés, mint régebben, hogy bármelyik pillanatban kicsúszhat az autó hátulja – mondta Button. – Jövőre ez másképp lesz. Az időmérős körök szenzációsak lesznek, és a versenyek is, nagy csaták lesznek a pozíciókért. Az F1 jó döntést hozott a szélesebb kerekekkel és az aerodinamikával. Sajnos mindig vannak mellékhatások, ami most a plusz húsz kilogrammos tömeg lesz."

Lewis Hamilton sokkal szkeptikusabb, inkább Fernando Alonsóval ért egyet. A spanyol szerint az F1 nem lesz már olyan, mint 2004-ben vagy 2005-ben, mert „az autók nehezek, nincs tapadás, a verseny első körétől óvni a gumikat és spórolni kell az üzemanyaggal. Ez mind a pilóták ösztönei ellen szólnak."

„Fernando az egyik legjobb pilóta a mezőnyben, de elkeseredett, mert az utóbbi években nem vezetett versenyképes autót. A Mercedesszel ő is a világbajnoki címért küzdene – mondta Hamilton. – Abban igaza van, hogy amint túl vagyunk az első körös helyezkedésen, mindenki visszavesz a tempóból és beáll egy utazósebességre. Egész pályafutásom során százszázalékosan nyomtam a gázt, de az F1-ben ezt nem tehetem. Jövőre nagyon nehezek lesznek az autók, s bár jól fognak tapadni és gyorsabbá válnak, a karakterük semmit sem változik az ideihez képest. Ugyanarról fognak szólni a versenyek: spórolunk a gumikkal, az üzemanyaggal, mindennel."

Legfrissebb hírek

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
2 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
4 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
7 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
22 órája

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
Tegnap, 18:08

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
Tegnap, 15:03

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
Tegnap, 12:50

Pérez a visszatérés kapujában – ő a jövőre bemutatkozó Cadillac első számú jelöltje

F1
Tegnap, 12:24
Ezek is érdekelhetik