A javaslat szélesebb autókat, szélesebb kerekeket ígért, s nagyobb szabadságot adott volna a tervezőknek. Ezt csak 70 százalékos többségi szavazattal fogadták volna el, de több istálló is nemet mondott, mert szerintük akkor kellene módosítani ezeket a szabályokat, amikor 2017 előtt a motorokat is 1000 lóerőssé tennék, illetve a Pirelli gumiszállítási szerződésének lejárta miatt új tendert írnak ki az abroncsgyártók között.
Ahhoz, hogy 2016-ban mégis életbe lépjenek a módosítások, ezentúl egyhangú döntés kellene, amire nincs esély.
A nemmel szavazó alakulatok szerint egy éven belül ki kell dolgozni egy átgondolt szabálytervezetet, amely nem kapkodva készül el, s 2017-ben valóban jöhetnek a futurisztikus, nagy teljesítményű gépek.
A keddi ülésen a nagy csapatok leszavazták a Lotus, a Sauber és a Force India kérvényét, miszerint egyes alkatrészeket közösen gyárthassanak le, így spórolva és osztozva a tervezési, szélcsatornás és építési költségeiken.