F1: vegyes fogadtatást kapott a virtuális safety car

Vágólapra másolva!
2014.11.01. 18:09
Az F1-es pilóták szerint túl korai lenne még élesben bevetni a virtuális biztonsági autót, de látnak fantáziát a pénteken az első és a második szabadedzés után is kipróbált rendszerben.

Az Austinban kipróbált rendszer szerint a pályát mini szakaszokra osztják fel, s mindegyik kis szektorra maximális időt szabnak meg, amely alatt nem szabad átmenni rajta.

„Kipróbáltam, elérték vele, amit lehetett. Még néhány részletet tisztázni kell, de jó lesz" – mondta Sebastian Vettel.

Romain Grosjeannak és Jenson Buttonnak viszont vannak aggályai.

„Nehéz volt tartani a limitidőket, mert a rendes tempóhoz mérten változó volt a lassítás mértéke. Csak az egyik edzés végén próbáltam ki, nagyon nehéz volt úgy menni, hogy ne veszítsek sok időt vele" – mondta Grosjean.

„Furcsa lesz ez, ha a versenyen alkalmazzák, és két autó szorosan egymás mögött halad, hiszen nem úgy megy, hogy hirtelen fékezünk és lassítunk. Az alapötlet jó, de folyamatosan a kormányt kell figyelni, hogy tudjuk, mennyi a limitidő, és belül maradjunk. Aztán a hátul haladónak figyelnie kellene arra, aki előtte megy, de túlságosan sem maradhat le" – mondta Button, aki az Amerikai Nagydíjon öt rajthelyes büntetést kap váltócsere miatt.

Legfrissebb hírek

Rózsaszínbe öltözött a Racing Bulls Miamiban – képek

F1
3 órája

Kék, fehér, piros – így alakult át a Ferrari a Miami Nagydíjra – képek

F1
11 órája

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
15 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
19 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
21 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
Tegnap, 10:43

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
2025.04.29. 19:31

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
2025.04.29. 18:08
Ezek is érdekelhetik