F1: Grosjean szerint a Pirelli tönkreteszi a Haas hétvégéjét

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.04.15. 12:04
Bár a Pirelli vezetősége Felipe Massa és Kevin Magnussen sanghaji defektjei után fellélegezhetett, mert nem a gumik hibájából történtek a meghibásodások, az olasz-kínai abroncsgyártót megtalálta az egyik F1-es pilóta. Romain Grosjean szerint a Haas-istálló a Pirelli hibájából nem hozhatja ki a maximumot az autóiból.

„A Pirelli nevetséges guminyomást határozott meg erre a versenyhétvégére. Túl magas a határ, a mi autónk vezethetetlen – mondta Grosjean. – A hátsó gumi 21.5 psi, ami még elviselhető, de az elsőre maghatározott 23 már nevetséges. Olyan kemény az abroncs, hogy esélyed sincs érezni a pályát, mintha fakerekeken mennél. Iszonyúan nehéz irányítani az autót, régebben négy-öt psi-vel alacsonyabbak voltak a nyomások.”

Grosjean azt mondta, a túl magas határ okolható a pénteki szabadedzéseken történt sok kicsúszásért. A francia pilótán kívül többek között Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is többször megcsúszott a két edzésen.

„Lehet, hogy a mi autónk érzékenyebb erre, de el sem tudom képzelni, hogy bármely csapat ezt a nyomást alkalmazná, ha nem lenne a limit meghatározása – folytatta Grosjean. – A Michelin idejében még 13-15 psi volt a keréknyomás, és négy éve is alig mentünk 18 fölé. A mostani értékek viszont már az utcai autókét idézik, nem olyan, mint a versenyautóké.”

Grosjean mellett Jenson Button is panaszkodott a túlságosan magas értéken meghatározott keréknyomásra.

Legfrissebb hírek

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
2 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
2 órája

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
5 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
7 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
8 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
9 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
9 órája

Maga mögött tartotta Piastrit, így Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat

F1
9 órája
Ezek is érdekelhetik