Bár előzetesen Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen csatájára lehetett számítani a Bahreini Nagydíj időmérőjén, az esélyeseket meglepte Nico Rosberg, aki a 42 fokos aszfalton is képes volt tökéletes kört futni Mercedesével, és elhappolta a pole pozíciót.
A német több mint két tizeddel megverte Vettelt, s hárommal Alonsót, míg Räikkönen csalódást okozva a 9. helyen zárta az edzést, és csak Lewis Hamilton váltócsere miatti büntetésének köszönhetően rajtolhat majd a negyedik sorból.
A második sorba Alonso mellé Felipe Massa jött fel a másik Ferrarival. A brazil okosan taktikázott, a kemény gumikon jött ki a tréning harmadik szakaszában, s bár fél másodperccel kikapott Alonsótól, és csupán hatodik lett, előle Hamilton és a múlt heti Kínai GP-n történt ütközése miatt megbüntetett Mark Webber is kikerül, így az elméletileg tartósabb abroncsokon rajtolva a 4. rajtkockából akár a győzelmet is megcélozhatja.
A harmadik sor a két Force Indiáé, szintén Webber és Hamilton büntetése miatt, míg a negyedik Webberé és Räikkönené lett. A Lotus számára rémesen alakult az időmérő, Romain Grosjean a csapat túlzott magabiztossága miatt a boxban maradt a második szakasz végén, de sokan javítottak az időeredményükön, így a francia visszacsúszott a 11. helyre.
Az 57 körös verseny vasárnap magyar idő szerint 14 órakor kezdődik.
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
Nico Rosberg szerezte meg a pole pozíciót a Mercedesszel, mellőle Vettel indulhat majd. A második sor Alonsóé és Massáé, aki Hamilton és Webber büntetése miatt a 6. helyről a 4.-re jön előre, és kemény gumikon rajtol.
Alonso be sem fejezte a gyors körét, a 3. helyen maradt, mögötte Hamilton, Webber, Massa, Di Resta, Sutil, Räikkönen sorrend alakult ki, Button nem ment mért kört.
14.01: Rosberg megerősítette az első helyét, Vettel csak mögé jött be a 2. helyre.
Webber Hamilton mögé érkezett.
13.59: Button is kijött, mindenki a pályán volt, jöttek a gyors körök.
13.57: Buttonon kívül mindenki kijött a pályára, Massa kemény keverékeken, a többiek lágyon.
13.56: kiürült a pálya, a többiek egy menetre jönnek ki, az első négy még egyszer jön majd.
Sutil is bejött a pályára, de mért kör nélkül visszament a kemény keverékeken.
13.54: a harmadik szektor is Rosbergé lett, 1:32.543-mal az élre állt. Alonso és Hamilton is 1:33 alá ment, a spanyol a 2., az angol a 3. helyre jött be, Di Resta lett a negyedik.
13.53: Rosberg első szektora volt a legjobb, a másodikban Alonsóé volt lila eredmény.
13.51: Alonso, Rosberg, Hamilton és Di Resta a pályán volt, ők spóroltak a közepes keverékekkel.
13.50: elindult a harmadik szakasz, amelyben a két-két Mercedes, Red Bull, Force India, Ferrari és Räikkönen, valamint Button ül autóba.
Az első két szakasz végeredményét a cikk alján tekintheti meg.
2. SZAKASZ
Grosjean mögött Pérez, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Vergne sorrend alakult ki, Button úgy ünnepelte a rádión a 10. helyét, mintha a pole-t szerezte volna meg.
A Lotus francia pilótája – aki tavaly ugyanitt a versenyen harmadik tudott lenni – nagy eredményben reménykedhetett, de a csapat túlzott nyugalma miatt pórul járt. A 11. rajthely lett az övé.
13.43: Räikkönen a 4. helyig menekült előre, Vettel állt az élre, Button Grosjeant megelőzve feljött a 10. helyre, és továbbjutott. Grosjean a boxból figyelte, ahogy kiesik.
13.42: Ricciardo bejött a 10. helyre, Sutil is javított, Räikkönen állt kieső helyen.
13.40: Weber a második helyre jött fel friss közepes gumikon, de 1:33-on kívül maradt. Räikkönen volt a 9., Sutil a 10. helyen.
Buttonék délelőtt nem tudták beverekedni magukat az öt gyors csapat pilótái közé, de Hülkenbergnek sikerült, még ő reménykedhetett.
13.39: Grosjean a 7. helyre jött be, a két McLaren kiszorult az első tízből, de újra próbálkozhatott, maradt két és fél perce.
13.38: Rosberg lila első és második szektort ment, 1:32.867-tel az élre állt.
13.37: Hamilton a harmadik helyre jött be Vettel elé.
Rosberg, Hamilton és Grosjean volt még adós gyors körrel, az első hét helyen a várakozásoknak megfelelően a Red Bull, a Ferrari és a Force India párosa, valamint Räikkönen állt.
13.35: Massa Di Resta és Vettel mögé, Alonso az első helyre érkezett, 1:33.316-tal.
13.34: Räikkönen Webber és Sutil közé jött be.
13.33: Di Resta 1:33.335-tel vezetett, Sutil a negyedik helyre fért be a két Red Bull mögé.
Alonso és Räikkönen az első szakaszból kemény keverékeken jutott tovább, új közepeseket kaptak a második etapra.
13.32: Vettel 1:33.471-et ment a használt gumikon.
13.31: Hülkenberg 1:34.9-cel nyitott, Webber 1:33.907-tel megelőzte a használt abroncsain.
A Red Bull pilótái megint a lágyabb gumikat használták, ők a versenyen ezek szerint a kemény keverékkel számolnak inkább, szemben fő riválisaikkal, akik jobban kímélik a lágyabbakat is.
13.28: Hülkenberg nyitotta a sort, a két Red Bull követte.
13.27: elkezdődött a második szakasz.
Az első szakaszban az első kilenc 1:34 alá került, nem biztos, hogy ez elég lesz a harmadik szakaszba jutásra.
1. SZAKASZ
A Marussia garázsában Bianchi autóját le kellett önteni, mert füstölt,nem először fordult ez elő a hétvégén.
Az első négy helyen négy csapat pilótái zártak Alonso, Vettel, Rosberg, Grosjean sorrendben – s a várakozásnak megfelelően az első tíz helyet a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, a Lotus és a Force India pilótái foglalták el.
Maldonadóé a 17. rajtkocka, utána az átépített Caterhammel a Marussiákat az idén először megverő Pic, majd Bianchi, Van der Garde, Chilton és az öt rajthelyes büntetést kapó Gutiérrez indulhat.
13.20: a Toro Rosso pilótája feljött a 12. helyre, a boxban várakozó Maldonado kiesett, a vele ezredre azonos kört futó csapattársa, Bottas továbbjutott, mert a venezuelai előtt teljesítette mért körét.
Gutiérrez és Ricciardo volt a kieső zónában a kicsiken kívül.
13.18: az angol az ötödik helyre jött be a kemény gumikon. Ezredre azonos kört futott Romain Grosjeannal.
13.17: a német 1:33.2-vel a második helyre jött be Alonso mögé, már csak Hamilton tartozott mért körrel.
Az ausztrál csak a hetedik helyre jött be, Button a kilencedik volt. Vettel érkezett a pályára, szintén fehér betűs gumikon.
13.14: Webber és Button a lágyabb gumikeveréken jött ki, spórolnak a keménnyel a versenyre.
Az első gyors körök után Gutiérrez és Ricciardo volt veszélyeztetett.
13.13: a rádiójára panaszkodó Alonso 1:32.878-cal az élre állt. Már csak Vettel volt a boxban.
Massa és Räikkönen Rosberg és Grosjean mögé, a 3. és a 4. helyre jött be.
13.12: a két Red Bull és Hamilton még mindig a boxban volt, a Mercedes elvileg már elkészült a kocsi javításával, mégis várt az angol.
13.11: a Williams versenyzői a közepessel jöttek ki, ők veszélyeztetettek a kiscsapatok pilótáitól függetlenül.
A pilóták a kemény keverékű abroncsokat használták, nincs akkora különbség a két típus között, hogy a kiscsapatok pilótái a közepessel beverekedjék magukat a középmezőnybe.
13.09: Grosjean a Lotusszal egy tizeddel kikapott Rosbergtől.
13.08: Vergne az élre ugrott, de Rosberg érkezett a Mercedesszel, és 1:33.364-gyel az élre állt.
13.07: a két Lotus is a pályára gurult, a pilóták benépesítették az aszfaltcsíkot.
Hülkenberg 1:34.409-et ment, hat tizeddel volt gyorsabb Gutiérreznél.
13.06: Rosberg és a két Toro Rosso is a pályán volt már.
13.04: Hülkenberg is kijött, a német a 3. szabadedzésen becsúszott az első tízbe.
13.03: Gutiérrez hagyta el elsőként a boxutcát.
A tavalyi pole pozíciós kör 1:32.422 volt Vetteltől a lágy gumikon, amelyek keményebbek voltak a mostani közepes keveréknél. Ugyanakkor egy éve a pálya összes egyenesében aktiválhatták a DRS-t az időmérőn és a szabadedzéseken, az idén erre csak a versenyre kijelölt két szakaszon van lehetőség.
13.00: zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, de a versenyzők vártak.
A délelőtti edzés óta erősödött a szél, de süt a nap. A szakértők által a pole pozícióért beharangozott Vettel–Alonso–Räikkönen csatában annál nagyobb esélye van a finn pilótának, amennyivel melegebb az aszfalt.
12.58: az aszfalt az edzés megkezdése előtt 42, a levegő 33 fokos.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
5. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes |
7. | Mark Webber* | ausztrál | Red Bull-Renault |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
9. | Lewis Hamilton** | brit | Mercedes |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
18. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth |
22. | Esteban Gutiérrez*** | mexikói | Sauber-Ferrari |
*Webber három rajthelyes büntetést kapott, mert balesetet okozott a Kínai Nagydíjon; Hamilton később kapta a büntetését, ezért eggyel előrébb került a sorban. | |||
**Hamilton váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott. | |||
***Gutiérrez öt rajthelyes büntetést kapott, mert balesetet okozott a Kínai Nagydíjon |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.330 | átlag: 211.017 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.584 | 0.254 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:32.667 | 0.337 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.762 | 0.432 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:33.078 | 0.748 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:33.207 | 0.877 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.235 | 0.905 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:33.246 | 0.916 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:33.327 | 0.997 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:33.762 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:33.914 | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.974 | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:33.976 | |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:34.105 | |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.284 | |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.425 | |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:34.730 | |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:35.283 | |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:36.178 | |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:36.304 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:36.476 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Alonso | 1:32.878 | 1. | Vettel | 1:32.746 |
2. | Vettel | 1:33.327 | 2. | Rosberg | 1:32.867 |
3. | Rosberg | 1:33.364 | 3. | Webber | 1:33.098 |
4. | Grosjean | 1:33.498 | 4. | Räikkönen | 1:33.146 |
5. | Hamilton | 1:33.498 | 5. | Alonso | 1:33.316 |
6. | Di Resta | 1:33.762 | 6. | Di Resta | 1:33.335 |
7. | Massa | 1:33.780 | 7. | Hamilton | 1:33.346 |
8. | Räikkönen | 1:33.827 | 8. | Massa | 1:33.358 |
9. | Webber | 1:33.966 | 9. | Sutil | 1:33.378 |
10. | Sutil | 1:34.048 | 10. | Button | 1:33.702 |
11. | Button | 1:34.071 | 11. | Grosjean | 1:33.762 |
12. | Ricciardo | 1:34.120 | 12. | Pérez | 1:33.914 |
13. | Pérez | 1:34.310 | 13. | Ricciardo | 1:33.974 |
14. | Vergne | 1:34.314 | 14. | Hülkenberg | 1:33.976 |
15. | Hülkenberg | 1:34.409 | 15. | Bottas | 1:34.105 |
16. | Bottas | 1:34.425 | 16. | Vergne | 1:34.284 |
17. | Maldonado | 1:34.425 | |||
18. | Gutiérrez | 1:34.730 | |||
19. | Pic | 1:35.283 | |||
20. | Bianchi | 1:36.178 | |||
21. | Van der Garde | 1:36.304 | |||
22. | Chilton | 1:36.476 |
ELŐZMÉNYEK
Mark Webber Jean-Éric Vergne-t, Esteban Gutiérrez Adrian Sutilt lökte ki a Kínai Nagydíjon, amiért a versenyt követően mindketten a bahreini Nagydíjra kaptak rajtbüntetést. Az ausztrálnak három, a mexikóinak öt hellyel kell hátrébb mennie ahhoz képest, ahol az időmérőt zárja. Gutiérrez a harmadik szabadedzésen nem is erőlködött, könnyű autós gyors kör nélkül, az utolsó helyen zárta az egy órát.
A délelőtti tréning végén Lewis Hamilton Mercedesének bal hátsó kereke defektes lett (a Pirelli elismerte, hogy a gumi okozta a károsodást), a felfüggesztés eltört, és attól tartott a csapat, hogy a közelben elhelyezkedő váltó is megsérült, ezért elővigyázatosságból kicserélték. Hamilton így Gutiérrezhez hasonlóan öt rajthelyes büntetést kap.
Az időmérő előtt Bernie Ecclestone sajtótájékoztatót tartott, amely során több keresztkérdésre is válaszolt. Elmondta, Szíriában is lehet verseny, ha építenek pályát és kifizetik a jogdíjat, emellett garantálják a mezőny biztonságát. A bahreini hatalomról azt mondta, „bizonyos szempontból butaság részükről a verseny megrendezése, hiszen ez az egyetlen alkalom, hogy a tüntetők felhívják magukra a nagyvilág figyelmét".
Hozzátette: az F1 távol tartja magát a politikától, de ha kell, telefonon beszélni fog a tüntetések vezetőivel az időmérő után, hogy ne támadják a sportágat.
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a szahíri pályán a Bahreini Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén az edzésen is csak ezeken a szakaszokon nyithatják ki a hátsó légterelőket.