Vettel Szingapúrban folytatja riválisai lelombozását

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.09.20. 15:19
null
Sebastian Vettel a szuperlágy gumikon megközelíthetetlennek tűnik (Fotók: Reuters)
A Belga és az Olasz Nagydíjat megnyerő Sebastian Vettel Szingapúrban sem lacafacázik, a második szabadedzésen csapattársára hat tizedet vert, a harmadik helyezettnek pedig egy egész másodpercet adott. A szuperlágy gumikon elképesztően erős a fejlesztési háborúban az idén is győzelemre álló Red Bull, amely az idény 13. futamán is a fő esélyesnek tűnik.

 

A Red Bull és a Mercedes a közepesen kemény gumikon közel azonos időeredményekre volt képes a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, aztán jöttek a szuperlágy gumis körök, és a Red Bull a legközelebbi riválisait is állva hagyta. Sebastian Vettel csapattárásra, a mért körében hibázó Mark Webberre hat tizedmásodpercet vert, de csak az ausztrál volt egy másodpercen belül a háromszoros világbajnokhoz képest.

A két Mercedest Romain Grosjean közelítette meg, annak ellenére, hogy az első edzéshez hasonlóan a másodikon is autója kormányművével bajlódott, illetve a végén a Lotus hidraulikus rendszerének meghibásodása miatt maradt a boxban. Így is megelőzte Kimi Räikkönent, sőt, Fernando Alonsót is, akinek mindkét tréningen az esélytelen üldöző szerepe jutott – talán szombaton tud javítani.

A szuperlágy gumikon az edzésen tapasztaltak szerint egyetlen gyors kört lehet futni, utána annyira elkopnak, hogy az időmérőn már használhatatlanná válnak. A Red Bullok viszont abban a körben több mint két másodpercet tudnak nyerni velük a közepesen kemény abroncsokhoz képest.

A Szingapúri Nagydíj magyar idő szerint szombat délben folytatódik a harmadik szabadedzéssel, az időmérő 15 órakor kezdődik.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:44.249 átlag: 174.908 km/ó 34 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:44.853 0.604 mp h. 30
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:45.258 1.009 34
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:45.368 1.119 33
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:45.411 1.162 18
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:45.691 1.442 32
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:45.754 1.505 30
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:45.778 1.529 32
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:46.002 1.753 27
10. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:46.025 1.776 31
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:46.406 2.157 34
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:46.429 2.180 33
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:46.606 2.357 33
14. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:46.808 2.559 36
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:46.870 2.621 33
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:47.287 3.038 29
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:47.434 3.185 33
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:47.761 3.512 25
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:49.434 5.185 34
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:49.526 5.277 34
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:49.619 5.370 33
22. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:49.731 5.482 30

 

PERCRŐL PERCRE

17.00: a nehéz autós menetekkel ért véget az edzés, a Mercedes párosa tette meg a legtöbb kört, de a Red Bullé volt a legjobb tempó hosszú távon is.Nem jó előjel a többiek számára.

Grosjean autójában a hidraulikus rendszer romlott el, a francia a hátralévő időben nem mehet ki a pályára. Ez nem a francia napja, pedig gyorsnak tűnik a Lotusszal.

16.47: a 21-es kanyarban, amelyben Webber már többször a falnak koccant, Massa is otthagyta a kerekei nyomát a falon.

Grosjean fékhibát jelentett a rádión: „Valami nagy ütés érte a kocsit, és nem fog többé a fék."

16.38: betolták a garázsba Maldonado Williamsét, amellyel a venezuelai a 13-as kanyarban koccant a falnak, eltörve az első légterelőt.

16.34:
az első edzésen a Caterhameket megelőzték a Marussiák, de gyanús volt, hogy a zöld autók tartalékolnak. A második edzésen kiderült, hogy ez történt, Van der Garde és Pic, ha nem is sokkal, a Chilton, Bianchi páros elé ugrott.

A Brembo szerint a szingapúri pályán hét másodpercenként fékeznek a pilóták, ez a verseny alatt 976 fékezést jelent.

Hamilton jelentette, hogy meglepően jó a tapadás a szuperlágy gumikon, a Mercedes nem számított ekkora különbségre a két keverék között. Megtankolták az autókat, az utolsó bő félórára kezdetét vette a versenyre való felkészülés és a két gumikeverék összehasonlítása nehéz autókon.

Grosjean a Lotusszal úgy érezte, még egy gyors kör van a szuparlágy gumikban, de hiába javított az első szektorban, az időeredménye a teljes körön nem lett jobb.

16.17: Button feljött a hetedik helyre, megelőzve Räikkönent.

A McLaren és a Force India duója, valamint Bottas adós volt a szuperlágy gumis körével.

16.13: Grosjean a szuperlágy gumis körében feljött az ötödik helyre, 43 ezreddel Hamilton mögé.

A lassításokból látszott, hogy Webber a mért körében a falnak koccant (ez az első edzésen is megtörtént vele), Raikkönen pedig elhagyta a pályát az egyik kanyarban.

A szuperlágy gumikon a Red Bull megint elképesztően erős. Az is kiderült, hogy egyetlen gyors körre van lehetőség ezen a keveréken.

16.09: Rosberg és Hamilton jött fel a 3. és a 4. helyre, de több mint egy másodpercre voltak Vetteltől.

Webber, Alonso és Räikkönen is javított a szuperlágyakon, de Vettelt nem tudták megközelíteni. Az ausztrál 6 tizedre volt csapattársától a 2. helyen.

Fernando Alonso eddig kétszer nyert Szingapúrban, egyelőre irreálisnak tűnik a harmadik siker
Fernando Alonso eddig kétszer nyert Szingapúrban, egyelőre irreálisnak tűnik a harmadik siker

16.06: a vb-éllovas 1:44.249-re javított, több mint 2.3 másodpercet nyert a lágyabb keveréken.

Vettel a szuperlágyon indult gyors körre.

16.04: Ricciardo egy lassabb kör után még egy gyorsat ment a szuperlágyon, de egy másodperccel elmaradt első körétől.

Grosjean a jó köre ellenére panaszkodott a kormányműjére – talán ez a legrosszabb helyszín, ahol ez a hiba előfordulhat.

16.02: Webber, Ricciardo, Vettel, Hamilton, Rosberg, Alonso, Grosjean, Pérez, Gutiérrez, Räikkönen, Hülkenberg, Massa volt az első 12 sorrendje.

Grosjean csak most jött ki a közepesen keményeken. Ez nem az ő hétvégéje, de első körével feljött a hetedik helyre.

15.59: az ausztrál feljött a 2. helyre, 249 ezreddel Vettel mögé. Sokan követték a Ricciardo példáját, egymás után jöttek ki a piros betűs gumikkal.

Az első félóra végén előkerültek a szuperlágy gumik, Ricciardo Toro Rossójára szerelték fel őket.

15.49: Vettel és Hamilton is javított, majd jött Webber, aki1:46.157-tel megdöntötte a tavalyi rekordot.

Rosberg megelőzte Hamiltont, feljött a harmadik helyre, jelezve, hogy ezen a hétvégén két csapat versenyfutása várható.

6. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mezőny, hogy minden nap esik az eső a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A hőmérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti levegőre lehet számítani.

GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat.

VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszerű 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé.

15.45: Webber az első mért körével mindenkit megelőzött, 1:46.489 perccel már alig maradt el a tavalyi pole-körtől (1:46.362).

15.44:
Hamilton az első két szektorban még a németnél is gyorsabb volt a Mercedesszel, de végül 313 ezreddel elmaradt Vettel idejétől. Rosberget így is négy tizeddel verte.

Vettel újabb villámgyors körbe kezdett a Red Bull-lal, de végül nem javított. Grosjean autóját megint szerelni kellett, akárcsak az első edzésen.

15.41: már csak Webber és Grosjean volt a boxban, s Alonsónak sem volt még körideje – ő azonban a pályán volt.

Nem kellett sokat várni az élcsapatok pilótáira, Rosberg átvette a vezetést, majd jött Vettel, aki 1:46.853-mal a nap legjobbját futotta.

15.36: Sutil a második körével 1:49.7-re javított, de Pérez megelőzte 1:49.652-vel.

Sutil még jóval elmarad Hamilton első edzésen elért legjobbjától (1:47.055), amely alig rosszabb a tavalyi pole-körnél. A javuláshoz nagyban hozzájárul, hogy a 10-es kanyarban három ívből egy lett erre az évre.

15.34: az élcsapatok pilótái maradtak a boxban, miközben Sutil 1:51.501-es idővel kezdett.

Csapattársa, Di Resta, a két Williams és Ricciardo követte a németet, aztán még többen a pályára hajtottak.

15.30: elkezdődött az edzés, Sutil hajtott ki elsőkként a pályára a Force Indiával.

Szombaton ilyenkor már nagyban megy majd az időmérő, a verseny vasárnap a hajrájához közeledik majd.

15.26: szinte semmit sem változtak a körülmények az első edzés leintése óta, a levegő 29, az aszfalt 30 fokos. A páratartalom 71 százalék.

Az FIA 200 eurós pénzbírsággal sújtotta a Red Bull-istállót, miután Vettel az első szabadedzésen átlépte a boxutcai sebességhatárt.

A Mercedes folytatja idei jó szereplését a lassú pályákon, az eddigi két legalacsonyabb átlagsebességű helyszínen, Monacóban és a Hungaroringen aratott győzelme után Szingapúrban Lewis Hamiltoné volt az első szabadedzés legjobb körideje. A második tréningen felkerülnek az autókra a szuperlágy gumik, amelyek változtathatnak az erősorrenden.

DRS-ZÓNA

Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterelőket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar előtt. Ha a pilóta a szakaszok előtti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az eső.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik