F1: füldugó helyett hallókészüléket árulnak a nagydíjakon

Vágólapra másolva!
2014.04.01. 13:02
A turbómotorok vérlázító csendessége miatt nincs többé szükség füldugóra a Formula–1-es helyszínen, sőt halk erőforrásokat kihasználva a hallókészülékeket gyártó cégek máris léptek, és megállapodtak Bernie Ecclestone-nal, hogy árusítani kezdik eszközeiket a versenyhelyszíneken – írta meg az osztrák Possenhaftzeitung április elsején.

Wolfgang Eierflip, a lap szakírója úgy tudja, egy vállalat már meg is állapodott Sebastian Vettellel, aki a cég reklámarca lesz azok után, hogy a 2014-es autók hangját sz.rnak minősítette, és rámutatott, hogy az új négykerekűk már nem nyűgözik le annyira az embereket, mint a korábbi hangos szívómotoros kocsik.

Nico Rosbergnek még nem kell hallókészülék
Nico Rosbergnek még nem kell hallókészülék

Hiába érvelnek sokan azzal, hogy a halkabb turbómotorok jó élettani hatással vannak elődeikhez képest, a többség továbbra is az eget rengető lármára vágyik. Mivel a kipufogórendszer átalakítása a turbó miatt rendkívül költséges lenne, és legkorábban csak jövőre tudnák megoldani (egyébként nincs rá esély), a megoldást a másik oldalról kellett megtalálni, és így jött elő a hangokat felerősítő hallókészülék ötlete.

A Mercedes főnökségét hidegen hagyja az új kezdeményezés, az egyik vezető pikírten nyilatkozott az osztrák lapnak: „Minket nem zavar a motorok hangja, megszoktuk már, kifejezetten élvezzük. Talán az egyetlen, ami túlharsogja, az az állandó nyivákolás az idei F1 újdonságai miatt.”

A Mercedes ezután közleményt adott ki, hogy vállalja, diszkontáron felvásárolja a fölöslegessé váló füldugókat. A csapatnál ugyanis szívesen használnák a füldugókat, mert így nem hallanák a folyamatos károgásokat a többi csapat felől.

 

Legfrissebb hírek

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
1 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
4 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
19 órája

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
21 órája

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
Tegnap, 15:03

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
Tegnap, 12:50

Pérez a visszatérés kapujában – ő a jövőre bemutatkozó Cadillac első számú jelöltje

F1
Tegnap, 12:24

Az FIA enyhíthet a versenyzők által sokat kritizált szabályon

F1
Tegnap, 10:18
Ezek is érdekelhetik