F1: vegyes fogadtatást kapott a virtuális safety car

Vágólapra másolva!
2014.11.01. 18:09
Az F1-es pilóták szerint túl korai lenne még élesben bevetni a virtuális biztonsági autót, de látnak fantáziát a pénteken az első és a második szabadedzés után is kipróbált rendszerben.

Az Austinban kipróbált rendszer szerint a pályát mini szakaszokra osztják fel, s mindegyik kis szektorra maximális időt szabnak meg, amely alatt nem szabad átmenni rajta.

„Kipróbáltam, elérték vele, amit lehetett. Még néhány részletet tisztázni kell, de jó lesz" – mondta Sebastian Vettel.

Romain Grosjeannak és Jenson Buttonnak viszont vannak aggályai.

„Nehéz volt tartani a limitidőket, mert a rendes tempóhoz mérten változó volt a lassítás mértéke. Csak az egyik edzés végén próbáltam ki, nagyon nehéz volt úgy menni, hogy ne veszítsek sok időt vele" – mondta Grosjean.

„Furcsa lesz ez, ha a versenyen alkalmazzák, és két autó szorosan egymás mögött halad, hiszen nem úgy megy, hogy hirtelen fékezünk és lassítunk. Az alapötlet jó, de folyamatosan a kormányt kell figyelni, hogy tudjuk, mennyi a limitidő, és belül maradjunk. Aztán a hátul haladónak figyelnie kellene arra, aki előtte megy, de túlságosan sem maradhat le" – mondta Button, aki az Amerikai Nagydíjon öt rajthelyes büntetést kap váltócsere miatt.

Legfrissebb hírek

A Ferrari kitűzte az autóbemutatója időpontját

F1
7 órája

Máris 2026-ra hangolnak az F1-ben, új szakkifejezések várnak ránk

F1
13 órája

Verstappen új rajtszámmal vág neki a 2026-os idénynek

F1
Tegnap, 11:10

Formula–1: a Portugál Nagydíj hat év után tér vissza a versenynaptárba

F1
2025.12.16. 10:50

Marko: Bebizonyítottuk, hogy Horner mindenről hazudott

F1
2025.12.15. 16:08

Képes összeállítás Lando Norrisról, a Formula–1 új királyáról

Képes Sport
2025.12.14. 12:21

Lando Norris Taskentben átvette az F1-es világbajnoki trófeát

F1
2025.12.12. 20:30

F1: a Honda győzelemre tör az Astonnal

F1
2025.12.12. 09:42
Ezek is érdekelhetik