F1: az aktív felfüggesztés visszahozásával spórolnának

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.15. 15:20
A Formula–1-es csapatok elkezdtek azon dolgozni, hogy az autók átépítésére vonatkozó szabályok megváltoztatásával csökkentsék a költségeket. Erre azért van szükség, mert a költségvetési plafon bevezetésére vonatkozó terveket elvetették. Az egyik lehetőség az aktív kerékfelfüggesztés engedélyezése.

Az F1-ből az 1993-as idény után kitiltott elektronikus vezérlésű aktív felfüggesztés visszatérése a csapatok szerint azért járna kisebb költséggel a jelenlegi mechanikus rendszerekhez képest, mert egyszerűbbé válna a rendszer, és könnyebb lenne beállítani az autót.

Az Autosport információi szerint legkorábban 2017-ben térhet vissza az aktív felfüggesztés, s ekkor nőhetnek a kerékfelnik 13 hüvelykről 19 hüvelykesre.

Ez a két módosítás a brit szaklap szerint csak két ötlet a sok közül, további tervek vannak a felesleges költekezés csökkentésére.

Legfrissebb hírek

Hőség, eső, sprint – vízválasztó lesz a Miami Nagydíj Piastri és Norris csatájában?

F1
1 órája

Rózsaszínbe öltözött a Racing Bulls Miamiban – képek

F1
7 órája

Kék, fehér, piros – így alakult át a Ferrari a Miami Nagydíjra – képek

F1
15 órája

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
19 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
23 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
Tegnap, 14:03

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
Tegnap, 10:43

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
2025.04.29. 19:31
Ezek is érdekelhetik