Vettel lendületben, a McLaren nem futott tiszta kört

Vágólapra másolva!
2012.10.06. 03:55
null
Sebastian Vettel ezen a hétvégén csapattársától is tarthat (Fotó: Reuters)
Címkék
Bár a Japán Nagydíj pénteki edzésnapján az élen egymás váltó Red Bull- és McLaren-pilóták az első nap után inkább a helyszín dicséretével foglalkoztak, mindegyikük elismerte, hogy egyik csapat sem jár a másik előtt, és hatalmas csata várható közöttük a pole pozícióért és a futamgyőzelemért. A harmadik szabadedzésen a Red Bull párosa zárt az élen, de el kell ismerni, a McLaren pilótái a lágy gumikon egyetlen tiszta kört sem tudtak futni. A rajtelsőségért a magyar idő szerint 7 órakor kezdődő időmérőn szállhatnak harcba a pilóták.

A péntekihez hasonló, remek időben vette kezdetét a szombat délelőtti tréning, amelyen elsőként Kimi Räikkönen hagyta el a boxutcát. A levegő 24, az aszfalt 34 fokos.

Az edzés nagyon fontos a Mercedes számára, pénteken ugyanis sok gond volt az autóval, amely Rosberg alatt az első edzésen tönkrement, a másodikon pedig alig lehetett körözni vele. Schumacher pedig összetörte a saját gépét a második tréning hajrájában.

SUZUKA INTERNATIONAL RACING COURSE

A pálya adatai:
Hosszúság: 5.807 km
Teljes versenytáv: 53 kör (307.573 km)
Pályacsúcs: 1:31.540 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2005)
Időmérőrekord: 1:28.954 (Michael Schumacher, Ferrari, 2006)

 

A tavalyi eredmény:
Győztes: Jenson B0utton (McLaren; 1:30:53.427)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:30.466)
Leggyorsabb kör: Jenson Button (McLaren; 1:36.568)

Az első négy perc után egyedül Schumi nem ment ki az autója ellenőrző körére. Amikor a többiek visszatértek a boxba, és csak Rosberg maradt kint második körre, végül csapattársa is elindult. Rosberg 1:43.486 perccel kezdett, 11 másodperccel gyengébb eredménnyel a pénteki csúcsidőnél.

A német másodikra 1:35.169-re javított. Schumi 1:50 körüli köridővel kezdett, aztán odalépett, és 1:34.234-gyel átvette a vezetést csapattársától. Ekkor már csak ő volt a pályán, csúnyán elfékezte magát a célegyenes előtti sikán fékező zónájában.

Köre végeztével a két Lotus csatlakozott hozzá a pályán.

Az időjósok szerint az időmérőre felhőssé válik az idő, de csapadék nem fog hullani. Az aszfalt hőmérsékletét befolyásolhatja, ha nem süt a nap.

Schumi 1:34.008-ra javított, miközben a pénteken a Lotus KERS-ével bajlódó Räikkönen ismét autójára panaszkodott (a hátuljánál érzett valami problémát), és visszatért a boxba. Grosjean ugyanakkor első gyors körével feljött a második helyre, 9 századdal Schumi mögé.

A Mercedesnél Schumacher rádióüzeneteivel bajlódtak, a vonal annyira rossz, hogy alig értik a pilóta mondandóját.

A 20. percben már 18 autó volt a pályán, Hamilton, Button és Webber feljött Grosjean mögé. A két Ferrari és Vettel ugyanakkor a boxban várakozott.

Maldonado 1:33.999-cel, 9 ezreddel Schumi előtt az élre ugrott. Nem sokáig maradt ott, Button ugyanis 1:33.621-et futott – egyelőre természetesen mindenki a keményebb keveréket használta. Hamilton 1:33.569-cel váltotta csapattársát az élen.

Glock Marussiáját lázasan szerelik, miután kiderült, hogy magas fordulatnál csökken benne az olajnyomás. A Williams garázsában Valtteri Bottas nagyobb szerepet kap, mint a korábbi szombati napokon, minden mozzanatot közelről figyel – talán már 2013-ra készül.

Maldonado remek részidővel kezdett, akárcsak Webber, de egyikük sem tudott a McLarenek elé kerülni. Vettel a 6. helyre jött be Schumi mögé, a Ferrari pilótái is menetre készek voltak. Vettel másodikra 1:33.215-tel átvette a vezetést.

Alonso a 10. helyen nyitott. Massa a 6. helyen mutatkozott be. A HRT-nél közben úgy döntöttek, kicserélik Karthikeyan autójának padlólemezét, az indiai edzése ezzel féltávnál véget ért.

Féltávnál csak Räikkönennek nem volt mért köre, a finn ugyan kijött a boxból, de ismét visszatért oda anélkül, hogy megtett volna egy teljes kört.Schumacher az edzés leggyorsabb utolsó szektorát futva feljött az 5. helyre, de közel hét tizeddel elmaradt Hamiltontól.

A második Degner-kanyar után Hülkenberg kicsúszott, és a gumifalnak csapódott. A német edzése véget ért. Ugyanúgy vezetői hiba történt, mint a pénteki második edzésen csapattársa, Di Resta esetében a Spoon-kanyarban.

Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató
Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató

Piros zászlóra nem volt szükség, az autót gyorsan elvitték a pályabírók a sárga emelős traktorral. Azok, akik ekkorra a lágy gumira váltottak, pórul járak, mert nem futhattak gyors kört, lassítaniuk kellett a Degnernél. A két Ferrari vissza is ment a boxba. Schumi azonban belehúzott, amikor megtisztult a pálya, gyors körbe kezdett.

15 perccel a leintés előtt át is vette a vezetést 1:32.918-cal.

Räikkönen újra kijött a boxból, miközben Hamilton azt kérte csapatától, állítsák vissza olyanra az autóját, mint pénteken volt, az első felfüggesztésen elvégzett módosítás nem tetszett neki.

Räikkönen a 18. legjobb idővel kezdett a kemény gumikon, ez volt az első mért köre, 12 perc maradt az edzésből. Di Resta a lágy gumikon feljött a 3. helyre Schumi és Vettel mögé, Hamilton és Webber elé. Vettel még mindig a keményebb keveréken volt kint, egy tizedre megközelítette Schumi lágy gumis körét. 11 perc maradt hátra.

Az utolsó nagy menetek előtt elcsendesedett a pálya. Di Resta egy lassabb kör után a második lágy gumis menetével javítani tudott, miközben Räikkönen a boxban azt mondta, autója hátuljának továbbra is nagyon rossz a tapadása. Glock autóját megjavították, de a két Marussia a lista alján szerénykedett a HRT-k mögött.

Hat perccel a leintés előtt a két Lotust és a két Ferrarit leszámítva mindenki a pályán volt, készülve lágy gumis mért körére, köreire. Egy perccel később már csak Di Resta volt a boxban.

Button gyors köre végén Schumacher az útba került, az angolnak vissza kellett vennie a sebességéből, nem javított. Hamilton sem tudott javítani, Webber viszont 1:32.273-mal az élre ugrott. Ez az eredmény már jobb volt a péntekinél.

Vettel 128 ezreddel elmaradt megtáltosodó csapattársától. Massa a 3., Alonso a 8. helyre jött fel. Közöttük Schumi, Grosjean, Button és Di Resta állt, Alonsót Räikkönen követte a sorban.

Az utolsó percben Kobajasi feljött az 5. helyre, miközben Hamilton elrontotta az utolsó kanyart, amelyben többen is az útjába kerültek, és alig tudta elkerülni az ütközést. A McLaren pilótája a rádión be is szólt, hogy vizsgáltassák meg, miért ment Pic annyira lassan.

Vettel a lassabb köre után a második gyors körével 1:32.136-ra javított, és végül az élen zárta a tréninget. Az első tíz helyezett zárt egy másodpercen belül, de a két Red Bull kiemelkedett a mezőnyből. Igaz, a McLarenek a végén nemigen futottak tiszta kört.

JAPÁN NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.136 átlag: 226.895 km/ó 17 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.371 0.235 mp h. 20
3. Felipe Massa brazil Ferrari 1:32.824 0.688 13
4. Michael Schumacher német Mercedes 1:32.918 0.782 23
5. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:32.920 0.784 19
6. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:32.924 0.788 15
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.008 0.872 21
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.025 0.889 16
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.094 0.958 17
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:33.160 1.024 16
11. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:33.184 1.048 14
12. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:33.224 1.088 15
13. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:33.569 1.433 14
14. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.722 1.586 18
15. Nico Rosberg német Mercedes 1:33.899 1.763 23
16. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:33.984 1.848 19
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:34.023 1.887 19
18. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:34.369 2.233 11
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:35.568 3.432 19
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:36.355 4.219 18
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:36.389 4.253 11
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:36.517 4.381 18
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:36.649 4.513 12
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:36.875 4.739 16

A LEGUTÓBBI TÍZ JAPÁN GP LEGJOBBJAI
Győztes Pole pozíció Leggyorsabb kör
2002 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2003 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Ralf Schumacher
2004 Michael Schumacher Michael Schumacher Rubens Barrichello
2005 Kimi Räikkönen Ralf Schumacher Kimi Räikkönen
2006 Fernando Alonso Felipe Massa Fernando Alonso
2007 (Fudzsi) Lewis Hamilton Lewis Hamilton Lewis Hamilton
2008 (Fudzsi) Fernando Alonso Lewis Hamilton Felipe Massa
2009 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber
2010 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber
2011
Jenson Button
Sebastian Vettel
Jenson Button
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 2 5 11 165
3. Kimi Räikkönen 6 13 149
4. Lewis Hamilton 3 6 10 142
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 5 9 119
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Sergio Pérez 3 7 66
10. Felipe Massa 8 51
11. Paul di Resta 8 44
12. Michael Schumacher 1 7 43
13. Kobajasi Kamui 6 35
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 3 6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 297
2. McLaren-Mercedes 261
3. Ferrari 245
4. Lotus-Renault 231
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 101
7. Force India-Mercedes 75
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 14
A DRS-zóna a célegyenesben húsz méterrel rövidebb a tavalyinál
A DRS-zóna a célegyenesben húsz méterrel rövidebb a tavalyinál

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik