F1: az aktív felfüggesztés visszahozásával spórolnának

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.15. 15:20
A Formula–1-es csapatok elkezdtek azon dolgozni, hogy az autók átépítésére vonatkozó szabályok megváltoztatásával csökkentsék a költségeket. Erre azért van szükség, mert a költségvetési plafon bevezetésére vonatkozó terveket elvetették. Az egyik lehetőség az aktív kerékfelfüggesztés engedélyezése.

Az F1-ből az 1993-as idény után kitiltott elektronikus vezérlésű aktív felfüggesztés visszatérése a csapatok szerint azért járna kisebb költséggel a jelenlegi mechanikus rendszerekhez képest, mert egyszerűbbé válna a rendszer, és könnyebb lenne beállítani az autót.

Az Autosport információi szerint legkorábban 2017-ben térhet vissza az aktív felfüggesztés, s ekkor nőhetnek a kerékfelnik 13 hüvelykről 19 hüvelykesre.

Ez a két módosítás a brit szaklap szerint csak két ötlet a sok közül, további tervek vannak a felesleges költekezés csökkentésére.

Legfrissebb hírek

„Nagyon szomorú vagyok” – Hamilton elütött egy mormotát a kanadai versenyen

F1
29 perce

Az FIA elutasította a Red Bull óvását; Norris büntetést kapott – hivatalos

F1
8 órája

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
10 órája

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
11 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
12 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
16 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
16 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
21 órája
Ezek is érdekelhetik