A Red Bull visszavágott, Webberé a második edzés

Vágólapra másolva!
2012.10.05. 06:53
null
Mark Webberé a legjobb köridő a második tréningen – talán Szuzukában magára talál az ausztrál (Fotók: Reuters)
Címkék
Mark Webber hetek óta képtelen azt a formát hozni, amit az idény első felében mutatott, de Szuzukában a második szabadedzésen megmutatta, hogy még mindig van lendülete. A lágy gumis gyors körök során Sebastian Vettelt és Lewis Hamiltont meglepve zárt az élen. A vb-éllovas Fernando Alonso az 5. lett, míg Michael Schumacher a gumifalba csapódva zárta a tréningjét.

 

Az első edzést követően több versenyzőt is megbüntettek a sportfelügyelők. Kimi Räikkönen 2200, a Caterhamhez tartalék pilótaként beugró Giedo van der Garde 400 eurós bírtságot kapott, mert túl gyorsan hajtott a boxutcában. Charles Pic szabálytalanul hajtott be a boxutcába, amiért egyelőre nem kapott büntetést, de elképzelhető, hogy újra „közmunkára” ítéli az FIA. Két hete Szingapúrban piros zászlónál való előzése miatt azt a büntetést kapta, hogy részt kelt vennie a szervezet egyik vezetésbiztonsági előadásán.

A két edzés között a Sauber-istálló bejelentette, hogy Sergio Pérez McLarenhez szerződése ellenére marad a csapatnál a mexikói Telmex telekommunikációs társaság, amely 2013-ban is támogatja az istállót. Arról nem beszéltek, hogy ezzel együtt javultak-e a szintén mexikói Estebán Gutierrez esélyei a versenyzői állásra – a GP2-es sorozat idei harmadik helyezettje két éve a Sauber tartalék pilótája.

SUZUKA INTERNATIONAL RACING COURSE

A pálya adatai:
Hosszúság: 5.807 km
Teljes versenytáv: 53 kör (307.573 km)
Pályacsúcs: 1:31.540 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2005)
Időmérőrekord: 1:28.954 (Michael Schumacher, Ferrari, 2006)

 

A tavalyi eredmény:
Győztes: Jenson B0utton (McLaren; 1:30:53.427)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:30.466)
Leggyorsabb kör: Jenson Button (McLaren; 1:36.568)

Az edzésen elsőként Vergne hagyta el a boxutcát. Az idő nem sokat változott az első edzés óta, két fokkal melegebb a levegő, míg az aszfalt hőmérséklete csaknem tíz fokkal emelkedett. Bruno Senna és Heikki Kovalainen először ül autóba, az első edzésen csapataik tartalék pilótái helyettesítették a brazilt és a finnt.

Ezúttal nem volt tapogatózás, azonnal gyors köröket futottak a pilóták, akik közül Grosjean volt a leggyorsabb a kezdetekben – 1:34.514 perccel állt az élre. Di Resta ugyanakkor túl szélesen kanyarodott, a fűre futva megcsúszott, és a gumifalnak ütközve leállt az autója. A skót kiszállt a Force Indiából, de az edzést leállították piros zászlóval.

Az autó első légterelője eltörött, s miközben elszállították az autót a bukótérből, ketyegett az óra. Az első körök után Grosjean, Vettel, Pérez, Vergne, Ricciardo, Senna volt a sorrend, a mezőny fele azonban még nem futott mért kört, sőt Kobajasi, Massa, Button, Schumacher és Rosberg ki sem jött a boxból.

A 12. percben újraindult az edzés. A pilóták az edzésre kapott új készlet kemény gumikkal mentek, a lágyakat későbbre tartogatták.

Alonso 1:34.287-tel kezdett, azonnal az élre állt, Hamilton 111 ezreddel maradt el tőle. Di Resta közben búsan sétált vissza csapata garázsába, ez az edzés számára értékelhetetlenné vált.

Alonso újabb körében az első és a harmadik szektorban is rekord részidőket ért el, de a középsőt elrontotta, így nem javított az eredményén. Räikkönen közben a KERS meghibásodása miatt a boxba hajtott, és kiszállt a Lotusból.

Miközben Hamilton 17 ezredre megközelítette Alonso legjobbját, Pérez az első szektorban csúcsidőt futott. A köre végén azonban 824 ezreddel elmaradt az éllovas spanyoltól. Button és Webber meg is tudta előzni a Ferrari pilótáját, az első edzést az élen záró angol 1:31.150-nel ugrott az első helyre.

Grosjean az első két szektorban ment legjobb időt, de a sikánban megcsúszott, és végül 109 ezredes hátránnyal a 3. helyre ugrott előre.

Az első félóra után Button, Webber, Grosjean, Alonso, Hamilton, Vettel, Pérez, Massa, Hülkenberg, Kobajasi volt az első tíz sorrendje. Petrov hajtott a pályára elsőként a lágy gumikon.

Vettel még a keményebben száguldva ért el 1:34.080 perces eredményt, amivel az élre ugrott, 7 századdal Button elé. A két Mercedes még nem hagyta el a boxutcát, pedig 35 perc eltelt az edzésből.

A Red Bull átvenné a McLaren szerepét Japánban – előzetes
A Red Bull átvenné a McLaren szerepét Japánban – előzetes

Vettel a pályán nagyon gyors volt, 1:33.961-gyel elsőként jutott 1:34 alá. Közben Kobajasi lágy gumikon hagyta el a boxutcát. A japán a sárga betűs abroncsokon 22 ezredre megközelítette Vettel idejét. Újabb értékelhető körre már nem futotta a lágy gumikból.

Button volt a következő a lágy abroncsokon, mindhárom szektorban a legjobb részeredményt elérve 1:33.349-cel átvette a vezetést. Grosjean azonban nála is jobbat ment, 1:33.107-tel ugrott az élre a Lotusszal. Massa elmaradt Buttontól, igaz, neki a második mért köre számított, amely már nem volt az igazi, az elsőn ugyanis elhagyta a pályát.

Az edzés felénél Grosjean, Button, Massa, Pérez, Vettel, Kobajasi, Webber, Alonso, Maldonado, Hamilton, Schumacher volt a sorrend, Rosberg ugyan a délelőtti motorhibája után ment két kört, mért eredménye nem volt.

Vettel a lágy gumikon a második és a harmadik szektorban rekordidőt futva 1:32.836 perces eredményt ért el, és az élre állt.

Alonso menete következett, az első szektorban a gyors Ferrarival éppen Grosjean elé, de Vetteltől 257 ezreddel elmaradva a 2. helyre ugrott előre. Az első szabadedzésen gyengébb eredményeket elérő vb-aspiráns páros valóban odatette magát a második másfél órában.

Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató
Szuzuka, a tökéletes nyolcas – pályabemutató

Massa közben azt jelezte a rádión, hogy annyira szemcsésedik a lágy gumija, hogy látja a pilótafülkéből. A hátsókon a visszapillantó tükrön keresztül észleli ugyanezt – valóban jók lettek az idei visszapillantók…

Hamilton a lágy gumikon 1:32.707 perccel Vettel elé ugrott, bő fél óra maradt a szabadedzésből. Hülkenberg feljött a 3. helyre Hamilton és Vettel mögé, míg Webber két fantasztikus szektoridővel átvette a vezetést: csak az utolsó szakaszon nem ő volt a leggyorsabb, de így is 1:32.493 perces eredményt ért el.

Räikkönen a KERS meghibásodása miatt várt a gyors körével a lágy gumikon, míg Rosberg a kemény keveréken is a 60. percig halasztotta az első mért körét. A német a keményebb gumikon a 13. helyre jött fel.

Miközben a versenyzők többsége már letudta lágy gumis gyors köreit, és 25 perccel a vége előtt az első tíz helyen kialakult a Webber, Hamilton, Vettel, Hülkenberg, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Schumacher sorrend, Rosberg és Räikkönen kényszerből kivárt, míg a jó eredményre szintén esélyes Di Resta a boxból figyelte az eseményeket korábbi kicsúszása után.

Schumacher az első edzést az 5. helyen zárta, a másodikon kicsúszott
Schumacher az első edzést az 5. helyen zárta, a másodikon kicsúszott

A többiek teletankolt autóval köröztek a lágy gumikon – erre biztosan nem lesz esélye Rosbergnek és Räikkönennek.

13 perccel a vége előtt Schumacher megcsúszott, és a gumifalba csapódott – ugyanott (a Spoon-kanyarban) és ugyanúgy, mint korábban Di Resta. A Mercedes nagyobb sebességgel ment a falnak, megint jöhetett a darus kocsi az elszállításhoz. Schumacher hátba veregette a pályabírókat, és jó munkát kívánt nekik.

A Degnerben Massa hagyta el a pályát, már nem először. Az edzést ezúttal nem állították le piros zászlóval, gyorsan elvitték Schumacher autóját.

Az utolsó tíz percre Rosberg inkább teletankolt Mercedesszel ment ki, nem a gyors körre hajtott rá, míg Räikkönen inkább időmérős szimulációt futott. Ám az aluljáróban kiszélesítette a második Degner kijáratát, és odalett a gyors köre.

A következő már nem lett az igazi, a nagy forgalomban csak a 14. legjobb eredményt érte el.

Az utolsó baleset Petrové volt, az orosz Caterhamjéről leszakadt a hátsó légterelő, és szerencsésen megúszta, hogy nem az egyik veszélyes ponton csúszott meg a sikán felé vezető hosszú egyenesben.

Az edzés így ért véget, a pilóták még néhány rajtgyakorlatot végrehajtottak. Webber zárt az élen Hamilton és Vettel előtt.

JAPÁN NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.493 átlag: 226.019 km/ó 34 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.707 0.214 mp h. 32
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.836 0.343 37
4. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:32.987 0.494 30
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:33.093 0.600 28
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.107 0.614 35
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.349 0.856 22
8. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:33.499 1.006 35
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:33.614 1.121 32
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:33.750 1.257 13
11. Nico Rosberg német Mercedes 1:33.866 1.373 19
12. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:33.903 1.410 36
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:33.983 1.490 33
14. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:34.291 1.798 12
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:34.300 1.807 33
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:34.863 2.370 32
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:35.080 2.587 34
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:35.711 3.218 41
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:35.870 3.377 37
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:36.194 3.701 32
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:36.636 4.143 28
22. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:37.342 4.849 30
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:37.701 5.208 35
24. Paul di Resta brit Force India-Mercedes idő nélkül 2
AZ 1. SZABADEDZÉS EREDMÉNYLISTÁJA
1. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.507 átlag: 221.202 km/ó 20 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:34.740 0.233 mp h. 26
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:34.856 0.349 24
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:35.059 0.552 18
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:35.122 0.615 20
6. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:35.199 0.692 27
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:35.283 0.776 24
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:35.299 0.792 18
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:35.474 0.967 22
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:35.478 0.971 24
11. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.484 0.977 26
12. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:35.584 1.077 24
13. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:35.691 1.184 22
14. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:35.724 1.217 21
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:36.123 1.616 19
16. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:36.222 1.715 25
17. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:36.366 1.859 23
18. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:36.389 1.882 24
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:37.716 3.209 17
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:38.295 3.788 23
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:38.616 4.109 25
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:39.043 4.536 25
23. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:39.374 4.867 22
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:39.688 5.181 19
A LEGUTÓBBI TÍZ JAPÁN GP LEGJOBBJAI
Győztes Pole pozíció Leggyorsabb kör
2002 Michael Schumacher Michael Schumacher Michael Schumacher
2003 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Ralf Schumacher
2004 Michael Schumacher Michael Schumacher Rubens Barrichello
2005 Kimi Räikkönen Ralf Schumacher Kimi Räikkönen
2006 Fernando Alonso Felipe Massa Fernando Alonso
2007 (Fudzsi) Lewis Hamilton Lewis Hamilton Lewis Hamilton
2008 (Fudzsi) Fernando Alonso Lewis Hamilton Felipe Massa
2009 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber
2010 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber
2011
Jenson Button
Sebastian Vettel
Jenson Button
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 2 5 11 165
3. Kimi Räikkönen 6 13 149
4. Lewis Hamilton 3 6 10 142
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 5 9 119
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Sergio Pérez 3 7 66
10. Felipe Massa 8 51
11. Paul di Resta 8 44
12. Michael Schumacher 1 7 43
13. Kobajasi Kamui 6 35
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 3 6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 297
2. McLaren-Mercedes 261
3. Ferrari 245
4. Lotus-Renault 231
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 101
7. Force India-Mercedes 75
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 14
A DRS-zóna a célegyenesben húsz méterrel rövidebb a tavalyinál
A DRS-zóna a célegyenesben húsz méterrel rövidebb a tavalyinál

 

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik