A péntekihez hasonló, remek időben vette kezdetét a szombat délelőtti tréning, amelyen elsőként Kimi Räikkönen hagyta el a boxutcát. A levegő 24, az aszfalt 34 fokos.
Az edzés nagyon fontos a Mercedes számára, pénteken ugyanis sok gond volt az autóval, amely Rosberg alatt az első edzésen tönkrement, a másodikon pedig alig lehetett körözni vele. Schumacher pedig összetörte a saját gépét a második tréning hajrájában.
A pálya adatai:
A tavalyi eredmény: |
Az első négy perc után egyedül Schumi nem ment ki az autója ellenőrző körére. Amikor a többiek visszatértek a boxba, és csak Rosberg maradt kint második körre, végül csapattársa is elindult. Rosberg 1:43.486 perccel kezdett, 11 másodperccel gyengébb eredménnyel a pénteki csúcsidőnél.
A német másodikra 1:35.169-re javított. Schumi 1:50 körüli köridővel kezdett, aztán odalépett, és 1:34.234-gyel átvette a vezetést csapattársától. Ekkor már csak ő volt a pályán, csúnyán elfékezte magát a célegyenes előtti sikán fékező zónájában.
Köre végeztével a két Lotus csatlakozott hozzá a pályán.
Az időjósok szerint az időmérőre felhőssé válik az idő, de csapadék nem fog hullani. Az aszfalt hőmérsékletét befolyásolhatja, ha nem süt a nap.
Schumi 1:34.008-ra javított, miközben a pénteken a Lotus KERS-ével bajlódó Räikkönen ismét autójára panaszkodott (a hátuljánál érzett valami problémát), és visszatért a boxba. Grosjean ugyanakkor első gyors körével feljött a második helyre, 9 századdal Schumi mögé.
A Mercedesnél Schumacher rádióüzeneteivel bajlódtak, a vonal annyira rossz, hogy alig értik a pilóta mondandóját.
A 20. percben már 18 autó volt a pályán, Hamilton, Button és Webber feljött Grosjean mögé. A két Ferrari és Vettel ugyanakkor a boxban várakozott.
Maldonado 1:33.999-cel, 9 ezreddel Schumi előtt az élre ugrott. Nem sokáig maradt ott, Button ugyanis 1:33.621-et futott – egyelőre természetesen mindenki a keményebb keveréket használta. Hamilton 1:33.569-cel váltotta csapattársát az élen.
A tavalyi győztes Button kezdett a legjobban |
A Red Bull visszavágott, Webberé a második edzés |
Hamilton: Ez a világ legmenőbb melója! – reakciók |
Glock Marussiáját lázasan szerelik, miután kiderült, hogy magas fordulatnál csökken benne az olajnyomás. A Williams garázsában Valtteri Bottas nagyobb szerepet kap, mint a korábbi szombati napokon, minden mozzanatot közelről figyel – talán már 2013-ra készül.
Maldonado remek részidővel kezdett, akárcsak Webber, de egyikük sem tudott a McLarenek elé kerülni. Vettel a 6. helyre jött be Schumi mögé, a Ferrari pilótái is menetre készek voltak. Vettel másodikra 1:33.215-tel átvette a vezetést.
Alonso a 10. helyen nyitott. Massa a 6. helyen mutatkozott be. A HRT-nél közben úgy döntöttek, kicserélik Karthikeyan autójának padlólemezét, az indiai edzése ezzel féltávnál véget ért.
Féltávnál csak Räikkönennek nem volt mért köre, a finn ugyan kijött a boxból, de ismét visszatért oda anélkül, hogy megtett volna egy teljes kört.Schumacher az edzés leggyorsabb utolsó szektorát futva feljött az 5. helyre, de közel hét tizeddel elmaradt Hamiltontól.
A második Degner-kanyar után Hülkenberg kicsúszott, és a gumifalnak csapódott. A német edzése véget ért. Ugyanúgy vezetői hiba történt, mint a pénteki második edzésen csapattársa, Di Resta esetében a Spoon-kanyarban.
Piros zászlóra nem volt szükség, az autót gyorsan elvitték a pályabírók a sárga emelős traktorral. Azok, akik ekkorra a lágy gumira váltottak, pórul járak, mert nem futhattak gyors kört, lassítaniuk kellett a Degnernél. A két Ferrari vissza is ment a boxba. Schumi azonban belehúzott, amikor megtisztult a pálya, gyors körbe kezdett.
15 perccel a leintés előtt át is vette a vezetést 1:32.918-cal.
Räikkönen újra kijött a boxból, miközben Hamilton azt kérte csapatától, állítsák vissza olyanra az autóját, mint pénteken volt, az első felfüggesztésen elvégzett módosítás nem tetszett neki.
Räikkönen a 18. legjobb idővel kezdett a kemény gumikon, ez volt az első mért köre, 12 perc maradt az edzésből. Di Resta a lágy gumikon feljött a 3. helyre Schumi és Vettel mögé, Hamilton és Webber elé. Vettel még mindig a keményebb keveréken volt kint, egy tizedre megközelítette Schumi lágy gumis körét. 11 perc maradt hátra.
Az utolsó nagy menetek előtt elcsendesedett a pálya. Di Resta egy lassabb kör után a második lágy gumis menetével javítani tudott, miközben Räikkönen a boxban azt mondta, autója hátuljának továbbra is nagyon rossz a tapadása. Glock autóját megjavították, de a két Marussia a lista alján szerénykedett a HRT-k mögött.
Hat perccel a leintés előtt a két Lotust és a két Ferrarit leszámítva mindenki a pályán volt, készülve lágy gumis mért körére, köreire. Egy perccel később már csak Di Resta volt a boxban.
Button gyors köre végén Schumacher az útba került, az angolnak vissza kellett vennie a sebességéből, nem javított. Hamilton sem tudott javítani, Webber viszont 1:32.273-mal az élre ugrott. Ez az eredmény már jobb volt a péntekinél.
Vettel 128 ezreddel elmaradt megtáltosodó csapattársától. Massa a 3., Alonso a 8. helyre jött fel. Közöttük Schumi, Grosjean, Button és Di Resta állt, Alonsót Räikkönen követte a sorban.
Az utolsó percben Kobajasi feljött az 5. helyre, miközben Hamilton elrontotta az utolsó kanyart, amelyben többen is az útjába kerültek, és alig tudta elkerülni az ütközést. A McLaren pilótája a rádión be is szólt, hogy vizsgáltassák meg, miért ment Pic annyira lassan.
Vettel a lassabb köre után a második gyors körével 1:32.136-ra javított, és végül az élen zárta a tréninget. Az első tíz helyezett zárt egy másodpercen belül, de a két Red Bull kiemelkedett a mezőnyből. Igaz, a McLarenek a végén nemigen futottak tiszta kört.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.136 | átlag: 226.895 km/ó | 17 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:32.371 | 0.235 mp h. | 20 |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:32.824 | 0.688 | 13 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:32.918 | 0.782 | 23 |
5. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.920 | 0.784 | 19 |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:32.924 | 0.788 | 15 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:33.008 | 0.872 | 21 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.025 | 0.889 | 16 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.094 | 0.958 | 17 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:33.160 | 1.024 | 16 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:33.184 | 1.048 | 14 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:33.224 | 1.088 | 15 |
13. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.569 | 1.433 | 14 |
14. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.722 | 1.586 | 18 |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.899 | 1.763 | 23 |
16. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:33.984 | 1.848 | 19 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.023 | 1.887 | 19 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:34.369 | 2.233 | 11 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:35.568 | 3.432 | 19 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:36.355 | 4.219 | 18 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:36.389 | 4.253 | 11 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:36.517 | 4.381 | 18 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:36.649 | 4.513 | 12 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:36.875 | 4.739 | 16 |
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Michael Schumacher |
2003 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Ralf Schumacher |
2004 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Rubens Barrichello |
2005 | Kimi Räikkönen | Ralf Schumacher | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Fernando Alonso |
2007 (Fudzsi) | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton |
2008 (Fudzsi) | Fernando Alonso | Lewis Hamilton | Felipe Massa |
2009 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Mark Webber |
2010 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Mark Webber |
2011 | Jenson Button | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 5 | 11 | 165 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 13 | 149 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 9 | 119 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
10. | Felipe Massa | – | – | 8 | 51 |
11. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
13. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 6 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 297 |
2. | McLaren-Mercedes | 261 |
3. | Ferrari | 245 |
4. | Lotus-Renault | 231 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 101 |
7. | Force India-Mercedes | 75 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 14 |